Kezdőlap Pénzvilág A németek szégyenteljes búcsúja a focivébéről a kereskedőknek fáj a legjobban
No menu items!

A németek szégyenteljes búcsúja a focivébéről a kereskedőknek fáj a legjobban

Alig egy nappal azután, hogy a német nemzeti tizenegy csúfosan távozott a labdarúgó-világbajnokságról, a kereskedők pánikszerűen elkezdték leárazni a rajongói termékeket. De a vesztesek listája még ennél is hosszabb.

Az természetes, hogy a Nationalelf váratlan kiesése az oroszországi világbajnokságról Németországban sokaknak fáj. Ráadásul az érzelmi tényezőkhöz több helyütt az üzleti veszteség miatti elkeseredés is társul.

A futballválogatott kudarca amellett, hogy a szurkolóknak tragédia, nemcsak a focisták és a Német Futball Szövetség (DFB) pénztárcáját érinti rosszul – az elmaradt jutalmak, illetve bevételek miatt –, hanem a kiskereskedelem számára is komoly csapás. Mégpedig azért, mert a foci Eb-k és vb-k idején a szurkolói termékek értékesítéséből származó bevétel korántsem alábecsülendő.

A 85 millió német 48 százaléka nyilatkozott úgy az oroszországi vb előtt, hogy be fog szerezni valamilyen fekte-piros-arany színű szurkolói kelléket. Ráadásul a legnépszerűbb cikk, a trikó egyben az egyik legdrágább is. A Német Futball Szövetség hivatalos válogatott pólója modelltől és üzlettől függően ugyanis nem kevesebb, mint 50-100 eurót kóstál. A borsos ár azonban nem riasztja el a lakosságnak azt a 42 százalékát, amely a jeles esemény alkalmából ennek a beszerzését tervezi.

A mezt a népszerűségi listán a nagy zászló (40%), majd annak autóra erősíthető változata (35%) követi, a sapkák (25%) és – talán a mindig kiszámíthatatlan német időjárásra tekintettel – a sálak (22%) előtt. A németek rajongói és ezzel összefüggő vásárlási kedvét az utcakép is tükrözi. Autók milliói közlekednek hetek óta ablakukra erősített kis zászlokkal és jó pár erkélykorláton fúj lobogót a szél. Az ország sokszínűségét jelezve persze nem csak németet! Németország bevándorló ország és ezért a kereskedelemnek az üzlet fontosabb a patriotizmusnál: nincs olyan szurkolói termékeket árusító bolt Németországban, ahol ne szerepelnének a többi résztvevő ország zászlói is a kínálatban. A horvát, török, lengyel, portugál és szerb nemzeti színekben pompázó termékek különösen népszerűek.

Németországban a legnépszerűbb szurkolói kellékek közé a mez, a zászló, az autós zászló, a sapka, a labda, a sál és persze a sör tartozik. Forrás: de.statista.com

Nem kevés pénzről van szó. A teljes népesség 25 százaléka 20 és 100 euró közötti összeget tervezett kiadni a vébé eufóriájában. 20 százalékuk ugyan megelégszik kisebb fan-tárgyakkal 20 euró alatti értékben, de a lakosság 2,5 százaléka, tehát több mint 2 millió német 100 eurónál is nagyobb kiadást tervezett a szurkolói elkötelezettség kapcsán. Nem csoda, hogy nincs olyan kiskereskedelmi lánc, amelynek kínálatában már jó pár hete ne szerepelnének a legkülönfélébb szurkolói tárgyak.

„Fan (vagyis szurkoló) vagy? Akkor ez a Te boltod!” – hangzott heteken át az egyik nagy élelmiszerlánc, a REWE szlogenje. Az amúgyis elképesztően nagy forgalmú cégnél 2 százalékos forgalombővüléssel számoltak a világbajnoksággal összefüggésben. Ebbe persze a szurkolói csecsebecsék mellett az extra sör, rágcsálni való, grillélelmiszer és -felszerelés eladásokat is beleszámolták. Utóbbi Németországban rendkívül népszerű kísérőprogramja a focinézésnek baráti társaságban.

Így aztán a Löw-csapat váratlan kudarca a kereskedőknek is igazi csapás volt. A kiesés hírére jobb híján készleteik kiárusításába kezdtek. Az egyik legnagyobb áruházlánc, a Kaufhof például „Vigaszakció” szlogennel már 40 százalékos kedvezménnyel kínálja a focis termékeket. A kereskedők mindössze azzal tudják vigasztalni magukat, hogy a mindig előre tervező németek már a vb előtt, illetve annak első napjaiban bevásároltak fan-tárgyakból, és így talán nem is akkora a kieső forgalom, mint amekkorának elsőre látszik. Emellett pedig abban reménykednek még, hogy ha az idő jó lesz, a sörözéstől és a grillezéstől akkor sem fog elmenni a németek kedve, hogy éppen nem a kedvenc csapatuk játszik. Mondván a nemzeti tizenegy, a Nationalelf részvétele nélkül is lehetnek még izgalmas meccsek a világbajnokságon.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ezért érdemes most a fenntarthatósággal foglalkozni – még akkor is, ha az EU lassít?

Fotó:Freepik A fenntarthatóság néhány év alatt vált “jó, ha van”...

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.
Hirdetés

Hírek

Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány

A növekedés a GDP 60-70 százalékát kitevő fogyasztásnak köszönhető, amely évente mintegy 5 százalékkal bővül, és önmagában 1,8-2 százalékponttal javítja a GDP-t.

Holdinggá alakul a Mol

A holdingstruktúra bevezetése a Mol hosszú távú átalakulási programját is szolgálja, amelynek célja a fenntarthatóság, a digitalizáció és a működési kiválóság erősítése.

November 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program felhívására

Még négy napig, november 30-ig lehet jelentkezni a Kőrösi Csoma Sándor Program déli féltekére szóló felhívására.

Pécs ünnepi díszben: november 28-án kezdődik a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásár

Pécs városa idén is meghitt, ünnepi hangulattal vár minden látogatót a XIV. Adventi Kézműves- és Mesevásáron, amely november 28-a és december 24-e között várja a látogatókat a Széchenyi téren.

Egyre több fogyasztónak segít a tudatos választásban a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy

A KMÉ-védjegy nem csupán a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak felel meg, hanem annál szigorúbb követelményeket ír elő , ilyen például a magasabb beltartalmi érték, a kevesebb adalékanyag vagy a fenntartható gyártástechnológia.

új adótámogatás segíti a környezeti károkat mérséklő vállalkozásokat

A kormány a környezet helyreállításától társadalmi előnyöket is vár, hiszen így rozsdaövezetek kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba, a környékük felértékelődhet, és javul azoknak a vállalkozásoknak a megítélése, amelyek ezekből a fejlesztésekből részt vállalnak.

EM: a kormány támogatja a hulladék újrafeldolgozását célzó beruházásokat

A december elsejéig véleményezhető felhívás célja, hogy országszerte támogassa az innovatív, versenyképességet növelő technológiák bevezetését.

Öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

November 29. és január 6. között egyetlen lakossági ügyfelnél sem kapcsolják ki az áram- vagy földgázszolgáltatást, még akkor sem, ha valakinek 60 napon túli számlatartozása van.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.