Kezdőlap Autó A keményfiú legendája tovább él
No menu items!

A keményfiú legendája tovább él

Negyed század kellett ahhoz, hogy a Ford, a Mustang után egy újabb legendát is feltámasszon – és egy kicsit több ahhoz, hogy az hozzánk is eljusson. Mert a Bronco egy igazi legenda a benzingőz szerelmeseinek körében. És ami külön öröm, hogy ez a Magyarországon öncélú, de az igazán kemény terepeken abszolút létjogosultsággal rendelkező keményfiú a Mustanghoz hasonlóan úgy újul meg, úgy lett modernebb, hogy a márka ikonikus jegyeit is megőrizte.

A Bronco a vérbeli amerikai életérzés egyik nagyköveteként öt generációt testesített meg 1965-től. Az első generáció 1977-ig szelte az utakat, míg a második mindössze egy évet élt meg 1978-79 között gyártották. A harmadik generáció 1980-tól már egy modernebb és könnyebb Bronco képében került az utakra és a 4,9 literes I-os alapmotor mellett 5,8 literes V-8 változatban is elérhető modellből 325 ezer darabot értékesítettek. A ráncfelvarrásos negyedik generációból 1987-91 között 200 ezer darab került ki a gyárból. Az 1992-96 között elérhető Bronco a márkán belüli kannibalizáció áldozata lett, hiszen a 165.00 példányával a Ford Explorer népszerűsége miatt szorult háttérbe.

Így érkezett el 2021, amikor a Ford újraélesztette a Bronco sorozatot, a legmodernebb tecnológiákkal felvértezve is megőrizve az eredeti élményvilágot. A Mustanghoz hasonlóan új almárkaként jegyzett modell pedig némi késéssel 2023-ban Magyarországra is megérkezett. A késés annyiból mindenképpen érthető, hogy sem a darabszámot, sem a használhatóságot illetően nem Magyarország az ultramodern retroautó ideális piaca. Nemcsak a mérete, a fogyasztása és az ára miatt, hanem elsősorban azért, mert amoit a Bronco tud, azt az igazán hosszú utakon, a nagy, kihívásos terepeken és minimum jóidőben lehet kiélvezni. Mert akkor igazán poén az, ha az indulás előtt lekapjuk a tetők és az egyenként több mint 20 kilós oldalsó ajtókat, hogy aztán igazán átadjuk magunkat az élményautózás örömének.

Miközben a Bornco megjelenése már önmagában figyelemfelkető, az általunk tesztelt Badlands változata igazi “rosszfiús” megjelenéssel vonzza magához a pillantásokat: acél lökhárítókkal, merev hátsó tengellyel, független első kettőskereszt-lengőkaros kerékfelfüggesztéssel és sárga Bilstein lengéscsillapítókkal van felszerelve. A vízálló kárpitozás és a slaggal mosható belső tér pedig kifejezetten praktikus megoldásokkal szolgálnak a kalandvágyók számára.

Az, hogy a Bronco vásárlók nem a városi terepjáró kedvelők közül kerülnek ki már csak azért is biztos, mert a kocsi 4,8 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,96 méter magas, tengelytávja pedig 2,95 méter és a beszállást is segítő kapaszkodók is azt jelzik, hogy ez az autó nem a városi aszfalton érzi magát otthonosan. A benzintank pedig 79 literes, ami korántsem véletlen, mert az autó fogyasztása 100 kilométerenként 13 litert is elérheti. A kocsi belső tere tágas és kényelmes, a csomagtartó alapból 562 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1,8 köbméterre növelhető. A modell Magyarországon egyféle motorral érhető el: egy 2,7 literes, dupla turbós, közvetlen befecskendezéses V6-os motorral, amely 335 lóerőt és 563 Nm nyomatékot biztosít. Az autó 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, miközben a terepgumikkal felszerelt Badlands változat esetében ez 7,2 másodperc. A tízfokozatú automata váltó kellemesen dolgozik, miközben a terepes forgókapcsoló közepén található gomb a meredek emelkedők leküzdésére aktiválva egypedálos üzemmódban működik vagyis gyakorlatilag magától fékez.

Nem véletlenül hiszen a Bronco Badlands a 261 milliméteres hasmagasságával bármilyen terepen megállja a helyét, legyen az sziklás vidék vagy göröngyös erdei út. Ráadásul a terepmódban a 12 hüvelykes központi kijelzőn követhetjük az autó előtti terepviszonyokat, pontosan látva, hogy hova hajtunk a kerekekkel.

A Ford Bronco Outer Banks változat alapára 30 millió forint körül mozog, míg a tesztelt Badlands változat indulóára 32 millió forint.

Érsek M Zoltán

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Stratégiai partnerség a rugalmasabb csomagátvételért

A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.

A Videoton Holding idei árbevétele 300 milliárd forint körül alakul

A nyilvános cégadatok szerint 2024-ben a cégcsoport árbevétele 305 milliárd forint, korrigált adózott eredménye közel 40 milliárd forint vol.

December közepétől jön az éves ország- és vármegyebérlet

A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni

Újra árverésre kerül Salgótarján üresen álló híres szállodatornya

A toronyépület 84 szobás hotelként működött, ma viszont szinte szerkezetkész állapotban várja új tulajdonosát. Az árverés 270 millió forintos kikiáltási árról indul, ami négyzetméterre vetítve mindössze 75 ezer forintot jelent.
Hirdetés

Hírek

Stratégiai partnerség a rugalmasabb csomagátvételért

A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.

A Videoton Holding idei árbevétele 300 milliárd forint körül alakul

A nyilvános cégadatok szerint 2024-ben a cégcsoport árbevétele 305 milliárd forint, korrigált adózott eredménye közel 40 milliárd forint vol.

December közepétől jön az éves ország- és vármegyebérlet

A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni

Újra árverésre kerül Salgótarján üresen álló híres szállodatornya

A toronyépület 84 szobás hotelként működött, ma viszont szinte szerkezetkész állapotban várja új tulajdonosát. Az árverés 270 millió forintos kikiáltási árról indul, ami négyzetméterre vetítve mindössze 75 ezer forintot jelent.

Fenntartható módon készülnek a bécsiek a karácsonyra

A 48er-Tandler a beérkező adományokat értékesíti, vagy adott esetben jótékonysági szervezeteknek adja.

Újabb 10 százalékkal emelkedik a szakképzésben oktatók bére 2026 január 1-jével

2020 óta ez az ötödik béremelés, 30 százalékkal kezdődött, majd folytatódott 15 százalékkal, 32 százalékkal, 21 százalékkal, most pedig újabb 10 százalékos béremelés lesz, vagyis 2010 óta két és félszeresre emelkednek a bérek.

Megtartotta vezető importőri pozícióját a Porsche Hungaria az idén

Az Audi, Cupra, SEAT, Skoda, Volkswagen és VW-haszonjárművek modelljeiből az idén 29 500-at adtak el Magyarországon, ez ötszázalékos bővülés a 2024. évihez képest.

BKK: szombattól indul a Pesterzsébet és a belváros közötti kapcsolatot biztosító az új 223E buszjárat

A fejlesztés részeként a BKK új buszsávot alakított ki a Boráros tér és a Bakáts utca között.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.