Kezdőlap Autó Zöld autókkal az előzősávban - 2024-ig hét új elektromos Ford jön
No menu items!

Zöld autókkal az előzősávban – 2024-ig hét új elektromos Ford jön

A Ford nagy lépést tesz Európa elektromos jövője felé: 2024-ig hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes egészében hálózatba kapcsolható személyautót és haszonjárművet vezet be a piacra. Szabó Attila, a Ford Közép- és Kelet-Európa Kft. ügyvezető igazgatója kifejtette: a cél az, hogy a kontinens zöld jövőjét erősítve a Ford 2026-ra évente több mint 600 ezer elektromos hajtású autót értékesítsen a kontinensen.

Az elektromobilitás térnyerése olyan új, kíméletlen versenyhelyzetet teremtett, ahol már a brandépítésnél vagy a tőzsdei jelenlétnél is sokkal fontosabb, hogy egy autógyártó milyen jövőképet tud felmutatni. A Ford azért tudta az elmúlt évben megnégyszerezni részvényárfolyamát, mert a befektetők számára egyértelművé vált, hogy a márka az elektromos autózás vezetői közé fog tartozni. Ezt bizonyítja a 2021-ben piacra került SUV, a Ford Mustang Mach-E sikere, valamint a tisztán elektromos pick-up, a Ford F–150 Lightning iránti átütő erejű amerikai kereslet (három évre előre minden modell el van adva), és ezt vetíti elő a 2022-ben bevezetésre kerülő haszongépjármű, az E-Transit iránti felfokozott előzetes kereslet is” – elemez Szabó Attila.

Ford Model e és Ford Pro

A sikeres trendre építve a Ford tovább erősíti elektromos elkötelezettségét. A márka 2022 márciusban jelentette be, hogy 2024-ig hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes egészében hálózatba kapcsolható személyautót és haszonjárművet mutat be, ami a vállalat további átalakulását is támogatja. 2022 tavaszán a márka ennek jegyében Ford Model e néven egy új, globális üzletágat hozott létre, amelynek feladata az elektromos és hálózatba csatlakoztatott járművek tervezése, gyártása és forgalmazása lesz. Mindez illeszkedik a haszongépjárművekre specializált Ford Pro globális üzletág 2021-es megszületéséhez és ahhoz a stratégiához, hogy a következő időszakban ez a két új vállalati egység határozza meg a Ford jövőjét Európában.

Szabó Attila

A Ford Motor Company a korábban megcélzott tízmilliárd helyett már eddig is 30 milliárd dollárt meghaladó fejlesztést hajtott végre az elektromosautó-gyártás területén. Ezt a stratégiai elkötelezettséget erősíti az európai elektromos transzformáció felgyorsítása, amivel a márka olyan teljesen új, zéró emissziójú modelleket hoz létre, amivel az elektromos autók piacának minden szegmensében versenyképes lesz” – értékel az ügyvezető igazgató.

Aki szerint a piac dinamizmusának lekövetését szolgálja az, hogy az új vállalati egység, a Ford Model e egy startup szellemiségét követő gyorsasággal lesz képes reagálni a legújabb trendekre. Mindezt úgy, hogy közben a márkától megszokott színvonalú tervezést és biztonságot kínálva hoz létre új elektromos járműveket, illetve csak a Fordra jellemző, csatlakoztatott szolgáltatásokat.

2035-ig zéró emisszió

A Ford ambiciózus tervének eredményeként a márka értékesítése az elektromos hajtású személy- és haszonjárműveinek kibővített kínálatával 2026-ra az évi 600 ezer darabos értékesítési eredményt is meghaladja majd az európai piacon. Emellett az európai üzletmenet felpörgetésével a Ford azt a célt tűzte maga elé, hogy 2026-ra több mint 2 millió elektromos autót adjon el világszerte, és 10 százalékra növelje korrigált EBIT (üzemi eredmény) rátáját.

Az elektromos transzformáció a Ford számára többről szól, mint a cég versenyképességének erősítése, mert a márka elkötelezett abban, hogy a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben foglaltakhoz igazodva csökkenjen a károsanyag-kibocsátás. Ezért az új elektromobilitási program közzétételével egy időben a márka azt is bejelentette, hogy 2035-re a teljes európai jármű-értékesítésében meg akarja valósítani a nulla károsanyag-kibocsátást, illetve a karbonsemlegességet az európai létesítményei, logisztikája és beszállítói működésében” – fejtette ki Szabó Attila.

A Ford új generációs, nulla károsanyag-kibocsátású elektromos flottájának zászlóshajója, a Mach-E már sikeresen mutatkozott be 2021-ben Európában. 2022-ben a Mach-E GT is megjelent a régió piacain, a következő negyedévben pedig az E-Transit is kapható lesz.

