Tíz új vállalat szerepel immár a frankfurti értéktőzsde vezető indexében. Hétfőtől a DAX így már a német gazdaság negyven meghatározó szereplőjének piaci teljesítményét mutatja meg.
A DAX (Deutscher Aktienindex – német részvénymutató) új szereplői között van az online kiskereskedelem legsikeresebb német vállalkozásai közé tartozó Zalando, amely divatcikkeket árul, és a Hellofresh, amelynél úgynevezett főződobozokat – különböző fogások receptjeit és a kiporciózott hozzávalókat tartalmazó összeállításokat – lehet rendelni házhozszállításra.
A hagyományos német ipart a többi között a sportszereket gyártó Puma, az Airbus német-francia repülőgépipari csoport és a Siemens orvostechnológiai vállalata, a Siemens Healthineers képviseli.
Az átszervezés fő célja, hogy a frankfurti tőzsde vezető mutatója jobban leképezze a német gazdaságot. Ugyanakkor az indexbe bekerülés feltételeit is szigorították. A piaci tőkeérték mellett nyereségességi, likviditási, és az üzletmenet alakulásáról szóló közzétételi követelményeknek is meg kell felelniük a DAX-ban szereplő cégeknek.
Így például kötelező minden évben közzétenni auditált pénzügyi jelentést, és negyedévenként gyorsjelentést. A szigorításokat a DAX-30-ból pénzügyi visszaélések miatt kizárt és csődbe ment online pénzforgalmi szolgáltató, a Wirecard botrányának nyomán vezették be.
A DAX új összetétele azt is jelenti, hogy a közepes méretű részvények MDAX mutatója az eddigi 60 helyett 50 vállalat részvényének teljesítményét foglalja össze.