Kezdőlap Autóipar Csúcsot döntő rekordeladás, GDP méretű forgalom a Toyotánál
No menu items!

Csúcsot döntő rekordeladás, GDP méretű forgalom a Toyotánál

 2023-ban a Toyota Csoport megdöntötte a valaha egyetlen autógyártó által világszinten értékesített autók rekordját.

A Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkákat csokorba fogó csoport minden előzetes várakozást túlszárnyaló, 11.23 millió darab új autó adott el világszerte. Ebből a 17 vállalatból álló cégcsoport első számú vállalata, a Toyota Motor Company 10,3 millió új autóval (9,48 millió Toyota és 0,82 millió Lexus) vette ki a részét. A pénzügyi eredmények tekintetében ugyanakkor a Toyota Motor Company és társvállalatai is az áprilistól március tartó japán üzleti évet követik, így ennek kapcsán még nem elérhető végleges adat.

Az eddig is történelmi rekordprofittal számoló Toyota azonban még tovább javította profitvárakozásait, így a 2023. április 1.-től 2023 március 31.-ig tartó 2024-es japán üzleti évben a Toyota Motor Company adózás előtti eredménye elérheti a 4900 milliárd jent, ami mai árfolyamon mintegy 32,83 milliárd dollár, avagy 11.900 milliárd forint.

Sosem zárt akkora profittal üzleti évet autógyártó, mint amennyivel a Toyota számol a 2023. április 1.-től 2023 március 31.-ig tartó 2024-es japán üzleti évben. A jövőképében önmagát a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiáló japán autógyártó immáron negyedik egymást követő évben bizonyult a világ legnagyobbjának, a Toyota márka pedig immáron tizennégy éve nem talál legyőzőre.

 Autógyártók mellett már fintech vállalatok is versenytársak

Ahogyan az ügyvezetői feladatokat tavaly áprilisban az igazgatótanács elnöki pozíciójára cserélő, így az operatív feladatokból eggyel hátrébb lépő, ám a vízió és a stratégiai célok meghatározásában továbbra is kulcsszerepet betöltő Akio Toyoda korábban emlékeztetett, az autóipar százéves történetének legnagyobb átalakulásának időszakában a Toyota versenytársai immáron nem csupán a többi autógyártó, hanem a mesterséges intelligencia, a robotika és az autonóm mobilitás fejlesztésére a Toyotához hasonlóan hatalmas összegeket fordító fintech szektor vezető szereplői közül kerülnek ki. Az ott megszokott profitszintek pedig jellemzően jóval magasabbak, mint a valódi ’hardvert gyártó’ iparágakban, így a világ leginnovatívabb és legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota számára kiemelten fontos, hogy elegendő jövedelmet termeljen ahhoz, hogy ezekkel a szereplőkkel is versenyben maradjon a fejlesztések tekintetében.

Fontos szempont emellett a profitabilitás magasra tornázásában az is, hogy a piac legszélesebb elekrtrifikált modellportfólióját jegyző, a személy és áruszállítás szinte valamennyi szegmensét lefedő Toyotának olyan közvetlen autóipari versenytársakkal is meg kell küzdenie, amelyek a jóval szűkebb, csupán néhány darabból álló modellportfóliónak, és az ennek köszönhető alacsony gyártási és disztribúciós költségeknek köszönhetően a Toyotánál jóval magasabb profit/autó szinttel működnek.

Csak 50 ország éves GDP-je volt nagyobb a Toyota éves forgalmánál

Megdöbbentő adat, hogy a világ országainak túlnyomó része által előállított bruttó hazai össztermék (GDP) kisebb volt 2023-ban, mint a Toyota által várt éves forgalom, ami elérheti a 43.500 milliárd jent (ma árfolyamon 291,45 milliárd dollár) – érdekességként a 2023-ra várt magyar GDP 204 milliárd dollár.

Elképesztően sokatmondó adat, hogy miközben a Toyota bevételei az előző évhez képest „mindössze”’ 17,1%-al nőnek a várakozások szerint, addig a vállalat által elért nyereség növekedése elérheti a 79,8%-ot, azaz a vállalat 4,6-szor gyorsabban növelte profitját mint a forgalmát. A Toyota működési nyeresége így elérheti a 32,83 milliárd dollárt – miközben néhány hónappal ezelőtt a vállalat még csupán azzal számolt, hogy minden idők legnagyobb nyereségét elérve megközelítheti a 30 milliárd dollárt.

A 2024-es japán üzleti év első 9 hónapjára (azaz a 2023 április 1. és 2023.12.31. közötti időszakra) vonatkozó, immár elérhető konszolidált adatok szerint a Toyota ebben az időszakban mintegy 4240 milliárd jen (28,4 milliárd dollár) nyereséget ért el, ami 102,1%-os növekedést, azaz a működési bevétel megduplázását jelenti. Erre az időszakra vonatkozóan a profitráta (működési bevétel/forgalom) 12,5%-os volt, míg a teljes üzleti évre vonatkozóan 11,3%-os lehet. 2023. december 31.-el a vállalat rendelkezésére álló készpénzállomány meghaladta a 7.500.000 jent, azaz 50 milliárd dollárt.

