Megállapodott szerda délután az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről – közölte a győri székhelyű vállalat.
A termeléskiesésből adódó következményeket még vizsgálja a vállalat.
Hozzátették, hogy az Audi Hungaria Zrt. igazgatósága a bértárgyalási időszak alatt célul tűzte ki, hogy mindkét fél számára elfogadható megállapodás szülessen, amely hozzájárul a dolgozók elégedettségéhez, biztosítja a győri vállalat gazdaságosságát, és garantálja a munkahelyek hosszú távú biztonságát az Audi Hungariánál.
Az AHFSZ a honlapján közölte, hogy a vállalat 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeli a dolgozók alapbérét január 1-től 15 hónapra, a választható béren kívüli juttatás mértékét pedig 400 ezer forintra emeli az idei évben és ez az érték marad 2020-ban.
Május 1-től kap minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, és szabályrendszert dolgoznak ki március végééig, hogy a munkavállalók milyen módon rendelkezhetnek a gyermekek után járó és a pótszabadságokról.
A szakszervezet eredetileg azt kérte a munkáltatótól, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzítsék, úgy, hogy az alapbér emelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. A választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitás bónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt.
Az érdekképviselet szerint a munkát egyes helyeken szerda este hat órakor, máshol este nyolc órakor kezdik újra.
Szimacsek Tibor, az AHFSZ elnökségi tagja az MTI-nek elmondta, elégedett a megállapodással. A dolgozók összefogtak a sztrájk alatt, és kitartottak a szakszervezet mellett, a sztrájkban részt vevők kezdeti 4000-4500 fős létszáma hétfőn ötezerre emelkedett – tette hozzá.
Az AHFSZ január 23-án jelentette be, hogy másnap reggel hat órától január 31-e reggel hat óráig egy hetes sztrájkot tart, mert az Audi Hungaria Zrt. és a szakszervezet nem tudott megállapodni az idei évi bérekről a tavaly szeptember óta tartó tárgyalások során.
A megállapodás és a munka felvétele ellenére vélhetőleg még napokig áll az Audi németországi központi üzeme Győrből várják a részegységeket.
A sztrájk ideje alatt teljesen leállt a termelés Győrben, a termeléskiesés miatt január 28-án leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoznak a Győrben készített motorok. Az Audi másik németországi gyára, a neckarsulmi üzem nem állt le.
A VW az MTI érdeklődésére szerdán azt közölte, hogy “a Volkswagen legtöbb telephelyén változatlanul zajlik a termelés”, és “a győri sztrájk hatása csak néhány telephelyen érezteti hatását”.
Tavaly összesen 1 954 301 darab motor készült Győrben, 10 864-gyel kevesebb, mint 2017-ben, s összesen 100 ezer jármű gördült le a gyártósorról, 5 491 darabbal kevesebb, mint az előző évben.
A győri székhelyű Audi az Audi- és Volkswagen konszern központi motorszállítója. A vállalatnál tavaly mintegy hatezer ember naponta több mint 8 800 motort gyártott a Volkswagen konszern 31 járműgyártó telephelye számára.
Győrben gyártják az Audi A3 Limousine és Cabriolet, az Audi Q3, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára. Jelenleg mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.
Az AHFSZ-nek mintegy 9300 tagja van.