A piaci várakozásoknál kevesebb autót szállított, de így is értékesítési rekordot ért el a harmadik negyedévben a Tesla. Az éves cél eléréséhez ennél nagyobb fokozatra kell kapcsolnia Elon Musk cégének.
Az elektromos autókat gyártó konszern a harmadik negyedévben rekordszámú, 97 ezer autót szállított le megrendelőinek, 2 százalékkal többet, mint az előző negyedévben, de kevesebbet a 99 ezres piaci várakozásoknál.
Az értékesítési adatok ismeretében a Tesla részvénye négy százalékkal gyengült a tőzsdén kívüli forgalomban.
A Tesla kínálatában szereplő három modellből a két drágább típus, a Model S és a Model X értékesítése 1,4 százalékkal csökkent, a “tömegterméknek” szánt Model 3 eladásai pedig 2,6 százalékkal növekedtek.
A Model S és Model X szériából a Tesla 17 400 autót értékesített a negyedév folyamán, kevesebbet az elemzők által várt 18 829 autónál. A Model 3 szériából 79 600 autót adott el, többet az elemzői előrejelzésekben szereplő 79 470 autónál.
A Tesla harmadik negyedévben beérkezett megrendelései meghaladták a kiszállításokat, rendelésállománya így növekedett.
A Tesla 360-400 ezres értékesítési célt tűzött ki az idei évre, így a tervezett alsó határ eléréséhez az első kilenc hónapban kiszállított 255 ezer autót figyelembe véve a negyedik negyedévben még 105 ezer autót kell leszállítania megrendelőinek.
A Tesla októberben kezdi meg a Model 3 széria gyártását újonnan létesült kínai üzemében, ahol az év végére heti ezerre tervezi felfuttatni a termelési kapacitást. A kínai üzem munkába állásával az év végére a Tesla el kívánja érni az évi 500 ezres gyártási kapacitást.
Harmadik negyedéves mérlegét a Tesla a hónap végén, vagy a jövő hónap elején hozza nyilvánosságra. Elon Musk vezérigazgató az év végére tervezte nyereségessé tenni a Tesla működését, és a harmadik negyedévet jelölte meg a fedezeti pont elérésére. A cég alapítása óta már hatmilliárd dollár veszteséget halmozott fel. Ebből egymilliárd dollárt az idei év első felében.
A Tesla alapjában véve nem a nyereséget, hanem a termelés növelését és a technológiai fejlesztést tekinti fő feladatának. Ennek keretében invesztált a sanghaji gyártóüzem létesítésébe és olyan új modellek fejlesztésébe is, mint a Model Y terepjáró és a Semi elektromos kamion.