Kezdőlap Hírek Tokiói Olimpia - nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés
No menu items!

Tokiói Olimpia – nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés

Nem csak a lelátók maradnak üresek Tokiában – az olimpia szponzorai is sorra visszalépne visszalépnek

Egyre ráfizetésesebb a tokiói Olimpia. A jegyár bevételek kiesése után számos szponzorról is le kell mondaniuk a szervezőknek. A japán cégek egymás után lépnek vissza. A főtámogató, a Panasonic egyelőre kitart.

Nézők és szponzorok nélkül

Tokióban nem csak a nézők fognak hiányozni. A japán cégek hirdetései sem lesznek láthatók a pályák mentén. Egymás után lépnek vissza a szponzorációtól vagy kurtítják meg jelentsen reklámbüdzséjüket. Frusztráltak, amiért a szervezők az utolsó pillanatban, a korábbi ígéretekkel szemben, zárt ajtók mögötti sportrendezvényekről határoztak. Ráadásul erről csak a döntés megszületése után, a sajtóból értesültek a szponzorok.

A szervezők és a kormány három héttel az ötkarikás játékok, július 23-ai megnyitója előtt jelentették be, hogy a sportolóknak üres lelátók előtt kell pályára lépniük. A korábbi döntést, miszerint 10 ezer ember jegyet válthatott volna a játékokra, a COVID-fertőzöttek növekvő számára hivatkozva módosítoták. Az elmúlt napokban 24 óránként 1.000 új esetet regisztráltak a 14 milliós Tokióban. Legutóbb májusban, a harmadik hullám alatt találtak ennyi új fertőzöttet.

Nincs kinek hirdetni

A visszalépő szponzorok között van a világ egyik legnagyobb, tokiói központú sörgyártója, az Asahi, a kameráiról híres Canon, a legnagyobb japán biztosítótársaság, a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance és az ország vezető élelmiszergyártója, az Ajinomoto is.

A döntésüknek négy motivációja van:

  • Többségében a japán piacon értékesítő és ott ismert cégek számára értéktelenné váltak a pályák melletti reklámfelületek a lelátókon ülő nézők nélkül, akik többségében japánok lettek volna.
  • A zártajtós, sokmilliárdos veszteséget okozó és várhatóan a járványhelyzeten is rontó játékok egyre népszerűtlenebben a japánok körében. A cégeknek kontraproduktív lenne, ha a japánok az olimpiához kötnék a nevüket.
  • A cégek rossz néven veszik, hogy nem kérték ki a véleményüket a döntés meghozatala előtt és még csak nem is tájékoztatták őket a bejelentést megelőzően.
  • A visszalépő szponzorok aránytalanul szigorúnak tartják a zártajtós versenyeket, mert amikor a szervezők idén tavasszal engedélyeztek 10 ezer nézőt, rosszabbak voltak a járványügyi számok.

Kritikus helyzet

A távol-keleti országban sokan ellenzik az olimpiai játékok megrendezését. Fotó: Reuters/Issei Kato

A japán szervezők csak a helyi szponzoroktól származó bevételekből részesülnek, akik kifejezetten a tokiói ötkarikás játékokra kötöttek együttműködési megállapodást. A nemzetközi támogatók hozzájárulásai, akiknek hosszútávú, több olimpiára vonatkozó, vagy határozatlan idejű szerződésük van, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság kaszájába fizetnek.

A tokiói szervezők 60 japán céggel kötöttek szponzori szerződést, akik 3 milliárd dollárral támogatták volna a 2020-as játékokat. Ehhez hozzá jött volna még 200 millió, amit azért fizettek volna a cégek, hogy 2021-ben is a szponzorok között legyenek. A megállapodások megkötésekor azonban még azt ígérték a szervezők, hogy ha korlátozott számban is, de lesznek nézők a stadionokban.

Promóciós standok az üres promenádokon?!

„Egyedül hoztuk meg a döntést, nem konzultáltunk a többi céggel” – mondta név nélkül egy visszalépett szponzoráló vállalat vezetője a hírt világgá röpítő Reuters hírügynökségnek.

A Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance együtt döntötték el, hogy mégsem akarnak standokat felállítani és molinókat kihelyezni a legtöbb sporteseménynek helyszínéül szolgáló, új, tengerparti tokiói városrész, a ’Waterfront City’ promenádjain. A ’Waterfront City’ a lerobbant tokiói teherkikötő rehabilitációjaként jött létre. A területen a sportlétesítmények, az olimpikon szálláshelyei és a sajtóközpont mellett több prominens japán vállalat építtetett magának irodaházat. Néhány hónapja a Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance is ide helyezte át a központját.

Waterfront CityTokio Kép/Forrás/Flickr

A japánok az ’emberközeli játékok’ szlogenjével pályáztak a 2020-as olimpiára. Nem akarták hermetikusan elszeparálni az olimpiai falut. ’Waterfront City’ sétányai nyitva álltak volna a nagyközönség számára, lehetőséget teremtve a szurkolók és a játékosok találkozására. „Mindebből nem lesz semmi. Mi értelme lenne olyan promenádokon standokat felállítani és hirdetéseket kihelyezni, ahol csak a játékosok és az újságírók fordulnak meg?” – tette fel a költői kérdést a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance marketing osztályának vezetője a Reutersnek. A Canon nem akart megszólalni az ügyben.

Kérdés, mit lépnek a nemzetközi szponzorok. Az eredeti tervek szerint többek között az Omega és a Swatch, a két világhírű svájci óragyártó is jelen lenne a sétányokon. A szervezők hivatalosan továbbra is kitartanak a standok felállítása mellett.

Mentik a menthetőt

A Panasonic nem lép vissza

A szervezőknek némi megkönnyebbülést jelent, hogy a japán főszponzor, a Panasonic továbbra is kitart. „Tisztában vagyunk a szerepünk fontosságával és a felelősségünkkel. A szervezők fájdalmas, de szükséges döntést hoztak, amit elfogadunk. Továbbra is büszkék vagyunk arra, a 2021-es Tokiói Olimpia főszponzora lehetünk” – mondta a támogató cégek sokaságának visszalépése után tartott sajtótájékoztatón a Panasonic elnöke. Elemzők szerint politikai nyomásra született a kommüniké. A kormány, illetve a szervezőbizottság így próbálja megtörni az elégedetlen japán szponzorok egységfrontját.

Petrus Szabolcs

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Zsebbevágó, titkos útitippek a Z(s)eppelintől

A nyári-őszi utazási szezon kapcsán a Z(s)eppelin Utazási Iroda...

Ezek az Otthon Start kritikus pontjai

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

Itt a jogszabály: megvan ki kaphat és ki nem kedvezményes Otthon Start hitelt

Megszületett a jogszabály, ami a legújabb Magyar Közlönyben meg...

1,4 milliárd forint bírság az egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 1,4 milliárd forint bírságot szabott ki egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt
Hirdetés

Hírek

Ezek az Otthon Start kritikus pontjai

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

1,4 milliárd forint bírság az egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 1,4 milliárd forint bírságot szabott ki egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt

Elérte a 45 milliárd forintot a Demján Sándor 1+1 Program kifizetéseinek összege

Gyors ütemben halad a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) fejlesztését célzó Demján Sándor 1+1 Program végrehajtása: már több mint 500 vállalkozás jutott hozzá a támogatási forráshoz összesen 45 milliárd forint értékben, így a kifizetések összege két hét alatt megduplázódott

Lendületben a török turizmus – 26 millió látogató és 25 milliárd dollár bevétel 2025 első felében

Növekedést mutatott Törökország turizmusa 2025 első félévében: a vendégszám és a bevételek is emelkedtek az előző év azonos időszakához képest.

Várnak a Nyitott porták Napok

A Nyitott Porta Napok keretében több mint 150 családi gazdaság, pince és manufaktúra nyitja meg kapuit 2025. augusztus 23. és október 5. között és kalauzolja el az érdeklődőket a vidéki élet szépségeibe, az állattartás, a növénytermesztés és a gasztronómia világába. 

Tart a szociális tűzifa program Észak-Kelet-Magyarországon

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 188 település nyert csaknem 30.000 m3 tűzifát, Hajdú-Biharban pedig 46 település jut több mint 7.800 m3 tüzelőhöz a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium pályázatán.

új, kísérleti statisztika készült az iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról Magyarországon

A helyi iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról tett közzé új, kísérleti statisztikát a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), az elemzés először mutatja be országos szinten az iparűzési adóból (hipa) származó bevételek települési és térségi, valamint ágazati szintű eloszlását.

Szakértő: az Otthon Start Program véglegesítése nélkül nem indul be a piac. Új lakásfelújítási programot is vár a szakma.

„A hazai lakásépítési piac drámai visszaesésében a gazdaság lassulása...
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...