A Volkswagen dízel botránya 2018-ban 5,5 milliárd eurójába került a konszernnek, 2019-ben pedig újabb 2 milliárd euróra várható lesz a költség. Idézi a Reuters hírügynökség Frank Witter pénzügyi igazgatót, aki a német Börsen-Zeitungnak nyilatkozott.
2015 óta a német autógyártó csoport több mint 27 milliárd eurót fizetett a befektetői és a fogyasztói jogviták rendezésére, valamint a dízelmotoros autók túlzott kibocsátási szintjének megoldásához kapcsolódó bírságokra és jogorvoslatokra.
2020-ban a Volkswagen-csoport mintegy 1 milliárd eurós kiadásra számít a szén-dioxid kibocsátási csalással összefüggésben, mondta Witter igazgató a lapnak.
A VW 2019-ben is ragaszkodik a teherautók üzletágának felfuttatásához: a menedzsment továbbra is Kína növekvő igényeiben látja a potenciált, a VW sikerekre számít a világ legnagyobb autópiacán.