Kezdőlap Hírek Tokiói Olimpia - nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés
No menu items!

Tokiói Olimpia – nézők és szponzorok nélkül. Kész ráfizetés

Nem csak a lelátók maradnak üresek Tokiában – az olimpia szponzorai is sorra visszalépne visszalépnek

Egyre ráfizetésesebb a tokiói Olimpia. A jegyár bevételek kiesése után számos szponzorról is le kell mondaniuk a szervezőknek. A japán cégek egymás után lépnek vissza. A főtámogató, a Panasonic egyelőre kitart.

Nézők és szponzorok nélkül

Tokióban nem csak a nézők fognak hiányozni. A japán cégek hirdetései sem lesznek láthatók a pályák mentén. Egymás után lépnek vissza a szponzorációtól vagy kurtítják meg jelentsen reklámbüdzséjüket. Frusztráltak, amiért a szervezők az utolsó pillanatban, a korábbi ígéretekkel szemben, zárt ajtók mögötti sportrendezvényekről határoztak. Ráadásul erről csak a döntés megszületése után, a sajtóból értesültek a szponzorok.

A szervezők és a kormány három héttel az ötkarikás játékok, július 23-ai megnyitója előtt jelentették be, hogy a sportolóknak üres lelátók előtt kell pályára lépniük. A korábbi döntést, miszerint 10 ezer ember jegyet válthatott volna a játékokra, a COVID-fertőzöttek növekvő számára hivatkozva módosítoták. Az elmúlt napokban 24 óránként 1.000 új esetet regisztráltak a 14 milliós Tokióban. Legutóbb májusban, a harmadik hullám alatt találtak ennyi új fertőzöttet.

Nincs kinek hirdetni

A visszalépő szponzorok között van a világ egyik legnagyobb, tokiói központú sörgyártója, az Asahi, a kameráiról híres Canon, a legnagyobb japán biztosítótársaság, a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance és az ország vezető élelmiszergyártója, az Ajinomoto is.

A döntésüknek négy motivációja van:

  • Többségében a japán piacon értékesítő és ott ismert cégek számára értéktelenné váltak a pályák melletti reklámfelületek a lelátókon ülő nézők nélkül, akik többségében japánok lettek volna.
  • A zártajtós, sokmilliárdos veszteséget okozó és várhatóan a járványhelyzeten is rontó játékok egyre népszerűtlenebben a japánok körében. A cégeknek kontraproduktív lenne, ha a japánok az olimpiához kötnék a nevüket.
  • A cégek rossz néven veszik, hogy nem kérték ki a véleményüket a döntés meghozatala előtt és még csak nem is tájékoztatták őket a bejelentést megelőzően.
  • A visszalépő szponzorok aránytalanul szigorúnak tartják a zártajtós versenyeket, mert amikor a szervezők idén tavasszal engedélyeztek 10 ezer nézőt, rosszabbak voltak a járványügyi számok.

Kritikus helyzet

A távol-keleti országban sokan ellenzik az olimpiai játékok megrendezését. Fotó: Reuters/Issei Kato

A japán szervezők csak a helyi szponzoroktól származó bevételekből részesülnek, akik kifejezetten a tokiói ötkarikás játékokra kötöttek együttműködési megállapodást. A nemzetközi támogatók hozzájárulásai, akiknek hosszútávú, több olimpiára vonatkozó, vagy határozatlan idejű szerződésük van, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság kaszájába fizetnek.

A tokiói szervezők 60 japán céggel kötöttek szponzori szerződést, akik 3 milliárd dollárral támogatták volna a 2020-as játékokat. Ehhez hozzá jött volna még 200 millió, amit azért fizettek volna a cégek, hogy 2021-ben is a szponzorok között legyenek. A megállapodások megkötésekor azonban még azt ígérték a szervezők, hogy ha korlátozott számban is, de lesznek nézők a stadionokban.

Promóciós standok az üres promenádokon?!

„Egyedül hoztuk meg a döntést, nem konzultáltunk a többi céggel” – mondta név nélkül egy visszalépett szponzoráló vállalat vezetője a hírt világgá röpítő Reuters hírügynökségnek.

A Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance együtt döntötték el, hogy mégsem akarnak standokat felállítani és molinókat kihelyezni a legtöbb sporteseménynek helyszínéül szolgáló, új, tengerparti tokiói városrész, a ’Waterfront City’ promenádjain. A ’Waterfront City’ a lerobbant tokiói teherkikötő rehabilitációjaként jött létre. A területen a sportlétesítmények, az olimpikon szálláshelyei és a sajtóközpont mellett több prominens japán vállalat építtetett magának irodaházat. Néhány hónapja a Canon és a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance is ide helyezte át a központját.

Waterfront CityTokio Kép/Forrás/Flickr

A japánok az ’emberközeli játékok’ szlogenjével pályáztak a 2020-as olimpiára. Nem akarták hermetikusan elszeparálni az olimpiai falut. ’Waterfront City’ sétányai nyitva álltak volna a nagyközönség számára, lehetőséget teremtve a szurkolók és a játékosok találkozására. „Mindebből nem lesz semmi. Mi értelme lenne olyan promenádokon standokat felállítani és hirdetéseket kihelyezni, ahol csak a játékosok és az újságírók fordulnak meg?” – tette fel a költői kérdést a Tokio Marine & Nichido Fire Insurance marketing osztályának vezetője a Reutersnek. A Canon nem akart megszólalni az ügyben.

Kérdés, mit lépnek a nemzetközi szponzorok. Az eredeti tervek szerint többek között az Omega és a Swatch, a két világhírű svájci óragyártó is jelen lenne a sétányokon. A szervezők hivatalosan továbbra is kitartanak a standok felállítása mellett.

Mentik a menthetőt

A Panasonic nem lép vissza

A szervezőknek némi megkönnyebbülést jelent, hogy a japán főszponzor, a Panasonic továbbra is kitart. „Tisztában vagyunk a szerepünk fontosságával és a felelősségünkkel. A szervezők fájdalmas, de szükséges döntést hoztak, amit elfogadunk. Továbbra is büszkék vagyunk arra, a 2021-es Tokiói Olimpia főszponzora lehetünk” – mondta a támogató cégek sokaságának visszalépése után tartott sajtótájékoztatón a Panasonic elnöke. Elemzők szerint politikai nyomásra született a kommüniké. A kormány, illetve a szervezőbizottság így próbálja megtörni az elégedetlen japán szponzorok egységfrontját.

Petrus Szabolcs

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Utazó magazin idén is díjazta a legjobb turisztikai szolgáltatókat

Fotó: Posztós János Az Utazó magazin 2025-ben is meghirdette hagyományos...

A Mol Limo belépett a klasszikus autókölcsönzés piacára

A Mol Limo elindította hétfőn a klasszikus autókölcsönzést, a Mol Limo RENT A CAR 0–24 órában elérhető -

Az önkormányzatok ingatlanok fejlesztésére és eszközbeszerzésre is pályázhatnak

Gyopáros Alpár hangsúlyozta: a Magyar falu program pályázatain eddig már több mint 37 ezer nyertes pályázat volt, a Magyar falu programban pedig összesen több mint 1100 milliárd forintot biztosítottak a kistelepüléseken élőknek.

Varga Mihály a pénzügyi kibercsalók ellen – tájékoztató kampány is indul

A jegybank öt intézkedéssel támogatja a kormány pénzügyi visszaélésekkel szembeni fellépését
Hirdetés

Hírek

A Mol Limo belépett a klasszikus autókölcsönzés piacára

A Mol Limo elindította hétfőn a klasszikus autókölcsönzést, a Mol Limo RENT A CAR 0–24 órában elérhető -

Varga Mihály a pénzügyi kibercsalók ellen – tájékoztató kampány is indul

A jegybank öt intézkedéssel támogatja a kormány pénzügyi visszaélésekkel szembeni fellépését

Klímaválság a küszöbön: készlethiány fenyegetheti a piacot már a szezon elején

A piaci visszajelzések szerint egyes kereskedők készlethiánnyal, logisztikai nehézségekkel küzdenek, mert a piacra tavaly hirtelen rázúduló óriási kereslet kiürítette a raktárakat. De ez nem azt jelenti, hogy nem lesz mód gondoskodni az otthonok hűtéséről a nyári kánikulában.

Jelentkezés a SAKURA-díjra június 6-áig

Ebben az évben is keresik az ország kiemelkedő turisztikai és gasztronómiai szereplőit, akik hozzájárultak a magyar turizmus és étkezési kultúra fejlődéséhez, népszerűsítéséhez. A SAKURA-díjra június 6-ig lehet jelölést leadni, a díjátadóra pedig június 27-éb, Nagykörűn kerül sor.

Rekordot döntött az eSZJA

Rekordot döntött az eSZJA, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) bevalláskiajánlási rendszerén keresztül az idén kétmillióan adták be személyijövedelemadó-bevallásukat, míg 2017-ben még csak 600 ezren, és jól vizsgázott a NAV legújabb bevalláskitöltést segítő programja, a kérdés-felelet mód is

NAV: hétfő éjfél a céges bevallások határideje

Idéntől az élelmiszerlánc-felügyeleti díjról szóló bevallást is a NAV-hoz kell benyújtani, ugyanúgy június 2. éjfélig.

Fokozódnak az online csalások

okozódnak az online csalások: az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba a csalók

Befektetésre ajánlja Magyarországot a Moody’s

A Moody’s ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását, és a többi hitelminősítőhöz hasonlóan továbbra is befektetésre ajánlja hazánkat
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,