A felnőttek már két pohár bor elfogyasztásával túlléphetik a napi ajánlott cukorfogyasztási határértéket, és több kalóriát vihetnek be, mint egy gyorséttermi hamburgerrel – figyelmeztetnek szakértők.
A brit Alcohol Health Alliance (AHA) szerint az alkoholtartalmú italok címkézése elégtelen, ezért új elemzést tett közzé a népszerű borokról. A Bloomberg beszámolója szerint az AHA harmincféle, az Egyesült Királyságban forgalmazott vörös-, fehér-, rozé-, gyümölcs- és pezsgőbor kalória- és cukortartalmát vizsgálta.
A több mint hatvan egészségügyi szervezetet képviselő szövetség szerint a különböző borok cukor- és kalóriatartalma nagymértékben eltér egymástól, de mivel a legtöbb címkéről hiányzik ez az információ, a fogyasztók “a sötétben tapogatóznak” azzal kapcsolatban, hogy mit isznak.
A brit kormány irányelvei szerint a felnőtteknek naponta legfeljebb 30 gramm úgynevezett szabad cukrot kellene fogyasztaniuk, de
két közepes pohár bor elfogyasztásával szinte a teljes mennyiséget el lehet érni.
Az AHA elemzése szerint a legtöbb cukrot tartalmazó borok jellemzően a legalacsonyabb alkoholtartalmúak közül kerültek ki.
A jelentés szerint mivel nincs jogszabályi előírás a cukortartalom feltüntetésére az alkoholos italok címkéjén, a fogyasztók gyakran a kisebb alkoholtartalmú italt választják, azt gondolva, hogy ez egészségesebb megoldás, holott ez nem így van.
Az AHA a borok kalóriatartalmát is vizsgálta:
az elemzett legkalóriadúsabb borok közül mindössze két közepes pohár több kalóriát tartalmaz, mint egy McDonald’s hamburger.
A magas kalóriatartalmú borok általában magasabb alkoholtartalmúak is voltak.
Az AHA szerint a tanulmányban vizsgált harminc termék közül egyiken sem tüntették fel a cukortartalmat a címkén – ez az információ minden alkoholmentes ital esetében kötelező.
A kalóriatartalom a vizsgált címkék mindössze 20 százalékán szerepelt.
Boruzs Álmos