Kezdőlap Pénzvilág A németek szégyenteljes búcsúja a focivébéről a kereskedőknek fáj a legjobban
No menu items!

A németek szégyenteljes búcsúja a focivébéről a kereskedőknek fáj a legjobban

Alig egy nappal azután, hogy a német nemzeti tizenegy csúfosan távozott a labdarúgó-világbajnokságról, a kereskedők pánikszerűen elkezdték leárazni a rajongói termékeket. De a vesztesek listája még ennél is hosszabb.

Az természetes, hogy a Nationalelf váratlan kiesése az oroszországi világbajnokságról Németországban sokaknak fáj. Ráadásul az érzelmi tényezőkhöz több helyütt az üzleti veszteség miatti elkeseredés is társul.

A futballválogatott kudarca amellett, hogy a szurkolóknak tragédia, nemcsak a focisták és a Német Futball Szövetség (DFB) pénztárcáját érinti rosszul – az elmaradt jutalmak, illetve bevételek miatt –, hanem a kiskereskedelem számára is komoly csapás. Mégpedig azért, mert a foci Eb-k és vb-k idején a szurkolói termékek értékesítéséből származó bevétel korántsem alábecsülendő.

A 85 millió német 48 százaléka nyilatkozott úgy az oroszországi vb előtt, hogy be fog szerezni valamilyen fekte-piros-arany színű szurkolói kelléket. Ráadásul a legnépszerűbb cikk, a trikó egyben az egyik legdrágább is. A Német Futball Szövetség hivatalos válogatott pólója modelltől és üzlettől függően ugyanis nem kevesebb, mint 50-100 eurót kóstál. A borsos ár azonban nem riasztja el a lakosságnak azt a 42 százalékát, amely a jeles esemény alkalmából ennek a beszerzését tervezi.

A mezt a népszerűségi listán a nagy zászló (40%), majd annak autóra erősíthető változata (35%) követi, a sapkák (25%) és – talán a mindig kiszámíthatatlan német időjárásra tekintettel – a sálak (22%) előtt. A németek rajongói és ezzel összefüggő vásárlási kedvét az utcakép is tükrözi. Autók milliói közlekednek hetek óta ablakukra erősített kis zászlokkal és jó pár erkélykorláton fúj lobogót a szél. Az ország sokszínűségét jelezve persze nem csak németet! Németország bevándorló ország és ezért a kereskedelemnek az üzlet fontosabb a patriotizmusnál: nincs olyan szurkolói termékeket árusító bolt Németországban, ahol ne szerepelnének a többi résztvevő ország zászlói is a kínálatban. A horvát, török, lengyel, portugál és szerb nemzeti színekben pompázó termékek különösen népszerűek.

Németországban a legnépszerűbb szurkolói kellékek közé a mez, a zászló, az autós zászló, a sapka, a labda, a sál és persze a sör tartozik. Forrás: de.statista.com

Nem kevés pénzről van szó. A teljes népesség 25 százaléka 20 és 100 euró közötti összeget tervezett kiadni a vébé eufóriájában. 20 százalékuk ugyan megelégszik kisebb fan-tárgyakkal 20 euró alatti értékben, de a lakosság 2,5 százaléka, tehát több mint 2 millió német 100 eurónál is nagyobb kiadást tervezett a szurkolói elkötelezettség kapcsán. Nem csoda, hogy nincs olyan kiskereskedelmi lánc, amelynek kínálatában már jó pár hete ne szerepelnének a legkülönfélébb szurkolói tárgyak.

„Fan (vagyis szurkoló) vagy? Akkor ez a Te boltod!” – hangzott heteken át az egyik nagy élelmiszerlánc, a REWE szlogenje. Az amúgyis elképesztően nagy forgalmú cégnél 2 százalékos forgalombővüléssel számoltak a világbajnoksággal összefüggésben. Ebbe persze a szurkolói csecsebecsék mellett az extra sör, rágcsálni való, grillélelmiszer és -felszerelés eladásokat is beleszámolták. Utóbbi Németországban rendkívül népszerű kísérőprogramja a focinézésnek baráti társaságban.