Befektetés a jövőbe

A Toyota hagyományosan a bevételeinek legnagyobb százalékát a kutatási és fejlesztési fordító autógyártó, a 2024-es japán üzleti évre várt kimagasló profit pedig lehetővé teszi hogy ez a jövőben is így maradjon, a Toyota pedig továbbra is nem csupán az autóipari, hanem a fintech szektorból érkező versenytársakkal is felvehesse a versenyt az innováció terén. A nyereségesség szintjének drasztikus növelésére tett erőfeszítések már egy év után elkezdtek gyümölcsöt hozni, a vállalat reményei szerint pedig ez a jövőben is folytatódat. Ennek a Toyota azért is kiemelt szerepet tulajdonít, mert ez lehetővé teszi, hogy a profit/autó szint tekintetében is közelítsen az e tekintetben leghatékonyabban működő, méretükben jóval kisebb gyártókhoz, ami kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a vállalat megőrizze pozícióját és továbbra is az iparági zöldülés motorja lehessen.

– munkatársuntól-

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

MNB: új eszközzel segíti a banki díjak összehasonlítását a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség között létrejött megállapodás alapján az MNB ezentúl negyedévente publikálja a lakosság számára elérhető összes számlacsomag éves díját.

Shell továbbra is a világ legértékesebb olaj- és gázmárkája

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance elemző cég jelentésében.

Széchenyi Kártya Programban a támogatások összege elérte a 100 milliárd forintot

A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének erősítéséhez és a gazdasági növekedés ösztönzéséhez, ebben kiemelt szerepet játszik, hogy a beruházási hitelek kamatszintje a Demján Sándor Program 2024 novemberi indulása óta két lépcsőben 5-ről évi 3 százalékra csökkent. A kormány intézkedéseinek hatására a Széchenyi Kártyához kapcsolódó kezelési költség, kamat- és díjtámogatások kifizetéseinek összege idén elérte a 100 milliárd forintot.

A Spar 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját

A Spar Magyarország 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját, a vállalat több mint 700 millió forintot fordított üllői logisztikai központjának fejlesztésére tavaly, idén pedig mintegy 2 milliárd forintos beruházással új budapesti átrakodó központot hozott létre, amellyel fővárosi üzleteinek ellátását teszi hatékonyabbá.
Hirdetés

Hírek

MNB: új eszközzel segíti a banki díjak összehasonlítását a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség között létrejött megállapodás alapján az MNB ezentúl negyedévente publikálja a lakosság számára elérhető összes számlacsomag éves díját.

Shell továbbra is a világ legértékesebb olaj- és gázmárkája

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance elemző cég jelentésében.

Széchenyi Kártya Programban a támogatások összege elérte a 100 milliárd forintot

A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének erősítéséhez és a gazdasági növekedés ösztönzéséhez, ebben kiemelt szerepet játszik, hogy a beruházási hitelek kamatszintje a Demján Sándor Program 2024 novemberi indulása óta két lépcsőben 5-ről évi 3 százalékra csökkent. A kormány intézkedéseinek hatására a Széchenyi Kártyához kapcsolódó kezelési költség, kamat- és díjtámogatások kifizetéseinek összege idén elérte a 100 milliárd forintot.

A Spar 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját

A Spar Magyarország 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját, a vállalat több mint 700 millió forintot fordított üllői logisztikai központjának fejlesztésére tavaly, idén pedig mintegy 2 milliárd forintos beruházással új budapesti átrakodó központot hozott létre, amellyel fővárosi üzleteinek ellátását teszi hatékonyabbá.

A romániai napelemparkok termelési kapacitása meghaladta a gáz- és a széntüzelésű erőművekét

A romániai napelemparkok termelési kapacitása meghaladta a gáz- és a széntüzelésű erőművekét.

Az államalapítás és az új kenyér a magyarság megmaradásának jelképe

A föld ezer esztendeje megtart minket, hazát és életet ad, ezért az államalapítás ünnepe és az új kenyér megszegése a magyarság megmaradásának jelképe - jelentette ki Nagy István agrárminiszter az államalapító Szent István ünnepe alkalmából tartott kitüntetési ünnepségen, hétfőn, a Pesti Vigadóban.

Lezárult az UniCredit Bank és az Alpha Bank Romania fúziója

Lezárult az UniCredit Bank és az Alpha Bank Romania fúziója.

Fresh Corner kávézó várja az utasokat a Nyugati pályaudvaron

Új helyszínnel bővül a Mol és a MÁV közös, vasúti és pályaudvari vendéglátást fejlesztő pilot projektje: a Nyugati pályaudvaron Fresh Corner kávézó várja az utasokat; a beruházás költsége üzleti titok
Hirdetés

Gazdaság

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.