A kereskedelmi szálláshelyeken a vendégéjszakák száma szeptemberben 59 százalékkal csökkent, a külföldi vendégek száma pedig 94 százalékkal esett az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a nemzetközi Budapest-kampánnyal párhuzamosan elindította Magyarországot népszerűsítő kampányát is: a hirdetések azon országok lakóit szólítják meg, amelyek autóval is elérhető távolságban vannak.
Az előző évihez képest a külföldi turisták 2,3 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek a magyarországi szálláshelyeken tavaly, a belföldi vendégek viszont 0,6 százalékkal kevesebbet - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal.
Az Európai Unió szálláshelyein turisztikai céllal töltött vendégéjszakák száma az előző év adataihoz képest 2,2 százalékkal növekedett 2018-ban, s így elérte a 3,1 milliárdot. A legnagyobb növekedést Lettországban, Litvániában és Máltán regisztrálták. Magyarországon a növekedés 3,8 százalékos volt.
Szeptemberben a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,9 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken, a külföldi vendégek által eltöltött éjszakáké 0,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Széchenyi Pihenőkártyával is egyre többen fizetnek.
Budapest kereskedelmi szálláshelyi vendégforgalma augusztusban tovább nőtt, január-augusztusban a vendégéjszakák száma megközelítette a hétmilliót. A magyar fővárosba egyre többen érkeznek Ázsiából, főként Kínából, Izraelből és Koreából.
Bár Széchenyi pihenőkártyával kevesebbet fizettek a kártyatulajdonosok, a külföldi vendégek száma emelkedett az év nyolcadik hónapjában, így végül a szálláshelyek forgalma 2,9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a második negyedévben a beutazások és a kiutazások száma egyaránt nőtt, akárcsak a külföldiek többnapos tartózkodása. A magyar kiutazók körében az egynapos utak adták az utazások kétharmadát, a költések pedig negyedével emelkedtek.
Egyre többször honorálják a termékeik igénybevételét ajándékpénz adásával a pénzintézetek, néhány napon belül a személyi kölcsönöknél is két újabb szereplő állt be az egyszeri jóváírást adó pénzügyi szolgáltatók sorába
A ViDA-csomag fő célja az áfacsalások visszaszorítása és a gazdaság digitalizációjának előmozdítása. A hazai megvalósítás koncepciójának kidolgozása hónapok óta zajlik.
Az Év óvodakertje elismerést a Budapest XXII. Kerület Egyesített Óvoda nyerte el, a Virágos városi- és faluséták kategória idei díjazottja pedig Miskolc.
Egyre többször honorálják a termékeik igénybevételét ajándékpénz adásával a pénzintézetek, néhány napon belül a személyi kölcsönöknél is két újabb szereplő állt be az egyszeri jóváírást adó pénzügyi szolgáltatók sorába
A ViDA-csomag fő célja az áfacsalások visszaszorítása és a gazdaság digitalizációjának előmozdítása. A hazai megvalósítás koncepciójának kidolgozása hónapok óta zajlik.
Az Év óvodakertje elismerést a Budapest XXII. Kerület Egyesített Óvoda nyerte el, a Virágos városi- és faluséták kategória idei díjazottja pedig Miskolc.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kapacitása évek óta nem tud lépést tartani a forgalom növekedésével. A téli szezonban naponta több tízezer utas érkezik vagy indul útnak, miközben a parkolóhelyek száma szinte változatlan.
Megalakult a Magánegészségügyi Szakmai Koordinációs Testület, amely intézményes keretet biztosít a szektor továbbfejlesztéséhez és a szereplők közötti összehangolt együttműködéshez.
Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek