Hirdetés
Kezdőlap Autóipar Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?
No menu items!

Fizetős lesz a jövő autója, miután megvettük?

Illusztráció: Pixabay

Az autógyártók milliárdokat szeretnének keresni azzal, hogy az ügyfeleknek időről időre díjakat számítanak fel olyan beépített funkciókért, mint például a távindítás és az ülésfűtés. A gyártók már most dollárjeleket látnak, de a vásárlók nem lelkesednek az ötletért.

Ahogy a járművek egyre inkább összekapcsolódnak az internettel, az autógyárak milliárdokat akarnak kaszálni azzal, hogy az ügyfelek havi vagy éves előfizetést fizetnek bizonyos funkciók eléréséért. Úgy tűnik, az autógyártók nem elégednek meg az autók építésének és értékesítésének viszonylag alacsony haszonkulccsal járó üzletágával, hanem a Szilícium-völgyhöz hasonló profitot szeretnének elérni.

A Netflixszel ellentétben azonban senki sem használhatja majd a volt barátnője nagybátyjának bejelentkezési adatait az új BMW-jében. A vásárlók pedig nincsenek is elragadtatva az ötlettől – írja a Business Insider.

“Az autógyártók számára egyértelmű ennek a modellnek az előnye. Nemcsak plusz bevételi forráshoz jutnak, hanem remélhetik, hogy hosszabb távú kapcsolatot tarthatnak majd fenn a vásárlóval, és márkahűséget építhetnek”

– mondta Kristin Kolodge, a J.D. Power elemző cég alelnöke.

Ez a megközelítés azt is lehetővé teheti az autógyártók számára, hogy a gyártást racionalizálják azáltal, hogy egységesebb specifikációk szerint építik az autókat – mondta az Insidernek Mark Wakefield, aki az AlixPartners tanácsadó cég autóipari vezetője. A későbbiekben a tulajdonosok à la carte hozzáadhatják a kívánt funkciókat.

Mindezt a Tesla által mintegy egy évtizede bevezetett, és mostanra széles körben alkalmazott “over-the-air” szoftverfrissítések teszik lehetővé. A mai járművek minden korábbinál jobban kapcsolódnak az internethez és számítógépesítettek, ami azt jelenti, hogy az autógyártók mélyen a jármű belsejébe nyúlhatnak, hogy új funkciókat adjanak hozzá, és távolról is finomíthassanak a dolgokon.

Olyan márkák, mint a Lexus, a Toyota és a Subaru arra kérik a tulajdonosokat, hogy fizessenek azért a kényelemért, hogy távolról, egy alkalmazáson keresztül zárni vagy indítani tudják autójukat. Egyes BMW-kben fizetni lehet az automatikus távolsági fényszórók feloldásáért, amelyek szembejövő autók esetén tompítják a fényt. 2020-ban a BMW felvetette a fizetős fűtött ülések és kormánykerék ötletét is.

Egyesek üdvözölhetik, hogy csak a ténylegesen kívánt funkciókért kell fizetniük, nem pedig egy nagy csomag kiegészítőért. Az autógyárak azonban még mindig nem jöttek rá, hogy pontosan mi az, amiért a vásárlók hajlandóak fizetni, és mi az, amit frusztráló felárnak éreznek.

2019-ben a BMW a széles körű ellenállás után elállt attól a tervétől, hogy évi 80 dollárt kérjen az Apple CarPlayért. Decemberben a Toyota közölte, hogy felülvizsgálja azt az előfizetési tervet, amely akaratlanul is fizetőssé tenné a távindításhoz használt kulcstartó használatát.

Azt hiszem, érdekes hullámzásokat fogunk látni, hogy mi az, ami tényleg megragad“- mondta Kolodge az Insidernek.

Az autógyártók azt kockáztatják, hogy az ügyfelek úgy érzik, kétszer fizetnek – egyszer azért, hogy egy funkciót beépítsenek a járműbe, és másodszor azért, hogy aktiválják, mondta Kolodge. Hozzátette, hogy talán több szerencsével járnak, ha arra kérik az embereket, hogy inkább vadonatúj szolgáltatásokra fizessenek elő, mint megszokott funkciókra.

