Kezdőlap Mozaik Beütött a "kedvezményfáradtság" a Black Friday előtt
No menu items!

Beütött a “kedvezményfáradtság” a Black Friday előtt

A folyamatos akcióözön egyre kevésbé hat a vásárlókra – derül ki az AlixPartners tanácsadó cég legfrissebb jelentéséből, amely szerint az amerikai fogyasztók „kedvezményfáradtságot” (discount burnout) éreznek a Black Friday és a Cyber Monday előtt.

A több mint 9000 amerikai vásárló körében végzett kutatás szerint az amerikai fogyasztók már nem az ár alapján döntenek, hanem az értéket, a minőséget és a vásárlási élményt helyezik előtérbe. A CNBC tudósítása szerint az ár fontossága a tavalyihoz képest 13 százalékkal csökkent, és az akciók, illetve a „legjobb ajánlat” keresése 30 százalékkal kevesebb fogyasztó számára számít „nagyon fontosnak”. Még az olcsóbb árkategóriájú üzleteknél is hátrébb szorult a kedvezmények szerepe a döntési szempontok között.

A jelentés szerint a Trump-adminisztráció tavaszi vámemelései után a kiskereskedők az árengedményekkel próbálták csillapítani a vásárlók aggodalmait, ám mára ez a taktika kimerült. „A fogyasztók belefáradtak az állandó promóciókba – most már valós értéket keresnek, nem pusztán árleszállítást” – mondta Sonia Lapinsky, az AlixPartners globális divatpiaci vezetője és a tanulmány szerzője.

Lapinsky szerint a vásárlók egyre inkább a konzisztens árképzést, a minőségi termékeket és a pozitív bolti élményt keresik. Bár a felmérésben részt vevők több mint 60 százaléka idén is személyesen tervezi megvásárolni ruházati termékeit, a boltban eltöltött idő 3 százalékkal, a kosárméret pedig 5 százalékkal csökkent az elmúlt két évben.

A jelentés figyelmeztetés a kiskereskedőknek: az idei ünnepi szezon gyengébb lehet, mint az előző években, mivel a fogyasztói hangulat romlik, a munkaerőpiac bizonytalan, és az infláció tartósan magas. Ebben a környezetben a kedvezmények már nem elegendőek a kereslet növeléséhez – helyette a minőség, a hitelesség és a márkaerő kerül előtérbe.

Az AlixPartners a luxusszektort említi intő példaként: az elmúlt években a márkák drasztikusan emelték áraikat – a Chanel például 2019 és 2025 között 5800 dollárról 11 300 dollárra növelte egyik táskájának árát. Az eredmény: a vásárlók elpártoltak a luxusmárkáktól, és inkább a „racionálisabb árú” prémium kategóriát választották.

„Ugyanez a dinamika más szektorokban is megfigyelhető” – áll a jelentésben. Mondván: azok a kiskereskedők, akik az árak megtartása érdekében a minőségen spórolnak, hosszú távon elveszíthetik a fogyasztók bizalmát.

Fotók:freepik

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Hilaris Hotels: grandiózus fejlesztés a Großglockner lábánál

A Hilaris Hotels újabb nagyszabású fejlesztéssel pezsdíti fel az...

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

Közel 12 milliárd forintot költ digitális hálózati fejlesztésre az MVM Démász és az MVM Émász

A projekt az időjárásfüggő, megújuló alapú villamosenergia-termelés, elsősorban a naperőművek, dinamikus felfutásából adódó kihívásokra ad választ a fizikai hálózatfejlesztéseket kiegészítve.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.
Hirdetés

Hírek

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.

Dámszezon Gúthon: 85 százalék az érmes arány

A barcogás időszakában 110 lapátos dámbika került terítékre, az átlagsúly 4,08 kilogramm volt.

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Az Apple 13. éve a világ legértékesebb márkája

A listavezető Apple márkaértéke 470,9 milliárd dollár volt, 3,7 százalékkal kisebb a tavalyinál.

KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg

A háztartási energiáért 10,7 százalékkal többet kellett fizetni átlagosan, ezen belül a vezetékes gáz 23,7, az elektromos energia 2,1 százalékkal drágult.

Bécsben nyit újabb irodát az Indotek Group

Az Indotek 2025 elején egy ismert osztrák pénzügyi-ingatlanpiaci szakemberrel erősítette meg több mint 600 fős hazai csapatát

HIPA: idén új csúcsot dönthetnek az amerikai befektetések Magyarországon

Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépésével teljesen új időszak kezdődött a magyar-amerikai kapcsolatokban, Orbán Viktor washingtoni útja pedig történelmi jelentőségű találkozó volt.
Hirdetés

Gazdaság

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...