Feláll az új e-flotta

A márciusban bejelentett további hét új elektromos modellből három lesz személyautó és négy haszonjármű. A Ford 2023-ban kezdi meg egy tisztán elektromos hajtású személyautó gyártását Kölnben. Figyelembe véve, hogy az SUV-k és a crossoverek 2021-ben Európában (20 százalékos növekedés mellett) 58 százalékot tettek ki a Ford teljes személyautó-értékesítéséből, a márka kölni EV-központjában készülő első, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású modell egy ötüléses, egy töltéssel akár 500 kilométer megtételére is képes, közepes méretű crossover lesz. A második, tisztán EV, azaz elektromos hajtású Ford, egy sportos crossover lesz, ami szintén a kölni EV-központban készül, amelynek elektromosautó-termelése így hat év alatt 1,2 millió darabra növekszik. A kölni e-autó-gyártást várhatóan 2 milliárd dolláros beruházás alapozza meg, amely magában foglalja egy új akkumulátor-gyártó üzemegység felépítését is.

Az új modellstratégia részeként 2024-től a vállalat legkelendőbb európai személyautójából, a Pumából is készül elektromos változat a romániai Krajovában.

Az európai haszonjárműpiac éllovasaként a Ford négy új elektromos modellel is megjelenik az ikonikus Transit-családban: a vadonatúj, egytonnás Transit Custom áruszállító és a Tourneo Custom többcélú jármű 2023-tól, valamint a kisebb, új generációs Transit Courier áruszállító és a Tourneo Courier többcélú jármű 2024-től lesz kapható.

Érsek M. Zoltán

Igazi HR kihívás: hogyan tartsuk meg és motiváljuk a fiatal generációt. AzÜzlet november 17.-i HR konferenciája azt is megmutatja, hogyan építhetünk jól működő, többgenerációs munkahelyet. Jelentkezés: azuzletkonferenciakozpont.hu/hr-konferencia-2025
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Megállapodás született a kilencedik amerikai beruházásról Donald Trump hivatalba lépése óta

Megállapodás született arról, hogy a Citibank folytatja magyarországi tevékenységének bővítését, így ez immár a kilencedik amerikai beruházás Donald Trump elnök januári hivatalba lépése óta.

A bruttó átlagkereset 683 300 forint volt, 8,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

2025 augusztusában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 683 300, a nettó átlagkereset 472 600 forint volt. A bruttó átlagkereset 8,7 százalékkal, a nettó átlagkereset 9,2, a reálkereset pedig 4,7 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Újraindult a kereskedés a Pensum Group részvényeivel

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jóváhagyása után csütörtökön újraindult a kereskedés a Pensum Group Nyrt. részvényeivel.

Rekordszámú elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben

Rekordszámú, 2,1 millió elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben részben az erős kínai kereslet, valamint az adókedvezmények lejárta előtt megugrott amerikai vásárlások hatására.
Hirdetés

Hírek

Megállapodás született a kilencedik amerikai beruházásról Donald Trump hivatalba lépése óta

Megállapodás született arról, hogy a Citibank folytatja magyarországi tevékenységének bővítését, így ez immár a kilencedik amerikai beruházás Donald Trump elnök januári hivatalba lépése óta.

A bruttó átlagkereset 683 300 forint volt, 8,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

2025 augusztusában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 683 300, a nettó átlagkereset 472 600 forint volt. A bruttó átlagkereset 8,7 százalékkal, a nettó átlagkereset 9,2, a reálkereset pedig 4,7 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Újraindult a kereskedés a Pensum Group részvényeivel

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jóváhagyása után csütörtökön újraindult a kereskedés a Pensum Group Nyrt. részvényeivel.

Rekordszámú elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben

Rekordszámú, 2,1 millió elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben részben az erős kínai kereslet, valamint az adókedvezmények lejárta előtt megugrott amerikai vásárlások hatására.

Elindult az ingyenes Fenntartható Turizmus Index kalkulátor

Elindult a Fenntartható Turizmus Index kalkulátor –Ingyenes, GSTC kritériumok alapján működő önértékelő rendszer a CROSSDEST projekt keretében

Soha ennyi forrás nem jutott a magyar vidékre

Közel négyszázezer pályázatot támogatott, több mint 2942 milliárd forint uniós és hazai forrásból az előző uniós költségvetési ciklusban meghirdetett Vidékfejlesztési Program, aminek utolsó támogatásait az idén év végéig fizetjük ki.

Zöld utat kaptak a fontos közlekedési projektek

Az építési és közlekedési miniszter által benyújtott előterjesztések alapján a kormány több jelentős közlekedési és infrastrukturális fejlesztés megvalósítását támogatja - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) .

Az MNB feljelentést tett a Szabadság téri székház felújítása ügyében

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) feljelentést tett a Szabadság téri székház felújításával összefüggésben felmerült hűtlen kezelés, hanyag kezelés, csalás és hivatali visszaélés gyanúja miatt.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.