Mindezek alapján érthető, hogy az autósok közel sem olyan izgatottak a plusz díjak miatt, mint az autógyártók.

A Cox Automotive áprilisi tanulmánya szerint a fogyasztók 75%-a nem hajlandó előfizetni a legtöbb járműfunkcióra. Ha mélyebbre ásunk, a válaszadók 92%-a szerint a fűtött és hűtött üléseknek benne kellene lenniük az autó előzetes árában, és 89%-uk ugyanezt mondta a távindítási funkciókról is.

A New Jersey-i törvényhozáson egy olyan törvényjavaslat van folyamatban, amely megtiltaná az autógyártóknak, hogy előfizetéses alapon számítsanak fel díjat olyan funkciókért, amelyek a járműbe már beépített hardvert használnak, és amelyek biztosítása idővel nem kerül a vállalatnak semmibe. A hackerek évek óta segítenek az autótulajdonosoknak járműveik frissítésében, és az előfizetéses funkciók lehetnek a következő célpontjuk – számolt be a Vice.

Az autógyártók mégis dollárjeleket látnak. A Stellantis (korábban Fiat Chrysler), a Ford és a GM célja, hogy 2030-ra legalább 20 milliárd dollár éves bevételt generáljon a szoftverszolgáltatásokból.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Német befektetőé lesz a Honvéd Center irodaház

Az ingatlanfejlesztő és -befektető WING az értékesítés révén felszabaduló forrásokat további ingatlanpiaci tevékenységek finanszírozására kívánja fordítani.

Ingatlanfejlesztési nívódíj a Liget-projektnek

A XXVI. Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíj Pályázat I. díját a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. kapta a Liget Budapest Projektért,.

Megválasztották az Év Kerékpárosbarát Szolgáltatóját

dén az Év Kerékpárosbarát Szolgáltatója címet a Sarudi Töltés Fröccsterasz és Hamburgerező nyerte el, amelyet a szövetség ingyenesen letölthető Kerékpárosbarát applikációjában megtalálható biciklisbarát szolgáltatói közül választották ki.

Perlusz László : ambiciózus a hároméves bérmegállapodás

a tárgyalások idén kifejezetten nehezített terepen zajlottak a mostani makrogazdasági környezet és a szomszédban zajló háborús konfliktus miatt, ami komoly hatást gyakorol mind a gazdaság helyzetére, mind a munkavállalók életkörülményeire és megélhetésére.
Hirdetés

Hírek

Végre erősödött hétfő reggelre a forint

A novemberi kezdéshez képest 0,8 százalékkal áll gyengébben a forint hétfő reggel az euróval, 4,7 százalékkal gyengébben a dollárral és 1,5 százalékkal gyengébben a svájci frankkal szemben.

A bitcoin történelmi csúcson, 94 ezer dollár fölött

A bitcoin jegyzése az év eleje óta több mint a kétszeresére emelkedett.

Vegyesen alakult szerda reggelre a forint árfolyama

Az év eleje óta a forint gyengült mindhárom devizával szemben, 6,5 százalékkal az euró, 11,0 százalékkal a dollár és 5,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Az Operában a “IV. Murat” operaelőadást adják elő a 2024-es Török-Magyar Kulturális Év részeként

Az opera török nyelven, magyar és angol felirattal kerül bemutatásra, így a szélesebb közönség is hozzáférhet ehhez a kulturális mesterműhöz.

Gazdaság

Háromból két ügyfélszámla már kamatadómentes az idén is profitban fürdő brókereknél

A befektetési vállalkozásoknál összesen 298,5 ezer számla volt szeptember végén, ebből több mint 160 ezer volt a TBSZ és csaknem 32 ezer a NYESZ,.

A hitel nem ajándék – kampány a karácsonyi időszakra kvízjátékokkal

Az év végi időszakban sokan igényelnek rövid lejáratú, kisebb összegű hiteleket is a karácsonyi kiadások fedezésére.

Már több mint 2000 milliárd forintnyi vagyont tartanak külföldi bankbetétekben a magyarok 

A pénzügyi vagyon kétharmada ugyanis a legvagyonosabb 10 százalék kezében van az MNB korábbi felmérései szerint.

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.