A Magyar Telekom átlag feletti teljesítményt ért el a magyar piacon az év első felében, a növekedés minden szegmensben stabil – mondta Szabó János, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese.
A telekommunikációs cég második negyedévi eredményeit értékelve Szabó elmondta: a csoport szintű bevételek 7,9 százalékkal 317,3 milliárd forintra emelkedtek az első fél évben, mindez a szolgáltatási bevételek tartós javulásának, valamint a rendszerintegrációs és IT-bevételek, illetve a készülékértékesítési bevételek növekedésének köszönhető.
Meglátása szerint az elmúlt időszakban a Telekom hozza a várt számokat, a jelentős piaci változások között is. A magyarországi előfizetéses mobil, szélessávú, és TV ügyfélbázis bővülése folytatódik.
Az osztalékok kapcsán annyit mondott: a 2018-as év után részvényenként 25 forintos osztalék fizetését tervezik, a 2017-eshez hasonlóan az osztalékpolitika stabil. Az osztalék változtatására a következő év zárását követően lát lehetőséget a gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Vezetékes hálózatok építésére, fejlesztésére 2018-ban nagyjából 90 milliárd forintot költ a Telekom, tavaly 86 milliárd forint volt a CAPEX (beruházás tárgyi eszközökbe és immateriális javakba) költés.
Közölte: az idei évre nem látnak olyan hatást, amely jelentős befolyással lehetne a cég eddigi terveire. A vártnál nagyobb második negyedévi bevételnövekedés alapján arra számít, hogy az egész éves árbevétel az eredeti 600 milliárd forintos várakozásnál magasabb, hozzávetőleg 630 milliárd forint. A cég változatlanul mintegy 190 milliárd forint EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti) eredményre számít.
Szabó János szerint a távközlési piac komoly változások előtt áll Magyarországon, minden szolgáltató technológiákat integrál. A piacot a mobil adathasználat vezérli, de a vezetékes adathasználatban is jelentős a növekedés. Kitért arra, hogy a roamingot egyre többen használják, az adathasználat bővülése a legjelentősebb. Az idén az első fél évben több mint másfélszer annyit telefonálnak roaming helyzetben az ügyfelek, mint 2017-ben, a roaming adatforgalom pedig a többszörösére nőtt ugyanebben az időszakban. A roaming hang, SMS és adatforgalom is emelkedik a nyári hónapokban, de ezek közül is az adatforgalom nő a legnagyobb mértékben – ismertette az MTI tudósítása szerint.