Kezdőlap Pénzvilág A németek szégyenteljes búcsúja a focivébéről a kereskedőknek fáj a legjobban
No menu items!

A németek szégyenteljes búcsúja a focivébéről a kereskedőknek fáj a legjobban

Alig egy nappal azután, hogy a német nemzeti tizenegy csúfosan távozott a labdarúgó-világbajnokságról, a kereskedők pánikszerűen elkezdték leárazni a rajongói termékeket. De a vesztesek listája még ennél is hosszabb.

Az természetes, hogy a Nationalelf váratlan kiesése az oroszországi világbajnokságról Németországban sokaknak fáj. Ráadásul az érzelmi tényezőkhöz több helyütt az üzleti veszteség miatti elkeseredés is társul.

A futballválogatott kudarca amellett, hogy a szurkolóknak tragédia, nemcsak a focisták és a Német Futball Szövetség (DFB) pénztárcáját érinti rosszul – az elmaradt jutalmak, illetve bevételek miatt –, hanem a kiskereskedelem számára is komoly csapás. Mégpedig azért, mert a foci Eb-k és vb-k idején a szurkolói termékek értékesítéséből származó bevétel korántsem alábecsülendő.

A 85 millió német 48 százaléka nyilatkozott úgy az oroszországi vb előtt, hogy be fog szerezni valamilyen fekte-piros-arany színű szurkolói kelléket. Ráadásul a legnépszerűbb cikk, a trikó egyben az egyik legdrágább is. A Német Futball Szövetség hivatalos válogatott pólója modelltől és üzlettől függően ugyanis nem kevesebb, mint 50-100 eurót kóstál. A borsos ár azonban nem riasztja el a lakosságnak azt a 42 százalékát, amely a jeles esemény alkalmából ennek a beszerzését tervezi.

A mezt a népszerűségi listán a nagy zászló (40%), majd annak autóra erősíthető változata (35%) követi, a sapkák (25%) és – talán a mindig kiszámíthatatlan német időjárásra tekintettel – a sálak (22%) előtt. A németek rajongói és ezzel összefüggő vásárlási kedvét az utcakép is tükrözi. Autók milliói közlekednek hetek óta ablakukra erősített kis zászlokkal és jó pár erkélykorláton fúj lobogót a szél. Az ország sokszínűségét jelezve persze nem csak németet! Németország bevándorló ország és ezért a kereskedelemnek az üzlet fontosabb a patriotizmusnál: nincs olyan szurkolói termékeket árusító bolt Németországban, ahol ne szerepelnének a többi résztvevő ország zászlói is a kínálatban. A horvát, török, lengyel, portugál és szerb nemzeti színekben pompázó termékek különösen népszerűek.

Németországban a legnépszerűbb szurkolói kellékek közé a mez, a zászló, az autós zászló, a sapka, a labda, a sál és persze a sör tartozik. Forrás: de.statista.com

Nem kevés pénzről van szó. A teljes népesség 25 százaléka 20 és 100 euró közötti összeget tervezett kiadni a vébé eufóriájában. 20 százalékuk ugyan megelégszik kisebb fan-tárgyakkal 20 euró alatti értékben, de a lakosság 2,5 százaléka, tehát több mint 2 millió német 100 eurónál is nagyobb kiadást tervezett a szurkolói elkötelezettség kapcsán. Nem csoda, hogy nincs olyan kiskereskedelmi lánc, amelynek kínálatában már jó pár hete ne szerepelnének a legkülönfélébb szurkolói tárgyak.

„Fan (vagyis szurkoló) vagy? Akkor ez a Te boltod!” – hangzott heteken át az egyik nagy élelmiszerlánc, a REWE szlogenje. Az amúgyis elképesztően nagy forgalmú cégnél 2 százalékos forgalombővüléssel számoltak a világbajnoksággal összefüggésben. Ebbe persze a szurkolói csecsebecsék mellett az extra sör, rágcsálni való, grillélelmiszer és -felszerelés eladásokat is beleszámolták. Utóbbi Németországban rendkívül népszerű kísérőprogramja a focinézésnek baráti társaságban.

Így aztán a Löw-csapat váratlan kudarca a kereskedőknek is igazi csapás volt. A kiesés hírére jobb híján készleteik kiárusításába kezdtek. Az egyik legnagyobb áruházlánc, a Kaufhof például „Vigaszakció” szlogennel már 40 százalékos kedvezménnyel kínálja a focis termékeket. A kereskedők mindössze azzal tudják vigasztalni magukat, hogy a mindig előre tervező németek már a vb előtt, illetve annak első napjaiban bevásároltak fan-tárgyakból, és így talán nem is akkora a kieső forgalom, mint amekkorának elsőre látszik. Emellett pedig abban reménykednek még, hogy ha az idő jó lesz, a sörözéstől és a grillezéstől akkor sem fog elmenni a németek kedve, hogy éppen nem a kedvenc csapatuk játszik. Mondván a nemzeti tizenegy, a Nationalelf részvétele nélkül is lehetnek még izgalmas meccsek a világbajnokságon.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Itt a foglalkoztatási jogviszonyt tisztázó eljárás – a munkavállalót védi az új eljárás

ha a munkáltató a felhívástól számított 15 napon belül nem rendezi jogszerűen munkavállalói jogviszonyát, vagy nem teljesíti járulékbevallását, a NAV alkalmazottanként 100 ezer forint mulasztási bírsággal sújtja a foglalkoztatót.

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek
Hirdetés

Hírek

Kevesebb a macera, egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása

2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain

Késnek az MVM Next elszámoló számlái – Informatikai átállás az oka

Az E.ON Hungária Csoport informatikai átállása miatt az MVM Next elszámoló számlái akár 3 hetet is késhetnek - közölte az E.ON és az MVM Next pénteken az MTI-vel.

Nyitnak a porták – Közelebb kerülnek egymáshoz a termelők és a fogyasztók

A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat, hogy az élelmiszer előállító kistermelők versenyképesebbek lehessenek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

A szülők is használhatják a KRÉTA idegen nyelvi felkészítő modulját

A lehetőség a webes felületen már csütörtökön elérhető, míg a mobilalkalmazásban egy frissítés után hétfőtől.

Bécs is versenyben az európai MI-Gigagyárért

Bécs hivatalosan is pályázik az Európai Unió által tervezett öt MI-Gigagyár egyikének otthont adni, hogy a kontinens mesterséges intelligencia-központjává váljon az adatvédelem, fenntarthatóság és digitális humanizmus elvei mentén.

MVM és Mol – Megérkezett az első közös kőolajszállítmány Omišalj kikötőjébe

Megérkezett az első közös azeri kőolajszállítmány az MVM-csoport és a Mol-csoport együttműködésének eredményeként a horvátországi Omišalj kikötőjébe
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg