A turizmussal kapcsolatos keresések felét mobiltelefonról indították a magyarok tavaly, a legtöbb esetben Olaszországra kerestek rá. A Google szerint a mobilbarát weboldallal nem rendelkező cégek vendégeket veszíthetnek a jövőben.
Bogdán Barna, a Google iparági elemzője kiemelte: a Magyarországról indított internetes keresési adatok alapján 2018-ban folytatódott a turisztikai termékek, szolgáltatások iránti érdeklődés dinamikus növekedése, 9 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbiakat.
Az elmúlt két évben a legfontosabb változás a mobilos utazási keresések emelkedése, 2019-ben ez az arány tovább emelkedik – mondta Erdős Ádám, a Google iparági vezetője, hozzátéve: a mobilbarát weboldallal nem rendelkező turisztikai vállalkozások eleshetnek a felhasználóktól.
Bogdán Barna kitért arra is, hogy míg 2016-ban a legtöbb keresést augusztusban indították, tavaly már a július volt a csúcsidőszak a turisztikai célú böngészések szempontjából, vagyis korábban kezdenek keresni az emberek. Az egyes kategóriák között a last minute ajánlatoknál van a legnagyobb emelkedés: míg 2016-ban alacsony számú keresést indítottak ebben a témában, addig 2018 nyarára a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.
A leggyakrabban keresett külföldi úti célok Olaszország, Horvátország és Ausztria voltak 2018-ban, a városok között pedig Bécs vezet Barcelona és London előtt. Belföldön Budapest kiemelten magas arányt képvisel, a dobogón Siófok és Hajdúszoboszló követi – ismertette. Egész évben folyamatosak a keresések Ausztria, Spanyolország, az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság irányába a magyarok részéről.
Erdős Ádám az MTI jelentése szerint kitért arra is, hogy tovább erősödött a konkrét márkákhoz, termékekhez, valamint szolgáltatókhoz köthető keresések száma, 2018-ban már minden ötödik keresés ilyen volt. Eközben csökken az általános szavak, kifejezések keresése, ami azt mutatja, hogy a felhasználók célzottan böngésznek – összegezte.
Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján. Magyarországgal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá – sorolta.
Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője arról beszélt, hogy a minőségi turisztikai és programkínálat fejlesztés elengedhetetlen a további növekedéshez, a magyar turizmus az utolsó pillanatban van a nagyobb növekedési pályára álláshoz. A digitalizáció folyamatos kapcsolatot tesz lehetővé, az országok közötti ‘versenyhatárokat’ is szinte eltüntette. Az online árösszehasonlító oldalak a minőséget is azonnal összehasonlíthatóvá teszik – mutatott rá. Hosszú távon csak a külföldi magasabb költésű célcsoporttal lehet növekedést elérni – mondta.
Véleménye szerint a nemzeti turisztikai adatszolgáltató központ (NTAK) idei bevezetése jelentős lépés lesz, naprakész adatok nélkül nincs modern turizmus. Ebben két-három éves lemaradásban van Magyarország a versenytársakhoz képest – húzta alá.