A dízelkocsik parkolópályára kerültek, viszont az alternatíva sokkal nagyobb környezetvédelmi tévútnak bizonyult. A plug-in hibridek vásárlói a BBC jelentése szerint gyakran csak az állami támogatást gyűjtötték be.
Egy Nagy-Britanniában készített és a német Focus online hírportál által idézett felmérés szerint nem váltották be a hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid autók a hozzájuk fűzött környezetvédelmi reményeket.
A hibrid járművek alapelve az lenne, hogy lakott területen villanymotorral, károsanyag-kibocsátás nélkül lehessen közlekedni, országúton pedig nagy távolságra benzinmotorral anélkül, hogy aggódni kelljen a hatótáv miatt. A benzin-elektromos hibrid autó elvileg mindkét hajtáslánc-technológia előnyös oldalát egyesítené magában.
Valójában azonban egy kicsit másként néz ki a helyzet: a Miles Consultancy által a brit BBC közszolgálati csatorna megbízásából végzett tanulmány szerint a hibrid autók üzemeltetőinek túlnyomó része csak nagyritkán tölti fel hálózatról az autót, jó néhányan pedig a jármű beszerzése óta egyetlen egyszer sem vették elő a csomagtartóból a töltőkábelt. A tanulmányban megvizsgált 1500 hibrid autó átlagos fogyasztása mintegy hat liter volt 100 kilométerenként a gyárilag megadott úgy két liter helyett.
A Nagy-Britanniában 2018-ban eladott hibrid autók több mint 70 százaléka, 37 ezer szolgálati autóként lett forgalomba helyezve, sok esetben állami támogatással és dízelautók kiváltására.
Miközben a dízelautók a városi forgalmi tilalom kockázatának vannak kitéve, a hibrid autók a tisztán elektromos autókkal együtt állami támogatással kerülhetnek forgalomba. Ehhez képest a szolgálati hibrid autókat használóik egyszerűen csak megtankolják céges költségre és részükről ezzel le is van tudva a dolog.
A Miles Consultancy “nevetségesnek” nevezte tanulmányában a plug-in hibrid autók támogatásával kialakult helyzetet.