Kezdőlap Autóipar Csúcsot döntő rekordeladás, GDP méretű forgalom a Toyotánál
No menu items!

Csúcsot döntő rekordeladás, GDP méretű forgalom a Toyotánál

 2023-ban a Toyota Csoport megdöntötte a valaha egyetlen autógyártó által világszinten értékesített autók rekordját.

A Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkákat csokorba fogó csoport minden előzetes várakozást túlszárnyaló, 11.23 millió darab új autó adott el világszerte. Ebből a 17 vállalatból álló cégcsoport első számú vállalata, a Toyota Motor Company 10,3 millió új autóval (9,48 millió Toyota és 0,82 millió Lexus) vette ki a részét. A pénzügyi eredmények tekintetében ugyanakkor a Toyota Motor Company és társvállalatai is az áprilistól március tartó japán üzleti évet követik, így ennek kapcsán még nem elérhető végleges adat.

Az eddig is történelmi rekordprofittal számoló Toyota azonban még tovább javította profitvárakozásait, így a 2023. április 1.-től 2023 március 31.-ig tartó 2024-es japán üzleti évben a Toyota Motor Company adózás előtti eredménye elérheti a 4900 milliárd jent, ami mai árfolyamon mintegy 32,83 milliárd dollár, avagy 11.900 milliárd forint.

Sosem zárt akkora profittal üzleti évet autógyártó, mint amennyivel a Toyota számol a 2023. április 1.-től 2023 március 31.-ig tartó 2024-es japán üzleti évben. A jövőképében önmagát a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiáló japán autógyártó immáron negyedik egymást követő évben bizonyult a világ legnagyobbjának, a Toyota márka pedig immáron tizennégy éve nem talál legyőzőre.

 Autógyártók mellett már fintech vállalatok is versenytársak

Ahogyan az ügyvezetői feladatokat tavaly áprilisban az igazgatótanács elnöki pozíciójára cserélő, így az operatív feladatokból eggyel hátrébb lépő, ám a vízió és a stratégiai célok meghatározásában továbbra is kulcsszerepet betöltő Akio Toyoda korábban emlékeztetett, az autóipar százéves történetének legnagyobb átalakulásának időszakában a Toyota versenytársai immáron nem csupán a többi autógyártó, hanem a mesterséges intelligencia, a robotika és az autonóm mobilitás fejlesztésére a Toyotához hasonlóan hatalmas összegeket fordító fintech szektor vezető szereplői közül kerülnek ki. Az ott megszokott profitszintek pedig jellemzően jóval magasabbak, mint a valódi ’hardvert gyártó’ iparágakban, így a világ leginnovatívabb és legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota számára kiemelten fontos, hogy elegendő jövedelmet termeljen ahhoz, hogy ezekkel a szereplőkkel is versenyben maradjon a fejlesztések tekintetében.

Fontos szempont emellett a profitabilitás magasra tornázásában az is, hogy a piac legszélesebb elekrtrifikált modellportfólióját jegyző, a személy és áruszállítás szinte valamennyi szegmensét lefedő Toyotának olyan közvetlen autóipari versenytársakkal is meg kell küzdenie, amelyek a jóval szűkebb, csupán néhány darabból álló modellportfóliónak, és az ennek köszönhető alacsony gyártási és disztribúciós költségeknek köszönhetően a Toyotánál jóval magasabb profit/autó szinttel működnek.

Csak 50 ország éves GDP-je volt nagyobb a Toyota éves forgalmánál

Megdöbbentő adat, hogy a világ országainak túlnyomó része által előállított bruttó hazai össztermék (GDP) kisebb volt 2023-ban, mint a Toyota által várt éves forgalom, ami elérheti a 43.500 milliárd jent (ma árfolyamon 291,45 milliárd dollár) – érdekességként a 2023-ra várt magyar GDP 204 milliárd dollár.

Elképesztően sokatmondó adat, hogy miközben a Toyota bevételei az előző évhez képest „mindössze”’ 17,1%-al nőnek a várakozások szerint, addig a vállalat által elért nyereség növekedése elérheti a 79,8%-ot, azaz a vállalat 4,6-szor gyorsabban növelte profitját mint a forgalmát. A Toyota működési nyeresége így elérheti a 32,83 milliárd dollárt – miközben néhány hónappal ezelőtt a vállalat még csupán azzal számolt, hogy minden idők legnagyobb nyereségét elérve megközelítheti a 30 milliárd dollárt.

A 2024-es japán üzleti év első 9 hónapjára (azaz a 2023 április 1. és 2023.12.31. közötti időszakra) vonatkozó, immár elérhető konszolidált adatok szerint a Toyota ebben az időszakban mintegy 4240 milliárd jen (28,4 milliárd dollár) nyereséget ért el, ami 102,1%-os növekedést, azaz a működési bevétel megduplázását jelenti. Erre az időszakra vonatkozóan a profitráta (működési bevétel/forgalom) 12,5%-os volt, míg a teljes üzleti évre vonatkozóan 11,3%-os lehet. 2023. december 31.-el a vállalat rendelkezésére álló készpénzállomány meghaladta a 7.500.000 jent, azaz 50 milliárd dollárt.

Befektetés a jövőbe

A Toyota hagyományosan a bevételeinek legnagyobb százalékát a kutatási és fejlesztési fordító autógyártó, a 2024-es japán üzleti évre várt kimagasló profit pedig lehetővé teszi hogy ez a jövőben is így maradjon, a Toyota pedig továbbra is nem csupán az autóipari, hanem a fintech szektorból érkező versenytársakkal is felvehesse a versenyt az innováció terén. A nyereségesség szintjének drasztikus növelésére tett erőfeszítések már egy év után elkezdtek gyümölcsöt hozni, a vállalat reményei szerint pedig ez a jövőben is folytatódat. Ennek a Toyota azért is kiemelt szerepet tulajdonít, mert ez lehetővé teszi, hogy a profit/autó szint tekintetében is közelítsen az e tekintetben leghatékonyabban működő, méretükben jóval kisebb gyártókhoz, ami kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a vállalat megőrizze pozícióját és továbbra is az iparági zöldülés motorja lehessen.

– munkatársuntól-

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Feltárulnak a fáraók kincsei: megnyílt a Grand Egyptian Museum (GEM)

Fotó:gem.eg A világ legnagyobb, egyetlen civilizáció régészeti leleteit bemutató múzeuma,...

Vállalati e-autó program: több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást

Gyors ütemben halad a támogatások odaítélése is: már mintegy hétezer vállalkozás tudhatja nyertesnek magát.

Indul az új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány

Megkezdődött a 2025-ös kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amelynek keretében az idősebb, 2010 előtt vásárolt, még ugyanannál az üzembentartónál lévő autók tulajdonosai válthatnak biztosítót vagy köthetnek új szerződést.

Kevesebb új lakás, több építési engedély 2025 I-III. negyedévében

2025 I-III. negyedévében 7490 új lakás épült, 14 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A kiadott építési engedélyek és egyszerű bejelentések alapján építendő lakások száma 19 947 volt, 37 százalékkal több, mint 2024 azonos időszakában.
Hirdetés

Hírek

Vállalati e-autó program: több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást

Gyors ütemben halad a támogatások odaítélése is: már mintegy hétezer vállalkozás tudhatja nyertesnek magát.

Az év első kilenc hónapjában éves szinten csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt

Az év első kilenc hónapjában országosan és éves összevetésben csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt; a budapesti 25 százalékos erősödéshez képest a vármegyeszékhelyeken 65, a községekben pedig 93 százalékos élénkülés látható - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com.

Stabilan egy százalék alatt az önkéntes nyugdíjpénztárak költsége

Az önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi - vagyonra vetített - díjterhelési mutatója 0,68 százalékra csökkent, változatlan befektetési és minimálisan apadó működési költségrészekkel, a jövőben várható terheket modellező 30 éves teljes költségmutató átlaga 0,93 százalék lett, így a pénztárak továbbra is az egyik legolcsóbb nyugdíj-előtakarékossági lehetőséget ajánlják ügyfeleiknek.

Nyár után emelkedett a nyaralók ára

A nyaralók ára egy év alatt kevésbé emelkedett, mint...

A KSH adatok alapján ha 6,6 évig semmire nem költünk meglehet a lakás

Tavaly országosan 6,6 évnyi keresetből lehetett venni egy átlagos lakást, Budapesten ez 8,7 év volt.

Megszületett Magyarország első mesterséges intelligencia törvénye

A kormány egy egykapus rendszert alakított ki, így a vállalkozások adminisztratív terhei nem növekednek, miközben a felhasználók biztonsága továbbra is garantált marad.

Messze van a bankkártyák kiszorításától, de erősödik a qvik

A piaci várakozások szerint a következő hónapokban megjelenhet az első nagy kiskereskedelmi lánc is, ahol a pénztáraknál qvik-fizetés is választható lesz.

Hirdetési rekord az ingatlanpiacon

Az Otthon Start Programnak megfelelő ingatlanok iránt októberben 23 százalékkal csökkent az érdeklődés szeptemberhez képest, míg a nem támogatott ingatlanoknál csak 4 százalékos volt a visszaesés.
Hirdetés

Gazdaság

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...