Kezdőlap Mozaik Beütött a "kedvezményfáradtság" a Black Friday előtt
No menu items!

Beütött a “kedvezményfáradtság” a Black Friday előtt

A folyamatos akcióözön egyre kevésbé hat a vásárlókra – derül ki az AlixPartners tanácsadó cég legfrissebb jelentéséből, amely szerint az amerikai fogyasztók „kedvezményfáradtságot” (discount burnout) éreznek a Black Friday és a Cyber Monday előtt.

A több mint 9000 amerikai vásárló körében végzett kutatás szerint az amerikai fogyasztók már nem az ár alapján döntenek, hanem az értéket, a minőséget és a vásárlási élményt helyezik előtérbe. A CNBC tudósítása szerint az ár fontossága a tavalyihoz képest 13 százalékkal csökkent, és az akciók, illetve a „legjobb ajánlat” keresése 30 százalékkal kevesebb fogyasztó számára számít „nagyon fontosnak”. Még az olcsóbb árkategóriájú üzleteknél is hátrébb szorult a kedvezmények szerepe a döntési szempontok között.

A jelentés szerint a Trump-adminisztráció tavaszi vámemelései után a kiskereskedők az árengedményekkel próbálták csillapítani a vásárlók aggodalmait, ám mára ez a taktika kimerült. „A fogyasztók belefáradtak az állandó promóciókba – most már valós értéket keresnek, nem pusztán árleszállítást” – mondta Sonia Lapinsky, az AlixPartners globális divatpiaci vezetője és a tanulmány szerzője.

Lapinsky szerint a vásárlók egyre inkább a konzisztens árképzést, a minőségi termékeket és a pozitív bolti élményt keresik. Bár a felmérésben részt vevők több mint 60 százaléka idén is személyesen tervezi megvásárolni ruházati termékeit, a boltban eltöltött idő 3 százalékkal, a kosárméret pedig 5 százalékkal csökkent az elmúlt két évben.

A jelentés figyelmeztetés a kiskereskedőknek: az idei ünnepi szezon gyengébb lehet, mint az előző években, mivel a fogyasztói hangulat romlik, a munkaerőpiac bizonytalan, és az infláció tartósan magas. Ebben a környezetben a kedvezmények már nem elegendőek a kereslet növeléséhez – helyette a minőség, a hitelesség és a márkaerő kerül előtérbe.

Az AlixPartners a luxusszektort említi intő példaként: az elmúlt években a márkák drasztikusan emelték áraikat – a Chanel például 2019 és 2025 között 5800 dollárról 11 300 dollárra növelte egyik táskájának árát. Az eredmény: a vásárlók elpártoltak a luxusmárkáktól, és inkább a „racionálisabb árú” prémium kategóriát választották.

„Ugyanez a dinamika más szektorokban is megfigyelhető” – áll a jelentésben. Mondván: azok a kiskereskedők, akik az árak megtartása érdekében a minőségen spórolnak, hosszú távon elveszíthetik a fogyasztók bizalmát.

Fotók:freepik

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.
Hirdetés

Hírek

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.