A hazai mobiltelefónia egyik legsikeresebb menedzsere, Wágner Tibor lett szeptember elsejétől a kínai gyártó Xiaomi Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős üzleti vezetője.
A 2010-ben alapított pekingi székhelyű Xiaomi több, mint a világ negyedik legértékesebb technológiai startupja – amely 1,1 milliárd dollárnyi finanszírozást kapott a befektetőktől – és a földkerekség negyedik legnagyobb mobiltelefon gyártója.
Portfóliójában a mobil applikációk mellett, laptop, televízió és fitness márka is szerepel. Az első mobiltelefonjával 2011-ben megjelenő kínai cég a Fortune Global 2019-es 500-as listáján, a legfiatalabb cégként 468-ik helyen szerepel, miközben a társaság alapítója és vezérigazgatója Lei Jun kína 11, a világ 118. leggazdagabb embere.
Az elmúlt évek stratégiaváltásának jegyében az olcsó Redmi okostelefonjaival taroló Xiaomi már a tartalmat és az árat tekintve is értékesebb telefonok irányába mozdult el.Ennek jegyében a vezérmárka a Mi lett, amelynek csúcsmodellje a Mi9 ára már 449 euro (6GB/64GB), miközben a Redmiből almárka lett. Az új üzletpolitika keretében a tavaly 8,6 milliárd jüanos (1,3 milliárd USD) nyereségű Xiaomi internetes szolgáltatóként is meg akar jelenni, miközben a mesterséges intelligencia és a felhőszolgáltatások területén is jelentős fejlesztéseket tesz.
Wágner Tibor, akit AzÜzlet.hu-n portré keretében mutattunk be, lapunknak elmondta: a rendkívül dinamikusan növekvő Xiaomi ambícióit jól mutatja, hogy elsőként használhatja a Samsunggal együttműködésben kifejlesztett, (vagy: a Samsungé – megoszlanak a források) a profi fényképezőgépekkel versenyképes 108 megapixel felbontású ISOCELL Bright HMX képérzékelő lapkát, amely a mobilvilágban egyedülálló 1/1.33 hüvelykes méretével is különlegesnek számít.
A szakember kifejtette: a Xiaomi hivatalos megjelenésével a márkaépítés jegyében a disztribúciós, illetve mobilszolgáltatói kapcsolatok, illetve a szervizhálózat erősítése a legfontosabb cél.
Mindez a fogyasztók számára azt jelenti, hogy miközben a teljes modellpaletta elérhetővé válik és a legújabb modellek is azonnal megjelennek a magyar piacon, a márka tulajdonosai hosszabb távon a vásárlás után is teljes körű szolgáltatási palettára számíthatnak.