Így aztán a Löw-csapat váratlan kudarca a kereskedőknek is igazi csapás volt. A kiesés hírére jobb híján készleteik kiárusításába kezdtek. Az egyik legnagyobb áruházlánc, a Kaufhof például „Vigaszakció” szlogennel már 40 százalékos kedvezménnyel kínálja a focis termékeket. A kereskedők mindössze azzal tudják vigasztalni magukat, hogy a mindig előre tervező németek már a vb előtt, illetve annak első napjaiban bevásároltak fan-tárgyakból, és így talán nem is akkora a kieső forgalom, mint amekkorának elsőre látszik. Emellett pedig abban reménykednek még, hogy ha az idő jó lesz, a sörözéstől és a grillezéstől akkor sem fog elmenni a németek kedve, hogy éppen nem a kedvenc csapatuk játszik. Mondván a nemzeti tizenegy, a Nationalelf részvétele nélkül is lehetnek még izgalmas meccsek a világbajnokságon.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kovács Árpád: a jó vezető egyensúlyt teremt a gyors reakció és a stratégiai gondolkodás között

Az Üzlet portálon idén először hirdettük meg azt a...

A cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre egy felmérést szerint

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket.

Közel 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése adótartozás miatt

Csaknem 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése, mivel nettó 100 ezer forintot elérő adótartozásuk van, az érintetteknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban figyelmeztető levelet küld.

A megítélt támogatások 70 százalékát már kifizették a Napenergia Plusz Programban

A modern napelemes rendszerek telepítését ösztönző pályázaton az elutalt összegek meghaladták a 60 milliárd forintot. Több mint 21 ezer család összesen mintegy 86 milliárd, egyenként több mint 4 millió forintos támogatással csökkentheti áramszámláit saját eszközzel zöldenergiát termelve és tárolva
Hirdetés

Hírek

A cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre egy felmérést szerint

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket.

Közel 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése adótartozás miatt

Csaknem 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése, mivel nettó 100 ezer forintot elérő adótartozásuk van, az érintetteknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban figyelmeztető levelet küld.

A megítélt támogatások 70 százalékát már kifizették a Napenergia Plusz Programban

A modern napelemes rendszerek telepítését ösztönző pályázaton az elutalt összegek meghaladták a 60 milliárd forintot. Több mint 21 ezer család összesen mintegy 86 milliárd, egyenként több mint 4 millió forintos támogatással csökkentheti áramszámláit saját eszközzel zöldenergiát termelve és tárolva

Októberben a kártyabirtokosok 14 százalékkal többet költöttek SZÉP-kártyáikról

A családok gondtalan pihenését a kormány a SZÉP-kártyán keresztül kiemelten támogatja, amely októberben a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje volt: a kártyabirtokosok összesen 36,3 milliárd forintot használtak fel kártyáikról, ami több mint 14 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

Emirates -Emirates Asia Pass – több úti cél egyetlen repjeggyel

Az Emirates egy új utazási lehetőséget mutat be a Délkelet-Ázsia iránt érdeklődő magyar utazóknak.

KSH: októberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,1, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és gépjárműalkatrész-üzletek volumene 3,1 százalékkal nőtt

Egyhangúlag szavazott az alapkamat tartásáról az MNB Monetáris Tanácsa novemberben

Az iparcikkek ára ugyanakkor nem változott érdemben, az élelmiszerárak pedig az elmúlt hónapok során még csökkentek is, a beérkező inflációs adat pedig összhangban alakult a szeptemberi Inflációs jelentés előrejelzésének alappályájával - írták.

Nacsa Lőrinc: tízéves a szórványmagyarságot segítő Petőfi Sándor Program

Az elmúlt évek során a Petőfi Sándor Program, valamint a Kőrösi Csoma Sándor Program keretében több mint 1000 ösztöndíjas segítette a diaszpórában és szórványban élő magyar közösségeket.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.