Kezdőlap Zöld üzlet Henkel: az ukrajnai háború átformálta a környezetet, de a fenntarthatósági célok megmaradtak 
No menu items!

Henkel: az ukrajnai háború átformálta a környezetet, de a fenntarthatósági célok megmaradtak 

A Henkel közzétette 32. Fenntarthatósági jelentését, amelyben bemutatja a fenntarthatósági stratégia és a célok megvalósítása terén elért eredményeit. A nagy kihívásokkal teli piaci környezetben a vállalat, különösen a CO2-kibocsátás további csökkentése és a társadalmi szerepvállalás kiterjesztése révén számos kulcsfontosságú dimenzióban tudott előrelépést elérni a fenntarthatóság terén. 

Az ukrajnai háború mélyen megrendített bennünket, és messzemenő következményekkel járt. Átformálta a gazdasági környezetet, különösen az energiaválság és a magasabb nyersanyagárak. De éppen az ilyen nehéz időkben még fontosabb, hogy a fenntarthatóságra összpontosítsunk, és eleget tegyünk a környezet és a társadalom iránt érzett felelősségünknek” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke. 

Sylvie Nicol, a Henkel Igazgatóságának Emberi erőforrásokért és Fenntarthatóságért felelős tagja kiemelte: „2022-ben a megújuló energiaforrások fokozottabb felhasználása jelentős lépéssel közelebb vitt bennünket ahhoz a célhoz, hogy 2030-ra klímapozitív termelést érjünk el. A nemek közötti egyenlőség terén is sikerült további előrelépést elérnünk. A vezetői pozíciókban lévő nők aránya 2022-ben 38,7 százalékra emelkedett. Eltökélt szándékunk, hogy konkrét programokon és intézkedéseken keresztül továbbra is kiaknázzuk a sokszínűségünkben rejlő lehetőségeket”.

A cég tavaly tette közzé a 2030+ Fenntarthatósági Ambíciók Keretrendszert, amelyben a vállalat új és további fenntarthatósági célokat határozott meg. A Henkel különösen a klímavédelem terén tett előrelépést 2022-ben: terméktonnánként 55 százalékkal csökkentette CO2-kibocsátását a gyártás során (a 2010-es bázisévhez képest), és 70 százalékra növelte a megújuló forrásokból vásárolt villamosenergia arányát. 2030-ra a Henkel célja, hogy globális termelését klímapozitívvá tegye, és gyárai villamosenergia felhasználásának 100 százalékát megújuló forrásokból szerezze be. 

Az energiaszolgáltatókkal való együttműködés jó példájaként, a cég 2022 decemberében, 10 éves megállapodást kötött az IGNIS-szel, ami a megújuló energia virtuális energia-vásárlási megállapodás (VPPA) formájában történő szállítására vonatkozik és jár két új fotovoltaikus erőmű építésével is együtt jár Spanyolországban. Ez biztosítja a Henkel európai gyárainak megújuló energiával történő ellátását, évente mintegy 200 GWh mennyiségben. 

A vállalat folyamatosan azon dolgozik, hogy elkerülje és csökkentse a csomagolóanyagok használatát, különösen fogyasztási cikkei esetében, és hogy azokat a lehető leghosszabb ideig gazdasági ciklusban tartsa. 2025-re a csomagolások 100 százalékát újrahasznosításra és újrafelhasználásra kell tervezni. Ez az arány 2022-ben már közel 87 százalékra emelkedett. A Henkel célja továbbá, hogy növelje az újrahasznosított műanyagtartalom arányát a fogyasztási cikkek csomagolásában. Ez az arány 2022-ben körülbelül 16 százalék volt. 

2025-re a cég azt is célul tűzte ki, hogy 2010-hez képest a termék-tonnánkénti hulladékmennyiségét 50 százalékkal csökkenti. A vállalat 2022-ben már 43 százalékos csökkenést ért el. A cél az, hogy 2030-ra elérje gyártási hulladékanyagainak körkörös felhasználását. 

A Henkel tavaly a természeti erőforrások védelme terén is előrelépést ért el. Beszállítói menedzsmentjének részeként a vállalat kiválasztott stratégiai beszállítókkal együttműködve biztosítja a fenntartható nyersanyagok beszerzését. 2022-ben például a Henkel az előző évhez képest 84 százalékról 89 százalékra növelte a pálmaalapú nyersanyagok nyomon követhetőségi arányát egészen vissza a malomig. 

Különösen a tavalyi geopolitikai eseményekkel a háttérben, a Henkel tovább bővítette társadalmi szerepvállalását. A vállalat 2030-ig világszerte 30 millió ember életének javítását tűzte ki célul társasalmi projektek és adományok révén. A Henkel tavaly túlteljesítette ezt a célt. A vállalat 2010-től 2022 végéig több mint 30 millió embert tudott elérni. Ez különösen a globális Covid-járvány elleni küzdelemhez való hozzájárulásnak, valamint az ukrajnai háború áldozatai támogatásának köszönhető. 

