Többévnyi előkészítés és több száz millió forintnyi ráfordítás után a főpolgármester döntése nyomán nem valósulhat meg a nyolcvan százalékban európai uniós forrásból finanszírozható dél-pesti kerékpárút, amely Csepeltől a XVII. kerületig épült volna.
A Magyar Hírlap szerint a kerékpárúthoz a fővárosnak csupán csekély önerőt kellett volna biztosítania, és egy több kilométeres fejlesztést valósíthatott volna meg.
A dél-pesti kerékpárút megépítésére Magyarország 80 százalékos támogatást nyert el az Európai Uniótól, ami csak a 2021-ig tartó uniós költségvetési időszakban vehető igénybe, és mivel a ciklus végéhez közeledünk, más fejlesztésre aligha lehet átcsatornázni. A cikk szerint a fennmaradó részhez a kormányzat és az érintett kerületek is biztosítottak volna forrást, így a 2,1 milliárd forintra tervezett projektből alig több mint 200 millió terhelte volna a fővárosi önkormányzat költségvetését, amit Tarlós István korábbi főpolgármester támogatott is, ám Karácsony Gergely leállította a kivitelezést.
A dél-pesti kerékpárút hosszú távon egy hatalmas fejlesztés része lenne, amely lehetővé tenné, hogy a pesti oldal szmogmentes területein Dunakeszitől Csepelig lehessen két keréken közlekedni, de a budai oldalra is el lehetett volna ezen keresztül jutni, sőt a Megyeri hídon keresztül akár Szentendre is elérhetővé vált volna – írta a Magyar Hírlap.