Hirdetés
Kezdőlap Autó Ilyen a török autó, amit Orbán Viktor Erdoğantól kapott és ki is...
No menu items!

Ilyen a török autó, amit Orbán Viktor Erdoğantól kapott és ki is próbált

Kép: Murat Cetinmuhurdar/Török elnökség/HandoutAA/képszövetség

Törökország autóipari történelmet írt a Togg-al, az ország első elektromos autójával, amely egyben az első olyan jármű, amit a török ​​autóipar – nem más márkáknak bedolgozva – valaha is gyártott. A török állami Togg gyár 2018-as megszületését Recep Tayyip Erdoğan török elnök kezdeményezte azzal, hogy Törökországnak szüksége van egy nemzeti autómárkára.

Recep Tayyip Erdoğan török elnök mostani Magyarországi látogatásakor ajándékozta meg a magyar miniszterelnököt azzal a török, Togg márkájú elektromos autóval, amit Orbán Viktor és az anyósülésben Erdogan elnök rögtön ki is próbált.

Törökország az elmúlt években számos politikai és gazdasági intézkedést hozott annak érdekében, hogy növelje függetlenségét más országoktól, aminek a saját autógyártás is a részét képezi. A Deutsche Welle, a DW tudósítása szerint a 2018-ban alapított Togg gyárban 2022-ben jelképes évfordulón október 29-én a Török Köztársaság megalakulásának évfordulóján kezdődött meg a gyártás.

A tervek szerint az első időszakban 17-18 ezer elektromos autó készül a Togg Isztambul melletti gyárában, ahol öt év alatt 175 000-re akarják növelni a kapacitást.

Annak ellenére, hogy a Togg koncepciója a bárki által megfizethető török „népautó” kategória megteremtése volt, az autó a török átlagemberek által megfizethető 500 000 líra helyett a 900 000 török ​​lírás (körülbelül 50 000 €) kategóriába csúszott át. A jó hír az, hogy az újabb tervek szerint néhány éven belül a megfizethetőbb modellek is megjelennek majd a piacon. A várakozás azért is belefér, mert Törökország infrastruktúrája még nem áll készen az e-autókra való átállásra.

A Togg autókat Törökországban tervezik és szerelik össze, olyan alkatrészeket importálva, mint az akkumulátor, a motor és egyes elektromos rendszerek. Így az induláskor a járművek gyártásához felhasznált anyagok 51%-a török ​​gyártású, miközben a tervek szerint ez az arány a következő években 65%-ra növekedhet. A Togg-ok értékesítési stratégiájában az a csavar, hogy miközben az autókat a török piacra tervezték, de az áruk miatt leginkább az ott élő külföldieknek. Ami elsősorban az autó felépítéséhez használt alkatrészek kombinációjából fakad, ami megnöveli a gyártási költségeket, mondván, ha a márkának sikerül majd 70%-ban török ​​gyártmányú alkatrészeket használni, akkor az autói már nemzetközi szinten is versenyképesek lesznek.

A török autógyártó első meghatározó debütálásainak egyike 2022-ben a Las Vegas-i CES szórakoztató elektronikai vásáron volt, ahol a brit Autocar tudósítása rendkívül autonóm koncepcióautóként, „okoseszközként” definiálták a Togg-ot. Mehmet Gürcan Karakas vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat nem hagyományos autógyártó. „Technológiai vállalatként határozzuk meg magunkat. Ezért vagyunk a CES-en, a legújabb technológiai újítások és az elsők találkozóhelyén”- magyarázta.

A Togg célja, hogy felhasználó-központú, adatvezérelt termékeket kínáljon a mobilitási élmény fokozása érdekében. A tervek szerint 2030-ig egymillió járművet dobna piacra öt szegmensben, amelyek közül az első a C szegmensű SUV értékesítése. A gyár akkori közleménye szerint a debütáló modell “az első elektromos SUV lesz, amelyet nem hagyományos gyártó gyárt a kontinentális Európában”. Utána jön egy limuzin és egy ferdehátú, mindkettő szintén a C-szegmensben, majd a kínálat egy kompakt SUV-val és egy MPV-vel bővül. Az összes modellt ugyanaz a moduláris platform fogja alátámasztani.

A 20203 márciusi piacra lépéskor a Togg standard T10X modell ára 953 000 török ​​líráról indult, míg a hosszabb hatótávolságú modell ára 1,215 millió lírától stratolt az AA információi szerint. A 160 kW-os (218 lóerős) T10X hátsókerék-meghajtású modellhez két különböző akkumulátor-opcióval a vásárlók 314 kilométeres (195 mérföldes) vagy 523 kilométeres (325 mérföldes) hatótávolság közül választhatnak. A T10X első változata 7,6 másodperc alatt tud 0-ról 100 km/órára gyorsulni, míg a második, amelynek szállítása október 29-én kezdődik, 4,8 másodperc alatt tud 0-100 km/órára. A 320 kW teljesítményű (435 lóerős) második változat összkerékhajtású. A TOGG T10X akkumulátorai 20%-ról 80%-ra tölthetők fel 28 percnél rövidebb idő alatt a gyorstöltő állomásokon. A modell vezetői hat különböző szín közül választhatnak.

A magyar miniszterelnök viszont – ajándékként -, színkiválasztással kapta a modellt.

Érsek M. Zoltán

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Megnyílt a JÉGVILÁG a Nyíregyházi Állatparkban

A 10.000 évvel ezelőtti jégkorszakot valósághű mamutok, mamutcsontvázak jelzik.

Kedd éjfélig döntsünk! Ki kapja az 1+1 százalékunkat?

A személyi jövedelemadó kapcsán idén is élni lehet az öngondoskodási megtakarítási formákhoz kapcsolódó adó feletti rendelkezési jogosultsággal, amely alapján jellemzően a befizetések húsz százalékát lehet visszaigényelni.

Együttműködési megállapodás a magyar Aeroplex és a román Romaero között

Együttműködési megállapodást írt alá az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. (ACE) és a román Romaero S.A. pénteken Budapesten, amely alapján a magyar vállalat saját megrendelői részére repülőgép-karbantartást végez a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit. Az aláírási ünnepségen Demény Árpád, az ACE ügyvezető igazgatója elmondta: az ACE Európa egyik legnagyobb független repülőgép-karbantartó társasága, a legnagyobb légitársaságokkal dolgoznak együtt. Kiemelte, hogy a román partnerrel kötött megállapodás hosszú távú üzleti stratégiai céljuk megalósítását segíti. Az ACE ügyvezető igazgatója rámutatott arra, hogy a világ repülőgépiparában jelentős verseny van, amelyben fontos értéket képvisel az eszközök, a növekedés és a stabilitás megléte. Demény Árpád az MTI kérdésére elmondta: a bukaresti bázison 2024 októberében indulna a karbantartás. Kezdetben egy termelési vonalat (egy termelési vonalon egyidejűleg egy repülőgépet fogadnak) alakítanak ki, majd ezt fejlesztenék fokozatosan öt termelési vonallá. Az ACE tájékoztatása szerint a megállapodással új karbantartó bázis jön létre az Aeroplex égisze alatt, amely lehetőséget kínál arra, hogy a társaság szolgáltatásait még szélesebb körben elérhetővé tegyék a régióban. Az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. magyar vállalat, a régió legnagyobb független repülőgép műszaki központja. Fő tevékenységi köre az Airbus és Boeing típusú repülőgépek javítása és karbantartása. Az Aeroplex Budapesten és Debrecenben lát el forgalmi karbantartási tevékenységet, budapesti bázisán hangár szintű karbantartást, illetve repülőgépes berendezésjavítást végez, mintegy 18 ezer négyzetméternyi hangárban és a hozzá kapcsolódó 3,5 ezer négyzetméternyi műhelyterületen. Az ACE 2022-ben 21,6 milliárd forint árbevételt és 960 millió forint adózott eredményt ért el. A cég árbevétele 2023-ban 31,3 milliárd forintra, nyeresége 1,6 milliárd forintra emelkedett. A Romaero céget 1920-ban alapították, egykor a román védelmi és repülőgépipar legnagyobb vállalata volt, jelenleg repülőgép-karantartással foglalkozik.

A nyugati és keleti technológiák találkozóhelye lesz Magyarország

A jövő a zöldenergiáé Lantos Csaba energiaügyi miniszter szerint, ezért a legkorszerűbb nyugati és keleti technológiák találkozóhelyévé teszik Magyarországot.

Hírek

BÉT – Emelkedett a héten a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Gazdaság

Nagy Márton: május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresőket segítő támogatások

Május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresők és inaktívak elhelyezkedését célzó támogatások, az uniós társfinanszírozással megvalósuló program teljes kerete több mint 150 milliárd forint

A többség családon belül dönt a pénzügyeiről

meghaladja az 50 százalékot azok aránya, akik családtagoktól kérnek tanácsot pénzügyi döntésekben, de a baráti, ismeretségi körben tájékozódók aránya is megközelíti a 30 százalékot.

Már él az automatikus napi átutalási limit az OTP-nél

Sok OTP-ügyfél most, az internet- vagy mobilbanki belépésénél szembesül azzal az üzenettel, hogy május 8-tól a pénzintézet biztonsági okokból automatikus napi limitösszeget vezetett be...

Erre vigyázzunk a külföldi pénzfelvételnél

Ha a bankkártya elveszik vagy elakad egy ATM-ben, azonnal le kell tiltani. Ezt az adott bank honlapján található letiltási számok segítségével tehetjük meg.