Az Adidas vizsgálja, hogy milyen stratégiai lehetőségei vannak a Reebok márkát illetően. A német sportcikkgyártó nem zárja ki azt sem, hogy eladja leányvállalatát, amelyet a Nike-val szembeni küzdelem erősítésére vásárolt meg.
Az Adidas közölte, hogy az új ötéves stratégiája meghatározására irányuló tervezés részeként felméri az alternatívákat a Reebok vonatkozásában. A stratégiai lehetőségek között szerepel úgy a Reebok értékesítése, mint a megtartása is. A végleges döntést március 10-én hozzák nyilvánosságra, amikor hivatalosan ismertetik a vállalat új stratégiáját.
A bajorországi központú Adidas 2006-ban vásárolta meg 3,8 milliárd dollárért a Reebok 100 százalékos tulajdoni hányadát azzal a céllal, hogy amerikai földön szálljon küzdelembe az ősrivális Nike-val.
A Reebok azonban 2018-ig veszteséges maradt, és a talpra állás elhúzódása miatt a befektetők folyamatosan szorgalmazták, hogy az Adidas szabaduljon meg tőle.
Az Adidas 2016-ban indította el a Reebok pénzügyi szanálási programját, és a tervezettnél két évvel korábban, már 2018-ban nyereségessé vált a bostoni székhelyű vállalat.
A novemberben közölt idei harmadik negyedéves beszámoló szerint az Adidas márkából származó bevételek 2 százalékkal, míg a Reebok-termékekből származó bevételek 7 százalékkal csökkentek.
Elemzők szerint a Reebok vonzó célpont lehet magán befektetési vállalatok vagy más kisebb, ugyancsak az amerikai piacra igyekvő sportszergyártók számára.
Az Adidas 1,48 százalékos pluszban, 287,50 eurón zárt hétfőn a frankfurti tőzsdén, kedd délelőtt pedig 0,10 százalékos pluszban, 287,80 eurón jegyezték.