Kezdőlap Autóipar A kompakt kiválóság: Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport
No menu items!

A kompakt kiválóság: Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport

A Honda legendásan azok kedvence, akik az autózás terén is a feltűnőséget kerülve vágynak a kiváló minőségre. Ők biztosan akkor sem csalódnak az új Honda SUV-ban, ha az, a korszellemnek megfelelően már elvesztette a márka tradicionális jellegzetességeit. Cserébe egy olyan, alacsony fogyasztású hibridet kapnak, ami hozza a japán márka megszokott értékeit. Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport teszt.

Ma már sajnos egyáltalán nem meglepő, hogy egy azonos kategóriában minden márka nagyjából azonos megjelenésű kocsit dob piacra. Inkább az a különlegesség, ha valamelyik autógyár a trendekkel szembe menve – még ha letisztult formában is –, szinte iparművészeti műremeknek számító modellel jelentkezik. Így, mivel a Honda új SUV családja sem megy szembe az aktuális trenddel, egy olyan modellt kaptunk tesztautóként, ami a külcsínt tekintve nem lóg ki a mostanában megjelenő, viszonylag jellegtelen külsejű versenytársai sorából. Tesztautónk esetében az egyetlen különlegesség az a háromszázezer forintos felár ellenében elérhető gyémántpor-gyöngy (Diamond Dust Pearl) fényezés, ami a színjátékával valóban különlegessé teszi az egyébként korrektül formás autó megjelenését.

És ha már a külcsín egységesítés szóba került, amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy a CO2 kibocsátás csökkentés jegyében az őserejű motorok is lassan a múzeumba kerülnek. Cserébe a gyártók, a digitális hangeffektusokkal és a külső jegyek variálásával próbálják a klasszikus autózás élményének illúzióját megteremteni. Így került az első generációs Honda ZR-V hátuljára az az öblös, dupla kipufogóvég, ami a kétliteres, a 143 lóerős benzinmotorral és villanymotorral együtt 184 lóerő összteljesítményű hibridtechnika még dögösebb imázsát kívánja megteremteni. Tény, ami tény, a kocsi kifejezetten jól is mutat hátulról. És ha mástól nem is nagyon megkülönböztethető, összességében sem lehet panasz a városi kompakt Honda crossover megjelenésére. Ami már csak azért sem mindegy, mert az ár mellett a külcsín az egyik döntő tényező a vásárlásnál.

A Honda ZR-V 2,0 i-MMD a Sport kivitelben is hozza a japán márka perfekcionalitására törekvését. Itt érdemes megjegyezni, hogy a „Sport” kategória ebben az esetben nem azt jelenti, hogy a kocsi rögtön kilő a zöld lámpánál, hanem azt, hogy a modellpaletta középső felszereltségű tagjaként a belső teret tekintve sportos érzetet teremtve igyekszik megnyerni a potenciális vásárlót. A kézzel varrott bőrhatású borítás és a bőr-szövet kombinációjával kialakított, kényelmes ülés a kellemesen kézreálló sportos kormánnyal még egy hosszabb utazás során is kifejezetten komfortos autózást garantált. Már csak azért is, mert a nem túl magas műszerfal felett kifejezetten jó a kilátás, a műszerfal ékessége, a 7,0” képátlójú digitális TFT-kijelző pedig alapvetően jól kezelhető. Persze a ZR-V esetében is igaz a Honda szabály: biztonsági okokból csak álló helyzetben tud csatlakozni telefon. Az viszont kifejezetten dicsérendő, hogy miközben a legújabb trendnek megfelelően egy 15 wattos induktív felületen is tölthetjük az új telefonokat, az első ülések közé tett USB-A és USB-C csatlakozó és a 12 voltos aljzat is a mobilok és egyéb eszközök töltését szolgálja.

Fotó: Érsek M. Zoltán

Ha pedig már minden összeállt indulhatunk is az útra, hogy kipróbáljuk mit tud a Honda hibrid SUV-ja, ami egy elektromos autóhoz hasonlóan csendesen kezdi útját. Nem véletlenül, mert ha gázt adunk, először a gyors hajtást alapvetően egyedül végző villanymotor lép működésbe, ami a rendkívül kifinomult hajtásláncnak köszönhetően később a benzines motorral közös menet alatt is élményszerűen lágy autózást ígér. Igaz a kocsi – ami tehát csak belső megjelenésében sportos – nem egy csillapíthatatlan csikó, de ha kell, kifejezetten csendesen és jó tempóban gyorsul: 7,9 másodperc alatt jut el 0-ról 100-ra a 173 km/óra végsebességű kocsi. Ráadásul a kifejezetten kellemes hangú benzines Honda ZR-V a régmúltat idéző sebességváltáshoz kapcsolódó kihúzatás imitálásával ringatja az egykorvolt, lóerő vezérelte autózás korába a kocsi vezetőjét.

Aki az út végén nem csak azért száll ki elégedetten ki az autóból, kifejezetten élvezhető a vezetés dinamikája és örvendetes a tágas belső tér kényelme, hanem azért is, mert a 4568 milliméter hosszú, 1840 mm széles és 1620 mm magas hibrid crossover a rendkívül takarékos és kifinomult a hajtásláncnak hála kifejezetten gazdaságosan üzemeltethető.

Tapasztalataink szerint a városban, kényelmes vezetés mellett 5,6 l/100 km-es fogyasztást produkált, miközben a hosszabb autópályás utazás során is nagyjából hasonló paramétereket mértünk.

És a végére nézzünk másfajta litereket: miközben a hátsó lábtér is kifejezetten tágas, a csomagtér 380 literes mérete inkább csak átlagos a maga kategóriájában. Ugyanakkor a ZR-V esetében is élvezhetjük a Hondánál megszokott praktikumot, amelynek eredményeként a hátsó padlóelemet függőlegesen rögzítve kettéoszthatjuk a teret. Nem beszélve arról, hogy a 380 literes csomagtér alatt még egy 10 literes tárolóhely is akad a padló alatt.

Ami kevésbé attraktív az a modell 16.5-18.5 millió közötti a listaára, ami a középső felszereltségű Sport esetében 17.4 milliót jelent. Cserébe viszont olyan modellt kap a vevő, amiért a márkahűség bajnokai eddig is szerették a Hondát.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk, Az Utazó portál felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Átlagosan 8 százalékkal magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet május közepi adatai szerint a munkáltatók idén 8 százalékkal magasabb, átlagosan 2150 forint körüli órabért kínálnak a diákoknak.

Javaslat készül az árréscsökkentés kivezetésére

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság elkerülése érdekében javaslatot tesznek a kormánynak az árrésstop zökkenőmentes kivezetésére.

Éjfélig nyújtható be az szja-bevallás: fontos tudnivalók az utolsó napra

Május 20. a személyijövedelemadó-bevallás határideje, éjfélig még teljesíthető a bevallás, aki eddig nem nézte meg, és nem fogadta el a NAV által készített bevallási tervezetet, annak a határidő lejártával az automatikusan bevallássá válik.

Bruttó átlagkereset 714 400 forint volt 2025. márciusban

2025. márciusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 714 400, a nettó átlagkereset 490 400 forint volt. A bruttó átlagkereset 8,5, a nettó átlagkereset 8,4, a reálkereset pedig 3,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Hirdetés

Hírek

Átlagosan 8 százalékkal magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet május közepi adatai szerint a munkáltatók idén 8 százalékkal magasabb, átlagosan 2150 forint körüli órabért kínálnak a diákoknak.

Javaslat készül az árréscsökkentés kivezetésére

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság elkerülése érdekében javaslatot tesznek a kormánynak az árrésstop zökkenőmentes kivezetésére.

Éjfélig nyújtható be az szja-bevallás: fontos tudnivalók az utolsó napra

Május 20. a személyijövedelemadó-bevallás határideje, éjfélig még teljesíthető a bevallás, aki eddig nem nézte meg, és nem fogadta el a NAV által készített bevallási tervezetet, annak a határidő lejártával az automatikusan bevallássá válik.

Új lendületet vettek a magyar-amerikai agrárkapcsolatok

Ünnepélyes keretek között írta alá a magyar-amerikai kettős diplomát adó precíziós mezőgazdasági mérnök képzésről szóló megállapodást a Debreceni Egyetem és a Dél-Dakotai Állami Egyetem. Ökrös Oszkár helyettes államtitkár beszédében kiemelte, az egyezmény messze túlmutat a két intézmény közötti formális megállapodáson és új fejezetet nyit a két ország szakmai kapcsolataiban.

Kötelező lesz a bérsávok közlése Magyarországon is

Jövő nyártól Magyarországon is életbe lép az uniós fizetési átláthatósági irányelv, amely kötelezővé teszi a bérsávok előzetes ismertetését, tiltja a fizetési titoktartást, és jelentési kötelezettséget ír elő a nemek közötti bérkülönbségről. Szakértők szerint az irányelv bevezetése újfajta transzparenciát hoz, amely jelentősen érinti a magyar munkaerőpiacot, különösen a cégek felkészültségét és a belső feszültségek kezelésének módját.

Itt a Nemzeti Parkok Hete,is megnyílt a Kiskunságot bemutató kiállítás

A magyar természetvédelem egyik legkiemelkedőbb ünnepe idén különleges fényben tündököl. Kezdetét vette a Nemzeti Parkok Hete, amelynek méltó nyitánya a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban megnyílt „Homok és a szik birodalma” című kiállítás. Ez az esemény kettős jelentőséggel bír: egyszerre tiszteleg a Kiskunsági Nemzeti Park alapításának ötvenedik évfordulója, valamint a hazai természetvédelem és nemzeti parkjaink előtt – emelte ki Rácz András, az Agrárminisztérium államtitkára a kiállítás ünnepélyes megnyitóján.

Hűvös otthonok, zöld jövő: új támogatás Bécsben

Bécs városa újabb lépést tesz a klímavédelem és a lakók életminőségének javítása érdekében: akár 1.500 eurós támogatással ösztönzi külső árnyékolók – például redőnyök és napellenzők – felszerelését többlakásos épületekben

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1 szabványos QR-kódokat a hagyományos vonalkódok helyett. Az új, kétdimenziós kódok több és részletesebb adatot hordoznak, kisebb helyet foglalnak el, és digitális adatbázisokhoz kapcsolhatók.
Hirdetés

Gazdaság

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit