Kezdőlap Menedzser-Kihívások Az Audi titkos múzeuma, az elektrifikáció útja és egy jótékonysági akció
No menu items!

Az Audi titkos múzeuma, az elektrifikáció útja és egy jótékonysági akció

 

Egy prémium márka történelmén keresztül érti meg az ember igazán azt a szakmai tradíciót, vállalati kultúrát és megújulási képességet, ami az Audi fejlődését az elmúlt 120 évben meghatározta. Magyarázza Zakariás Fruzsina az Audi márkaigazgatója arról az utazásról, amelynek során a közelmúltban, a márka legrégebbi autói mellett a jövő modelljeit is megismerhette.

 

„A közelmúltban az Audi központjában járva, Ingolstadtban az Audi Tradition részlegét is volt szerencsém megnézni, ami azért különleges hely, mert a nagyközönség előtt nyitva álló Audi múzeummal szemben ide csak különleges esetekben, úgynevezett titkos túrák alkalmával lehet belépni. A titkos szó annyira igaz, hogy még az ott készült képeket sem küldhetem el senkinek, mert a márka történetét, DNS-ét meghatározó olyan különleges, történelmi autók vannak azon a helyen, amelyek felbecsülhetetlen értéket képviselnek az Audi és a mobilitás világában” – fejti ki Zakariás Fruzsina,aki számára a legizgalmasabb az az 1912-13-ban és 14-ben díjnyertes Auto Union modell volt, ami egykoron a Zell am See befagyott jegén zajló gyorsulási versenyt megnyerte.

„Miközben a márka egész történelmét megismerhettem, az is nagyon tanulságos volt, hogy az Audi, ami négy márka a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, egy olyan időben született meg, amikor az 1929-es nagy világválság utáni recesszió kikövetelte az iparág konszolidációját. Nem véletlen, hogy a Németországban abban az időben működő 70-nél több autógyárból mára csak a 11 legerősebb maradt talpon. Ami azért is aktuális, mert manapság a piaci megtorpanás és az elektromos átalakulás, az elektrifikáció időszakában olyan új gyártók jelennek meg – Kínában például több, mint 250 autógyártót jegyeznek – és olyan márka felvásárlások történnek, ami törvényszerűen újabb piaci konszolidációhoz fog vezetni.”

Interior

Ahhoz, hogy a márkaigazgató szakmai útja igazi időutazássá vált, az is hozzájárult, hogy a múzeum után a márka legújabb modelljét, a hazánkban is hamarosan megjelenő Q6 e-tront is élőben látta. Ami az Audi generációváltásának nagyköveteként tisztán új, elektromos platformra épül és a korszakváltás jegyében olyan új generációs, nagyképernyős, digitális, MMI kijelző rendszerrel van felszerelve, amit az utas is tud használni menet közben.

Zakariás Fruzsina két és fél éve érkezett a márkához, amely a piac többi szereplőjéhez hasonlóan megszenvedte a Covid időszakában szétesett ellátási láncokból, majd a chip hiányból eredő nehézségeket. A márkaigazgató éppen ezért komoly fegyverténynek tartja, hogy az Audi 2023-ban minden idők legjobb eredményét, 3619 autó kiszállítását érte el Magyarországon. Mindezt úgy, hogy a belső égésű motorok tekintetében a prémium márkák között az Audi lett a piacvezető.

„A mostani időszak azért is meghatározó a márka életében, mert a következő két évben az Audi történetének legtöbb, szám szerint 17 darab új modellje kerül piacra. És miközben ezek jelentős része elektromos, illetve plug-in meghajtású, a belső égésű motorral hajtott autóink is teljesen megújulnak. Az Audi új koncepciója, hogy a jövőben a páros számú modellek lesznek a tisztán elektromos meghajtásúak, míg a páratlan számmal jelöltek lesznek a belső égésű motorral szereltek. Ahogy például az idén kivezetésre kerülő A4-es modellünk helyébe már az abszolút új generációt képviselő A5 lép majd” – elemez a márkaigazgató.

Hozzátéve, hogy az Audi komoly vállalást téve azt tervezi, hogy miközben az EU-ban megfogalmazott kötelezettség szerint 2035 után már csak elektromos autókat lehet forgalomba helyezni, a márka ezt már három évvel hamarabb, 2032-re teljesíteni kívánja.

Ebben nagy szerepe van a világ legnagyobb autómotor gyárának számító győri Audi Hungaria Zrt-nek is, ahol többek között a Q6 e-tron elektromos motorját is gyártják, így a német prémium márka autóinak meghajtásáról a jövőben is magyar „szív” gondoskodhat.

Érsek M. Zoltán

Jótékonyság az utolsó modellel

„Az idei évünk szerelemprojektje a legeslegutolsó TT RS Roadsterhez kötődik. Mivel a legendás TT gyártása 25 év után, tavaly szűnt meg, nagyon szerettem volna az utolsó darabot a magyar piacnak megszerezni” – meséli Zakariás Fruzsina. „Nem olyan egyszerűen, de sikerült, és a miénk lett a legutolsó Roadster, ami november 7-én, tavaly legördült a gyártósorról. Mivel a tervem az volt, hogy ez a különleges modell jótékonysági célt szolgáljon, a győri kollégákkal közös projekt keretében az Autistic Art nevű alapítvánnyal együttműködve, autista művészek grafikáival díszítettük fel az autót.” A gyűjtői darabra április óta egy online felületen lehet licitálni október 7-ig.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Szerdától az EU-állampolgárok is csak elektronikus beutazási engedéllyel léphetnek be az Egyesült Királyságba

Szerdától az Európai Unió tagországainak állampolgárai is csak az elektronikus beutazási engedély (Electronic Travel Authorisation, ETA) birtokában léphetnek be az Egyesült Királyságba.

Újabb 5 milliárd forint támogatás feldolgozó üzemek fejlesztésére

Az érintettek a tervezett beruházási költségek 50 százalékára pályázhattak, de ez bizonyos esetekben elérhette a 70 százalékot is.

Wunderbar Fesztivál 2025: „Német. Egy nyelv – sok történet.”

2025-ben negyedik alkalommal rendezik meg Magyarországon a Wunderbar Fesztivált, ismét rávilágítva a német nyelv sokszínűségére és jelentőségére a gazdaság, a kultúra és az oktatás területén.

Hibridként hódíthat az új Audi Q7

Képzelj el egy reggelt, amikor hangtalanul suhansz a városban,...
Hirdetés

Hírek

Nem ússzuk meg: áprilistól ez is kell a beutazáshoz az Egyesült Királyságba

Április 2-tól minden magyar állampolgárnak is szüksége lesz az...

Vidéki otthonfelújító nyugdíjasok irány az Államkincstár

A kormány kibővítette a kedvezményezetti kört, így a nyugdíjasok...

Így módosulhat most az ESG-törvény

A Nemzetgazdasági Minisztérium társadalmi egyeztetést indít az Európai Bizottság...

Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama hétfő reggel a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Március végétől Debrecenből Lipcsébe és Máltára hoz járatot a BMW

A Universal Airlines március 30-tól heti két retúrjáratot indít...

Németország kiszabadult a költségvetési kalodából. Örülhetünk?

Friedrich Merz A német parlament történelmi döntést hozott: elfogadták azt...

Gyengült hétfő reggelre a forint

Az eurót hétfő reggel hét órakor 399,59 forinton jegyezték a péntek esti 398,92 forint után. A dollár jegyzése 367,36 forintra ment fel 366,46-ról, a svájci franké pedig 415,39-re 414,30 forintról.

Gyengült a forint kedd reggel

Gyengült a forint árfolyama kedd reggel a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet