Kezdőlap Világgazdaság Egy amerikai sörgyártó már győzött a foci-vb-n
No menu items!

Egy amerikai sörgyártó már győzött a foci-vb-n

A Budweiser a világbajnokság hivatalos söre. Fotó: Budweiser

Katar már rohamosan készül a november 20-án rajtóló labdarúgó-világbajnokságra, amelyre több százezer szomjas fociszurkolót várnak a világ minden tájáról. A közel-keleti iszlám országban, ahol az alkoholfogyasztást szigorú törvények szabályozzák és az alkoholreklámok is illegálisak, komoly aggodalom övezi a sörfogyasztás kérdését, de a jelek szerint a Budweisernek sikerült nagyra nőnie.

A jelek már az év elején megjelentek: a Qatar Distribution Company-nál (QDC) – a konzervatív muszlim ország egyetlen alkohol-kiskereskedőjénél – egy hatalmas, Lionel Messit ábrázoló Budweiser-plakátot ragasztottak ki a bejáratra. Ezután egyre több dohai bár és étterem kínált csapolt Budweisert, ami újdonság volt a városban, ahol korábban főként Heinekent csapoltak.

A Budweisert gyártó Anheuser-Busch InBev évek óta a szigorú katari alkoholtörvények keretein belül működik, mindenféle felhajtás nélkül. Most a vezetők finoman próbálják maximalizálni a Budweiser világbajnokságra kötött szponzori szerződésének megtérülését egy olyan országban, ahol a helyi tisztviselők közel álltak ahhoz, hogy teljesen kitiltsák az alkoholt a tornáról.

A november 20-án kezdődő 2022-es FIFA-világbajnokságra való felkészülés monumentális vállalkozás volt a világbajnokság hivatalos sörgyártója számára. Peter Kraemer, az AB InBev ellátási vezetője szerint az italmárka arra számít, hogy a torna alatt több sör fogy majd, mint amennyit az országban egy egész év alatt elfogyasztanak.

Mivel a régióban nincsenek sörfőzdék, a vállalatnak tengeri szállítással kellett Katarba juttatnia a sört, majd hűtött raktárhelyiséget kellett találnia, hogy megvédje az ország ultraforró időjárásától, ahol október végéig 35 fok feletti hőmérséklet uralkodik. A teherautókat egy éjszakán át beltérben rakodják meg, majd másnap elindítják, hogy a sört kiszállítsák az éttermekbe és a szurkolói zónákba, ahol alkoholt lehet felszolgálni.

A sör romlandó termék, ezért mindig aznap a legjobb, amikor bepakolják. Nagyon szorosan kezeljük az ellátási láncunkat, a termékeknek a lehető leggyorsabban kell eljutniuk A pontból B pontba” – mondta Kraemer a Bloombergnek.

Katar nem száraz ország, de korlátozza, hogy ki és hol vásárolhat alkoholtartalmú italokat. Sört, bort és szeszes italt számos, a csúcskategóriás szállodákhoz kapcsolódó étteremben lehet vásárolni, ám meglehetősen borsos áron.

Egy korsó Budweiser 45-55 katari riálért (12-16 dollár) kapható a West Bay, Doha belvárosának népszerű bárjaiban.

Az alkohol egyszerre előny, amely a feltörekvő turisztikai célpontot “modernné” teszi az alkoholt tiltó Szaúd-Arábiához képest, ugyanakkor olyan bűnnek is tekinthető, amely egy lépcsőfok azon a csúszós lejtőn, amely a közeli Dubaj viszonylagos hedonizmusához vezet.

A munkáltatójuk írásos engedélyével a havi 3000 katari riálnál (816 dollár) többet kereső külföldi lakosok engedélyt kérhetnek bor, szeszes ital és sör vásárlására a Qatar Distribution Company nevű alkoholmonopóliumtól, amely a Qatar Airways leányvállalata. Itt egy láda Budweiser 188 riálért (51 dollár) kerül a kiskereskedelmi forgalomba.

Ugyanakkor Katarban a nyilvános részegség technikailag illegális, akár hat hónap börtönnel és 3000 riál pénzbírsággal is büntethető, de a valóságban a fehérgalléros külföldi lakosok rendszeresen ittasak a pénteki brunchokon, a drága szállodák éttermeiben. Hagyományos ruházatba öltözött katari férfiakat is gyakran lehet látni a Doha-szerte található bárokban és éttermekben, de a pultosok a helyi nőknek nem szolgálhatnak fel alkoholt.

A világbajnokság azzal fenyeget, hogy ezt az óvatos táncot felborítja. Diplomaták – különösen az európai és az amerikai kontinens országaiból – kérdéseket vetettek fel azzal kapcsolatban, hogy a hatóságok hogyan fognak reagálni az ittas szurkolókra, akik megszegik a közterületen az illemre és az illendőségre vonatkozó törvényeket.

A katari szervezők kezdetben azt mondták, hogy a torna alkoholmentes legyen, de visszatáncoltak.

Most egyes szurkolói zónákban "nemzetközi italokat" árusítanak majd, és a szurkolók a stadion területén belül, a kijelölt sörzónákban minden mérkőzés előtt három órával és a lefújás után még egy órán át Budweiser sört vásárolhatnak, de a lelátókra nem vihetik be.

Kraemer szerint az AB InBev az országba szállított sör mennyiségére vonatkozó döntéseit alapos adatgyűjtés alapján hozta meg, de csapatának van tartalék terve arra az esetre, ha a szurkolók a tervezettnél jóval többet isznak. Tartalékba helyeztek palackokat és dobozokat, amelyek készen állnak arra, hogy egy egyesült királyságbeli sörfőzdében feltöltsék, és rövid időn belül légi úton Katarba szállítsák őket.

Ugyanakkor a szurkolók nem vihetnek be semmilyen alkoholos italt az országba. A repülőtéri biztonságiak elkobozzák az alkoholt az érkező utazóktól, így a szomjas szurkolóknak az érkezés után kell majd italt venniük.

A QDC hónapokkal előre megkérte a vendéglátósokat, hogy rendeljék meg az összes alkoholt, amire a torna alatt szükségük lesz, és a vendéglátóhelyek vezetői azt mondják, hogy rengeteget rendeltek, mert attól tartottak, hogy kifogynak a készletek, és nem tudják feltölteni őket.

Rhodri Williams, a Megafoods Qatar fejlesztési vezetője elmondta, hogy a QDC már le is szállította mind a 16 tonna alkoholos terméket, amelyet ő és csapata rendelt, hogy fenntartsa azt a három éttermet, amelynek vezetésében részt vesz. Arra számít, hogy a torna alatt több mint 30 ezer szurkoló fog beáramlani az ajtókon.

A Budweiser ismertségének növelése – és az egy évtizedre szóló, több százmillió dolláros FIFA-szponzori szerződés teljesítése – nem volt egyszerű feladat anélkül, hogy ne háborítanák fel néhány katari konzervatív érzékenységét, és ne veszélyeztetnék az országban való működésüket.

Tekintettel a katari alkoholreklámozási tilalomra, a Budweiser korlátozta és módosította márkajelzését. A márka a Budweiser, sőt a Budweiser Zero konkrét említését is korlátozni fogja “a stadionok külső előcsarnokaiban és ott, ahol az engedély alapján árusítani lehet, az éttermekben szerte a városban” – mondta Todd Allen, a Budweiser globális marketingért felelős alelnöke.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az AVIAREPS bővíti hajózási részlegét, és globális vezetőt nevez ki az élére

Az AVIAREPS, a világ vezető nemzetközi képviseleti, marketing- és kommunikációs vállalata a légiközlekedés, turizmus, vendéglátás területén, bejelentette Tom Fecke kinevezését a hajózási részleg globális vezetőjévé.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

BKK: tízre bővült a legújabb CAF-villamos flotta

A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb CAF-villamosokat adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel tízre nőtt a Budapesten lévő új CAF-ok száma

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.
Hirdetés

Hírek

Az AVIAREPS bővíti hajózási részlegét, és globális vezetőt nevez ki az élére

Az AVIAREPS, a világ vezető nemzetközi képviseleti, marketing- és kommunikációs vállalata a légiközlekedés, turizmus, vendéglátás területén, bejelentette Tom Fecke kinevezését a hajózási részleg globális vezetőjévé.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

BKK: tízre bővült a legújabb CAF-villamos flotta

A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb CAF-villamosokat adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel tízre nőtt a Budapesten lévő új CAF-ok száma

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

NAV: szeptember közepétől tisztulnak az online számlarendszer adatai

Az online számlaadatok pontossága révén az adategyeztetési eljárás vagy akár egy ellenőrzés is kiküszöbölhető, de a vállalkozások is nyernek vele, hiszen még többeket segíthet a NAV eÁFA szolgáltatása. A számlaadatok további tisztítása érdekében bizonyos hibatípusokkal szemben szeptember 15-től szigorúbban lép fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Devizapiac – Gyengült a forint hétfő reggel

Gyengült a forint árfolyama hétfő reggel a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Újra lesz Ryanair-járat Budapest és Marrákes között

Hetente kétszer közlekedik majd a téli menetrendi időszakban az ír fapados Budapestről a marokkói városba

Vármegyei Értékdíjat kapott a Lillafüredi Állami Erdei Vasút

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye napja alkalmából rendeztek ünnepséget, csütörtökön, Miskolcon. Ebből az alkalomból Kincseink - Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Értékdíjat kapott az ÉSZAKERDŐ Zrt. által fenntartott Lillafüredi Állami Erdei Vasút, a turizmus és vendéglátás szakterületi kategóriában.
Hirdetés

Gazdaság

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.