Az autóipari üzleti hangulatindex februárban mínusz 2,3 pontra emelkedett a januári mínusz 7,7 pontról – jelentette a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete.
Mint írták, a februári viszonylag alacsony érték alapján tehát a helyzetét negatívan megítélő vállalatok száma már nagyjából megegyezik a helyzetét pozitívan értékelő vállalatokéval.
Februárban a kereslet viszont elég gyatrán alakult, a vonatkozó indikátor mínusz 3,6 pontra csökkent a januári plusz 10,6 pontról. A megrendelésállomány ennek megfelelően csak szerény mértékben gyarapodott. A késztermék állomány valamelyest felduzzadt, a januárinál lassúbb ütemben ürült, így az indikátor mínusz 9,1 pontra ment le februárban az előző havi plusz 5,1 pontról.
A kilátások megítélése viszont jelentősen javult az autóipari vállalati vezetők körében.
“Jelenleg még a tél közepére jellemző pangás van az autóiparban, de már bizakodással tekintenek a tavaszi fellendülés elé” – mutatott rá Klaus Wohlrabe az ifo felmérést vezető szakértője. A várakozások indikátora a januárhoz képest 15,1 ponttal plusz 37,0 pontra ment fel.
Megkezdődött a termelés felfuttatása, a mutatószám a januári mínusz 0,5 pontról plusz 35,5 pontra emelkedett februárban. “A nemzetközi piaci kilátások nagy reményekkel töltik el az autóipari cégeket” – mondta Wohlrabe. Mindazonáltal az autóipari cégeknek továbbra sem lesz szükségük több alkalmazottra, sőt, foglalkoztatási terveik létszámcsökkentést vetítenek előre.