Mivel a fenntarthatóság a cég innovációs stratégiáinak központi pillére, a Henkel, amely több partnerrel is együtt dolgozik a témában, tavaly a BASF-fel kötött többéves együttműködési megállapodást: az úgynevezett biomassza-egyensúly megközelítés segítségével a fosszilis nyersanyagokat, megújuló nyersanyagokkal kívánják helyettesíteni, évente akár 110 ezer tonna összetevő esetében. Emellett a vállalat innovatív megoldásaihoz kötődően, a Henkel a csomagolóanyag-gyártókkal és az újrahasznosítással foglalkozó szakemberekkel dolgozik együtt azon, hogy az újrahasznosításra optimalizált ragasztóanyagokkal fejlessze a rugalmas csomagolási megoldásokat. 

A munkavállalók fenntarthatósággal kapcsolatos elkötelezettségének további előmozdítása érdekében, a Henkel meglévő képzési kínálatát egy holisztikus elkötelezettségi programmal bővítette, amelyet 2022 márciusában indított el. A globális “Sustainability at Heart” (A fenntarthatóság a szívügyünk) program célja, hogy még átfogóbban tájékoztassa és képezze a munkavállalókat a fenntarthatóságról. Ilyen például a “Sustainability Pioneer” (A fenntarthatóság úttörői) képzés, amelyet az IESE Business School-lal együttműködésben fejlesztettek ki, és amely mostantól több nyelven is elérhető. Csak 2022-ben több, mint 5800 munkavállaló vett részt a képzésen, amelynek célja az is, hogy motiválják és támogassák a kollégákat abban, hogy azok aktívan támogassák a fenntarthatóságot a munkakörnyezetükben és a magánéletükben egyaránt.  

Érsek M. Zoltán

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AzÜzlet Év junior üzleti személyisége a Munch csapata, már több, mint 5 millió ételcsomagot mentett meg

AzÜzlet portálunk, 2025-ben első ízben hirdette meg közönségszavazását, amivel...

HAMA ügyvezető: a mesterséges intelligencia és a tőkeerős külföldi szereplők dominanciája turbulenciát hozott az online IT piacra

Prohászka Ottó A gazdasági fellendülés ígérete helyett 2025-ben a bizonytalanság...

Már januárig elfogyhat a nyári nyaralások harmada

A síutak terén továbbra is népszerűek a privát szervezésű, rövid, közeli utazások Szlovákia, Ausztria, Szlovénia és természetesen Lengyelország irányába.

Ez aztán a karácsonyi meglepetés: kinyitja a kormány a földpiacot a pénzügyi befektetők előtt

Ez a módosítás ellentétes a földforgalmi törvény eredeti koncepciójával, amely szerint a termőföld nem lehet pénzügyi spekuláció tárgya, és csak az birtokolhatja, aki maga is műveli azt.
Hirdetés

Hírek

Már januárig elfogyhat a nyári nyaralások harmada

A síutak terén továbbra is népszerűek a privát szervezésű, rövid, közeli utazások Szlovákia, Ausztria, Szlovénia és természetesen Lengyelország irányába.

A Temu letarolja a hazai webshopokat – a karácsony sem hoz változást

A külföldi online vásárlások átlagos értéke ennél közel 30 százalékkal magasabb volt és meghaladta a 23 600 forintot, ami közel 30 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.

Mérföldkő a falusi turizmusban – átadták a 2000. napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegyet Tiszabábolnán

A napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegyrendszer a FATOSZ által működtetett országos tematikus védjegyrendszer, amelynek célja, hogy a vendégek számára átlátható és hiteles információt nyújtson a falusi-vidéki szálláshelyek színvonaláról.

Horgász a pácban: szigorú szabályok lépnek életbe itt 2026-tól

Már nem lehet mindenhol minden módszerrel horgászni

Téli kalandok a Zsolnay Negyedben – élmények kicsiknek és nagyoknak a téli szünetben

A Zsolnay Negyed a téli szünetben is vár mindenkit, csupán december 24-én, 25-én, 26-án és január 1-jén tart zárva.

Több ezer adag ételt kapnak idén is a rászorulók

Az elmúlt évben a Julienne Kft. nagyszabású karácsonyi akciót hajtott végre a Budapest Bike Maffiával közösen, amelynek során díszvacsorát szerveztek egy női szállón, ahol a hölgyek fodrász és kozmetikus segítségével szépülhettek, emellett 1500 adag dobozolt ételt juttattak el a rászorulóknak.

Az Ericsson szerint 2031 végére a mobil-előfizetések mintegy kétharmada 5G lesz

Az Ericsson várakozásai szerint az 5G 2027-re, kilenc évvel a bevezetése után, megelőzi a 4G-t, és domináns globális kommunikációs szabvánnyá válik.

Karácsonyi ajándéknak is kiváló választás a magyar bor

Jól sikerült az idei szüret, a hazai szőlőtermelők a száraz nyárnak köszönhetően kiváló minőségű szőlőt takaríthattak be.
Hirdetés

Gazdaság

Készpénzmentes üzletek: lehetőség vagy vállalati kockázat?

A kereskedelemben egyre erősebben jelenik meg a készpénzmentes működés felé való elmozdulás, amelyet egyszerre mozgatnak technológiai újítások, vásárlói igények és vezetői döntések. A CMO...

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás