Kezdőlap Turizmus Az első magyar légitársaság utódja Kolozsvárra és Marosvásárhelyre repül
No menu items!

Az első magyar légitársaság utódja Kolozsvárra és Marosvásárhelyre repül

Képek forrása: Aeroexpress Regional

Szeptembertől két hónapon át, heti háromszor kötik össze az Aeroexpress Regional légijáratai Budapestet Kolozsvárral, Debrecent pedig Marosvásárhellyel és Kolozsvárral. Az Aeroexpress Regional startup magyar légitársaság partnere a BASe Airlines, mely 31 éve van jelen a piacon és Európán belül jelentős tapasztalatokat szerzett a regionális repülés területén.

Az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. közleménye szerint a magyar légiközlekedési piacon egy évtizede lefedetlen területnek számít a regionális repülés, ezért egy bevezető időszakkal felmérik az utazók visszajelzését, így az 1991-ben alapított, 100%-ban magyar tulajdonú BASe Airlines Zrt-vel közösen új részvénytársaság alakult. Az Aeroexpress Regional márkanevet viselő vállalkozás a Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég együttműködésével, szeptembertől kéthónapos bevezető üzemmel készül, régóta várt légi összeköttetést létrehozva erdélyi és magyar városok között, melyekre a jegyértékesítés megkezdődött.

A járatok hétfőn, szerdán és pénteken indulnak a Budapest-Kolozsvár-Debrecen-Marosvásárhely- Debrecen-Kolozsvár-Budapest útvonalon, tehát speciális „dupla W” útvonalat végigrepülve szolgálják ki egyszerre több város utasforgalmát is. A jegyárak irányonként 40 és 90 euró között mozognak és külön érdekesség, hogy a Budapestet Kolozsvárral összekötő járatok menetrendje egy munkanap alatt oda-vissza teljesíthető utazásokat tesz lehetővé, amely az üzleti utasok számára különlegesen értékes alternatívát jelent. A kolozsvári utasok Debrecenben tehetnek hasonló villámlátogatást, míg a cívisváros és Marosvásárhely között fordulójárat közlekedik.

Az Aeroexpress Regional alapító résztulajdonosa a BASe Airlines, amely három Embraer 120-as repülőgépével annak idején már a Malév regionális járatainak üzemeltetésében is részt vett.

Amint Ármai Zoltán oktatókapitány, a BASe Airlines igazgatója elmondta: cégük olasz, horvát, dán és spanyol turisztikai és közszolgáltatási feladatok sikeres ellátása mellett, hosszú évek óta Finnországban teljesít menetrend szerinti járatokat a finn állam megrendelésére. A cég központi bázisa kezdettől a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, repülőgépei pedig az elmúlt 17 év alatt több mint 23 ezer órát töltöttek a levegőben, és ez időszak alatt megközelítőleg 27 ezer leszállást hajtottak végre eseménymentesen.

Az Aeroexpress csoportot Somogyi-Tóth Dániel hozta létre, akit a nagyközönség karmesterként, orgonaművészként, sőt az ország egyik legnépszerűbb tematikus élményközpontjává vált, ferihegyi Aeropark Repülőmúzeum vezetőjeként is ismerhet. Amint a közleményben hangsúlyozza: partnereivel együtt az elmúlt években intenzív munkát fektettek a fejlesztésbe, és kifejezetten olyan területekre koncentráltak, ami hiányzik a jelenlegi magyar repülési képességből – ennek keretében valósították meg az első balatoni és dunai hidroplánrepüléseket is a közelmúltban. Somogyi-Tóth Dániel felhívta a figyelmet arra, hogy az Aeroexpress Regional – az európai járatokat teljesítő légitársaságok szolgáltatásait kiegészítve – olyan alternatívát szeretne nyújtani, amely a régióban egymástól kellő távolságra található, ám vasúton vagy közúton nehezen megközelíthető desztinációk összeköttetésében jelenthet előrelépést. Jellemző adat, hogy Európában a pandémia előtt több mint 60 regionális légitársaság üzemelt, 2017-ben például 77 millió utast szállítottak, mintegy egy millió járaton, és 2700 útvonalon.

Az alapító tulajdonosok között találhatjuk dr. Vadász Dániel producert is, így elmondható, hogy a formálódó új magyar légitársasági brand mögött a nagy tapasztalatú repülési szakemberekkel együtt, egy kiemelkedő képességű menedzsment formálódott. A társalapítóa közleményben kiemeli: mivel az elmúlt években a BASe Airlines több európai ország regionális légiközlekedésének fejlesztésében is részt vett, logikus és magától értetődő lépés, hogy Magyarország regionális légiközlekedési fejlesztésében velük együtt dolgozik az Aeroexpress Regional. – A fejlesztésben részt vevő minden kolléga nevében mondhatom, hogy ez a projekt életünk egyik legfontosabb vállalása. Debreceni székhellyel indult vállalkozásunk, amely városhoz a menedzsment több tagja is számos kötődést tud felmutatni, a Kárpát-medence földrajzi középpontjában található, és mint legnagyobb vidéki magyar város, kulturálisan és logisztikailag kiemelt szereppel bír. Ez a hangsúlyos szerep a következő években még fontosabb lesz, hiszen a folyamatban lévő beruházások – a gazdasági fejlődés mellett – jelentős demográfiai növekedéssel is járnak majd – tette hozzá az alapító.

A légitársaság által használt Embraer 120 ER brazil gyártmányú turboprop utasszállítót kifejezetten a rövidtávú, regionális járatok hatékony és gazdaságos üzemeltetésére fejlesztették ki. Hatótávolsága 1750 km, a törzs hossza és a szárnyfesztávolsága egyaránt 20 méter. Két, egyenként 1800 lóerős Pratt&Whitney hajtómű gondoskodik a megfelelő utazósebességről, ami 552 km/óra, a repülőgép maximális utazómagassága pedig 8.500 méter.

Az Aeroexpress Regional brand bevezetése során a közönségkapcsolatra kiemelt figyelem hárul majd: az Embraer repülőgép az elmaradt augusztus 20-i légiparádé egyik fellépője lett volna a cégcsoport hidroplánjával együtt. A tervek szerint azonban a közeljövőben több helyen is láthatják majd az érdeklődők az Aeroexpress repülőgépeit; a cégcsoport partnere, az Aeropark pedig népszerű ismeretterjesztő tevékenységeibe is készül bevonni a légitársaságot.

A történelmi Aeroexpress név Magyarország egyik első légitársaságát idézi meg: 1922-ben alakult, és innovatív brandként, 1923-tól Budapest belvárosából hidroplánokkal bécsi járatokat teljesített, ami által a világon is az elsőként létrejött légitársaságok között jegyzik. Ennek köszönhetően a magyar közforgalmú nemzetközi repülés 100. évfordulóját jövőre ünnepelhetjük.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Befektetési ajánlású osztályzattal látta el az MVM-et a Moody’s

A Moody's szerint az MVM Zrt. minősítésének korlátai közé tartozik a cég kitettsége a kilengésekre hajlamos nyersanyagárakkal szemben.

Az ultragazdagok vették át Möbius szerepét – Az államháztartás újra randizni hívja a legvagyonosabbakat

A Blochamps Capital volt az, amely az elmúlt év elején figyelmeztetett arra, hogy a háztartások pénzügyi vagyonának harmada a lakosság csupán 1 százalékának kezében összpontosul.

Ingatlan.com: az országos lakáspiacon 8 százalékkal nőtt a kereslet januárban éves szinten

lakáspiacon 8 százalékkal nőtt a kereslet idén januárban az egy évvel korábbihoz képest, miközben az országos választék több mint 10 százalékkal csökkent, így csaknem 130 ezer eladó lakás és ház van a piacon - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com.

NGM: legalább 5000 magyar vállalkozás versenykésessége javulhat

A kormány célja, hogy fokozza a magyar vállalkozások versenyképességét, amelyet az új gazdaságpolitikai akcióterv mintegy 1400 milliárd forinttal támogat. A Demján Sándor Program keretén belül az 50 fő alatti vállalkozások digitális fejlődését támogató, 9 milliárd forintos vállalkozásfejlesztő program indul, amely a mikro- és kisvállalkozások számára a mai naptól elérhető. A program célja, hogy honlapjuk kialakításához a cégek szolgáltatót válasszanak és benyújtsák fejlesztési igényüket.

Hírek

Erősödött csütörtökön a forint

Erősödött a forint csütörtökön a főbb devizákkal szemben a...

Erősödött a forint szerda reggel

Erősödött a forint árfolyama szerda reggelre.

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.