Arany Delfin-díjat kapott a Magyar Turisztikai Ügynökség a cannes-i Corporate Media & TV Awardson a Budapest 365 kampányfilmmel – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Az Arany Delfin-díj a vállalati és televíziós filmes alkotások egyik legfontosabb elismerése, 2010 óta osztják ki minden évben a világ legkiválóbb reklám- és tévés filmjeinek, online alkotásainak és dokumentumfilmjeinek. Az idei szemlére a világ minden tájáról 844 különböző pályázat érkezett, ezekből egy 61 tagú, nemzetközi filmes szakemberekből és rendezőkből álló zsűri választotta ki azt a 136 alkotást, amely kiemelkedik a többi közül, ezért díjat érdemel – olvasható a közleményben.
A Budapest 365 a turisztikai film kategóriában nyerte el a legmagasabb elismerést, az Arany Delfint.
Az idén a járvány miatt a hivatalos díjátadó ünnepséget nem tartották meg, a győzteseket a szervezők külön-külön értesítették és küldték el nekik az elismeréseket.
Budapest 365 film idén júniusban készült el, alapgondolatisága az, hogy senki sem ismeri jobban a várost és senki sem tud autentikusabb helyeket ajánlani, mint egy itt élő helyi ember és semmi sem mutathat többet egy városról, mint annak az arcai direkt és átvitt értelemben egyaránt. A városról a leghitelesebben a mindennapokban is az utcákkal, terekkel szinte együtt lélegző helyi lakosok tudnak mesélni, ezért a film szereplői is budapestiek.
A forgatás egy éven át zajlott, így az imázsfilmben többek között a Városligeti műjégpálya, a karácsonyi díszkivilágítással megvilágított Andrássy út ugyanúgy megjelenik, mint a nyári délutánok és a fesztiválok felejthetetlen hangulata. A nyári, tavaszi, őszi és téli jelenetek ezáltal azt az üzenetet is erősítik, hogy Budapest négy évszakos úticél – áll az összegzésben.