Ha folytathatja a termelés az Ikarus Egyedi Kft., kifizeti hitelezőinek adósságát legkésőbb 2025. szeptember 30-ig. Ezt ígéri a csődvédelmet kért és kapott járműgyártó közleményében, bízva a megegyezésben.
Mint AzÜzlet beszámolt róla, a csődvédelem kérésének időpontjában a BKV Zrt. nyilvánosságra hozta: eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megrendelési szerződéstől, amely 30 Modulo csuklós busz vételéről szólt.
Az Ikarus Egyedi Kft. most kiadott közleménye szerint közös érdek, hogy folytatódhasson a termelés és a forgalomba helyezett autóbuszok szervizelése, szerintük a már beszerzett alkatrészeket csak töredékáron lehetne értékesíteni, de minimális befektetéssel 70 csuklós busz, 9 onkológiai szűrőbusz és 6 darab elektromos busz készülhetne belőlük.
Felszámolás esetén ezért - mint írták - a követelések az egyezségi ajánlatban leírtaknál jóval kisebb mértékben vagy egyáltalán nem térülnének meg. A termelési terv szerint a buszgyártás a hetedik év után saját tőkéből fenntartható lehet - tették hozzá.
Az Ikarus Egyedi Kft. portfóliója, készletei és munkatársainak szakértelme révén hosszú távú és kiegyensúlyozott szerepet vállalhatna a közösségi közlekedés megújításában – olvasható a közleményben.
AzÜzlet.hu oldalán olvashatták, hogy a vállalat július 9-én kért csődvédelmet, azzal, a csődeljárás alatt reorganizálják a működést és helyreállítják a fizetőképességet. A kormányt egyúttal arra kérték, hogy minősítse a Ikarus Egyedi Kft.-t stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) másnap azt közölte, hogy eleget tesz a kérésnek és stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősíti a vállalatot.
A csőd, a csődvédelem pontos indokairól egyelőre csak találgathatunk, miként arról is, mi a szerpe a történteknek a két közlekedési vállalatnak. a Volánbusz Zrt.- nek és a BKV Zrt-nek.
Emlékeztetőül
A BKV Zrt. a csőd bejelentésekor közleményben tudatta: a Volánbusz Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. 180 Modulo M168d típusú csuklós autóbusz adásvételéről írt alá szerződést. A BKV 30 jármű átvételéről állapodott meg a felekkel. A szerződésben rögzített időszakban azonban csak 10 járművet kapott. Ezért nem szerződésszerű teljesítés miatt eláll a szerződéstől és kötbér igényét is érvényesíti. Azt is nyilatkozta a BKV, hogy egyéb szerződéseit is felülvizsgálja, és ennek eredményétől teszi függővé a további lépéseket.