A jövő versenyképes magyar vállalkozásairól egyeztetett a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségével (MGYOSZ) .
Az MNB tájékoztatása szerint a jegybank vezetői részt vettek a szövetség elnökségi ülésén, a találkozón áttekintették a magyar gazdaság versenyképességének javításához és a 21. század sikeres magyar vállalkozásfejlesztéséhez szükséges legfontosabb lépéseket.
A jegybank álláspontja szerint a magyar gazdaság sikeres stabilizációs perióduson van túl. Az elmúlt évszázadban soha nem álltak rendelkezésre ilyen stabil makrogazdasági feltételek Magyarország tartós felzárkózásának megalapozásához. Ehhez azonban versenyképességi fordulatra van szükség, amelynek egyik legfontosabb pillére a magyar vállalkozások termelékenységének gyorsabb ütemű bővülése – hangsúlyozta közleményében az MNB.
A MNB az év közepén 180 pontból álló javaslatot fogalmazott meg a versenyképességi fordulat megalapozásához, amelyet a gyorsan változó globális gazdaság kihívásaira reagálva, valamint a meglévő javaslatokhoz kapott észrevételeket felhasználva a jövő év elejére 300 pontra bővít ki.
Magyarország mára az egyik legstabilabb befektetési célponttá vált a fejlődő országok körében. Ugyanakkor a magyar vállalkozások sikeresebb működése érdekében jobban ki kell használni a méretgazdaságosságból fakadó előnyöket, az új digitális technológiákat és a modern vállalatszervezési ismereteket. A magyar vállalkozások versenyképességének javítását egy fejlett pénzügyi ökoszisztéma támogathatja, aminek kialakításáért az MNB a jövőben is mindent megtesz – emelték ki.
Az ülésen az MGYOSZ ismertette a tudás alapú, innovatív társadalom szakképzésének stratégiájáról szóló elképzeléseit. A hazai foglalkoztatási mutatókban elért eredményeket elismerve az oktatás és szakképzés minőségi jellemzőinek javítására hívták fel a figyelmet. Olyan rendszer kialakítását javasolták, amely a digitális technológia gyorsan változó igényeit figyelembe veszi.
Az MGYOSZ képviselői szerint fontos, hogy az elkészült hosszú távú elemzések és stratégiák a gazdasági szereplők számára széles körben hozzáférhetőek legyenek.