Kezdőlap Világgazdaság Légiközlekedés - ijesztő számok, sehová is válthatnak jegyet az utasok
No menu items!

Légiközlekedés – ijesztő számok, sehová is válthatnak jegyet az utasok

Augusztusra sem javult a számottevően légitársaságok helyzete. Noha számos járatot újraindítottak és Európán belül viszonylag szabadon lehet utazni, mégis 92 százalékos a forgalomcsökkenés tavaly augusztushoz képest. A Lufthansa havi 500 millió eurót veszít. Közel 2,5 milliót naponta. A légitársaságok ‘sehová’ úticél-jeggyel javítja a kihasználtságot. 

Segélykiáltás

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) minapi közleményében arra kérte a világ kormányait, mentesítsék a karantén alól a negatív korona-tesztet felmutató légiutasokat. Máskülönben a cégek többsége, az eddig bőkezű állami segítség ellenére is bele fog fulladni az adósságba.

A számok ijesztőek. A légijáratok száma éves összehasonlításban 46 százalékkal zuhant augusztusban. A helyzetet rontja, hogy egyrészt rossz a kihasználtság. Ezt a 92 százalékos (!) utasszámcsökkenés bizonyítja. Másrészt a Flightradar24.com kameráin szeptember eleje óta drasztikus forgalomcsökkenés figyelhető meg. Ezt a társaságok is megerősítik.

A helyzet világviszonylatban Európában a legrosszabb. 2020-ban eddig 6 millió járat esett ki, időarányos összehasonlításban a tavalyi forgalom 55 százaléka. Hiába a kontinens kormányainak összesen 120 milliárd eurós támogatása. A társaságok 84 milliárdos, minden nappal növekvő adóssághegyet görgetnek magukkal.

A repülőjáratok radarképe 2020 09.28-án valamivel 11 óra előtt a Flightradar24.com felületén

További elbocsátások

A helyzet rosszabb, mint ahogy az élet és a gazdaság nyár elejei lassú újra indulásakor a társaságok és a szakértők prognosztizálták. Európa legnagyobb légitársasága, a Lufthansa szeptember elején 100-ról 150-re emelte a tartósan a földön maradó gépei számát. Egyúttal tájékoztatta a szakszervezetet, hogy nem lesz elegendő 22 ezer munkahelyet leépíteni. Mások is további elbocsátásokkal fenyegetnek. A válság eleje óta leépített 400 ezer munkahely ellenére is sok légiközlekedési dolgozó van munka nélkül a ’kapukon belül’.

A IATA a kormányzati lobbi mellett a ’slot’ szabályok lazításával próbál segíteni tagjain. A társaságokoknak 2021 márciusáig nem veszítik el azokat a leszállási jogaikat, amelyeket éves átlagban legalább 80 százalékban nem használnak ki.

Máshol már látszik a fény az alagút végén?

Az USA-ban nagyobb számban térnek vissza a légiutasok. A nagy társaságok mégis újabb 25 milliárd USD segélyt kértek Trump elnöktől egy szeptember közepi válságmegbeszélésen. Csak így tartják lehetségesnek további 30 ezer munkahely leépítésének elkerülését.

Bizakodásra csak a kínai légiközlekedési vállalatoknak van okuk. A belföldi utasszám jelentős és tartós növekszik. A harmadik negyedévet a vállalatok többsége már nullára fogja kihozni.

A válság találékonnyá tesz

Több társaság innovatív szolgáltatásokkal próbálja visszacsábítani az utasokat. Az ausztrál Qantas, a Singapore Airlines és a tajvani Eva utakat kínál a ’semmibe’ (’flighat to nowehr’): Az utas nem tudja az extrém olcsó jegy megvasalásakor, hova fog repülni. A társaság a legrosszabbul kihasznált gépére ülteti fel. Tehát eggyel több fizető utas lesz. Kicsit csökken a veszteség. Más társaságoknál az utasok maguk választhatják ki melyik étteremből szeretnék a repülőn felszolgált fogásokat. A légitársaság megrendeli azokat. A fellendülésben belátható időn belüli nem bízó cégek házhozszállításra specializálódott éttermeknek árulják klasszikus fedélzeti tálcáikat. A kereslet állítólag egész nagy.

Qantas ötlet – út sehová

Sok légitársaság igyekszik a fölöslegessé vált gépei közül a régebbeiktől megszabadulni. Ezzel mélybe taszították a használt gépek piaci árát. Emelkedik viszont a parkolóhelyek bérlési költség. A repterek repülőgép parkolói és használaton kívüli kifutópályái már telitettek. Egyre kevesebb a hely a világvégi, tipikusan amerikai sivatagokban található parkolókban is. Korábban ezekben tartották a társaságok leselejtezett, eladásra, szétbontásra váró gépeiket.

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda

Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum Bizottság hortobágyi ülésén.

Majd júliusban jön a magyar dinnye, késik a dinnyeszezon

A megszokottnál később kezdődhet az idén a hazai dinnyeszezon, a hűvös tavasz komoly fejtörést okozott a gazdálkodóknak.

Mol-csoport: öregszik a közép-kelet-európai régió autóparkja

A közép-kelet-európai régióban a járműpark átlagos életkora elérte vagy meghaladta a 12 évet és a válaszadók 48 százaléka 10 évnél idősebb autót vezet. Ennek ellenére az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától

Illegális szociális otthonokat számolt fel a NAV

Két illegális szociális otthon működésének vetett véget a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Hajdú-Bihar vármegyében, ennek köszönhetően az idős lakók ma már biztonságban, méltó körülmények között, szakemberek gondozásában élnek
Hirdetés

Hírek

A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda

Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum Bizottság hortobágyi ülésén.

Majd júliusban jön a magyar dinnye, késik a dinnyeszezon

A megszokottnál később kezdődhet az idén a hazai dinnyeszezon, a hűvös tavasz komoly fejtörést okozott a gazdálkodóknak.

Illegális szociális otthonokat számolt fel a NAV

Két illegális szociális otthon működésének vetett véget a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Hajdú-Bihar vármegyében, ennek köszönhetően az idős lakók ma már biztonságban, méltó körülmények között, szakemberek gondozásában élnek

Áprilisban 1,4 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet

2025 áprilisában a kivitel volumene 2,3 százalékkal, a behozatalé 0,1 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakának volumenétől.

Mennyit kereshetnek a diákmunkások?

Az idei nyári szezonban a diákmunkások órabére átlagosan bruttó 2000 forint körül alakul, de a legjobban fizető pozíciókban 3000 forintot meghaladó órabér is elérhető a Mind-Diák Szövetkezet friss adatai szerint.

Drágábban utazunk – Drágul a BKK jegyek ára

Drágul a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegyeinek ára vasárnaptól - tudatta a cég közleményben szerdán.

Hol érdemes lekötni a pénzünket?

Feltétel nélkül 5 százalék feletti, egyéb feltételek teljesítésével pedig ennél akár magasabb kamatra is leköthetjük a bankoknál a megtakarításunkat. Az alapkamat nem változott, így az ahhoz kapcsolt betéti kamatok is kitartanak.

Környezetvédelmi minősítést kapott Bécs adatközpontja

Május 25-én a Bécsi Városi Adatközpont (Rechenzentrum der Stadt Wien) elsőként nyerte el az Osztrák Környezetvédelmi Kitűntetést.
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,