Kezdőlap Építőipar A Hörmann új üzletágakba lépett és egyértelműen növekedést vár
No menu items!

A Hörmann új üzletágakba lépett és egyértelműen növekedést vár

Szujó László

Négy új termékcsoporttal is bővült a garázskapuk piacvezetőjének számító Hörmann portfóliója, amely már a kertépítés piacán is megjelent. Szujó László, a Hörmann Hungária ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy a portfólióbővítés sikeréhez nagyban hozzájárul, hogy a magyar piac egyre inkább minőségorientált, miközben az építőipar 2025-re már a lassú fellendülés időszakába lépett.

 

– Milyen menedzserkihívást jelentett a Covid és az azóta eltelt időszak építőipari hullámvölgye a Hörmann ügyvezető igazgatójaként?

– A Covid 2020-ban sok szektort padlóra küldött, különösen a turizmust, de nálunk másképp alakult. Az emberek otthon maradtak, körülnéztek, és elkezdtek felújítani, építőanyagot vásárolni. Emiatt a 2020-as év számunkra nem volt rossz. A pandémia azonban drágulást hozott a szállítási nehézségek miatt, ami pánikvásárláshoz és alapanyaghiányhoz vezetett. 2021 és 2022 így igazi boomot hozott: az ügyfelek szinte mindent megvettek, amit csak tudtak. Ezt a helyzetet talán úgy tudnám érzékeltetni a legjobban, hogy olyan volt, mintha valaki egy helyett két bevásárlókocsival menne a boltba, hogy a legszükségesebbek mellett azt is felvásárolja, amire majd csak jóval később lesz szüksége. Utána viszont, 2023-ban jött a kijózanodás időszaka, mert miközben az árak a csúcson voltak, a piac telítődött. A tavalyi év már kiegyenlítettebb forgalmat hozott, 2025-re pedig már egyértelműen fellendülést várok.

Cégvezetőként a legnagyobb kihívást az alapanyaghiány idején a szállítási határidők menedzselése jelentette, mert amikor a gyárakban és a beszállítóknál is hiány volt, a néhány hetes szállítási idő akár fél évre is elnyúlhatott. Akkor rengeteget dolgoztunk azon, hogy ezt az átfutást lerövidítsük, de mivel ez az egész iparágban általános probléma volt, az ügyfelek is elfogadták a helyzetet. Ugyanakkor a rugalmasság, a gyors alkalmazkodás és a hatékony kommunikáció kulcsfontosságú volt ebben az időszakban.

– Ön azon szerencsés vezetők közé tartozik, akinek anyacége nemcsak a hagyományos termékpalettát fejleszti, bővíti, hanem cégfelvásárlásokkal a profilhoz illeszkedő más szegmensekben is terjeszkedik. Milyen feladatot, lehetőséget jelent ez?

– A Hörmann, mint családi vállalkozás, a mérnöki szemléletű tulajdonosi háttér révén mindig szakmai befektetőként, nem pedig tőkebefektetőként keresi az akvizíciós lehetőségeket. Ezért nem meglepő, hogy az elmúlt 6-8 évben felvásárolt cégek tökéletesen illeszkednek a portfóliónkba. Ennek jegyében gazdagodott a kínálatunk beltéri ajtókkal, kerti tárolókkal, valamint sorompókkal, parkolástechnikai rendszerekkel és forgalomkorlátozó oszlopokkal. Ennek a portfólió bővülésének is köszönhető, hogy az elmúlt években a Hörmann Hungária kft. forgalma és létszáma közel a kétszeresére nőtt. A számokra lefordítva ez azt jelenti, hogy a forgalmunk tavaly meghaladta a 17 milliárd forintot, a létszámunk pedig a … főt. Ebben a növekedésben annak is egyértelműen szerepe volt, hogy a garázskapuk piacán az évtizedek alatt megszerzett presztizsünk az új szegmensekben is segítette a piaci munkánkat.

A cégfelvásárlások révén megvalósuló portfólióbővülés vezetőként természetesen mindig inspiráló és izgalmas kihívás. De a sikeres megvalósításhoz elengedhetetlen a megfelelő kollégák megtalálása, betanítása és a projektek sikeres elindítása. De 33 év szakmai tapasztalatával a hátam mögött ezek számomra nem nehézségek, sokkal inkább élvezetes kihívások.

– Hogyan változott a magyar piac az elmúlt években?

– Nyugodt szívvel jelenthetem, hogy a magyar fogyasztók ma már egyre inkább a minőséget keresik. Más kérdés, hogy miközben a nagyon olcsó, kommersz termékek iránti kereslet csökken, a minőségi kereslet terén még nem értük el Nyugat-Európa szintjét. De a pozitív trend a lakossági és az ipari beruházásoknál egyaránt érezhető, mert a beruházók is rájöttek, hogy a jó minőséggel könnyebb dolgozni, és az értékállóság a megrendelők részéről is fontos elvárás.

– A Hörmann ars poeticájának alapja a „zöld” gondolkodás, ami abban is megmutatkozik, hogy a cég lakosság számára készülő termékei már karbonmentesek.

– Azt, hogy a Hörmann számára a fenntarthatóság már régóta alapérték, a családi tulajdon is erősíti, mert így nem a tőzsdei mozgások, hanem a hosszú távú ars poetica vezérli a céget. Ez a szemlélet a magyar piacon is mindinkább értékként jelenik meg, mert miközben a magánemberek körében is egyre többen keresik a fenntartható módon készült termékeket, a fenntarthatósággal, az ESG-vel kapcsolatos elvárások térnyerésével az ingatlanbefektetők és az ipari beruházók körében is folyamatosan bővül az igény a zöld megoldásaink iránt.

– Milyen trendeket vár 2025-re?

– Miközben örvendetes, hogy az év eleje már pozitív trenddel indult, a piac még óvatos. A lakáspiaci növekedés és a gazdasági élénkülést támogató kormányzati gazdasági programok hatására a nyári hónapoktól kezdve azonban már mind a lakossági, mind az ipari területen jelentős növekedést várok.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.
Hirdetés

Hírek

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, a legfenntarthatóbb vállalatok felső 1%-ában szerepel

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél

Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő

65 ezer betöltetlen álláshely van Magyarországon, és jövőre 35 ezer engedélyt fognak kiadni vendégmunkásoknak.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.