Kezdőlap Cégvilág Danubius: minőségi lépésváltás osztódással
No menu items!

Danubius: minőségi lépésváltás osztódással

Amit már tavaly tudott a piac, idén valósággá is válik: a Danubius Hotels két, különböző márkanéven és cégben viszi tovább városi szállodáit és gyógyhoteleit. Erről is beszélgettünk Kovács Balázzsal, a lánc városi szállodáit üzemeltető Danubius Hotels Zrt. vezérigazgatójával.

– Miként fest pontosan az üzemelés szétválasztása?

– Ebből a szempontból csak a Danubius magyarországi szállodáiról beszélünk. Az összes úgynevezett városi szállodánk és a két balatonfüredi hotel, amelyeket bizonyos szemszögből szintén nevezhetünk városi szállodának, a Danubiusnál marad és továbbra is Danubius néven üzemel tovább.

A londoni Danubius Hotel Regent’s Park kivételével minden más külföldi – szlovákiai, csehországi és romániai – hotel, valamint az összes hazai gyógyszállodánk viszont egy új, prágai központú menedzsment cég irányítása alá kerül.

Nekik adjuk át üzemeltetésre a mi tulajdonunkban álló hat hazai gyógyszállodánkat – a margitszigeti, a hévízi, a két büki és két sárvári házat. A gyógyszállodákra specializálódott új lánc még az idén, új márkanéven jelentkezik a piacon.

– Mi adta az ötletet ehhez a lépéshez?

– A cégcsoporton belüli tulajdonviszonyok átstrukturálása a tulajdonos család döntése volt (a Danubius tulajdonosai a céget privatizáló brit Sir Bernard Schreier leszármazottai – a szerk). A lépés logikus, mert korábban, értékesítési és marketing igazgatóként is nagy feladatként éltem meg, miként lehet egy ennyire összetett profilú szállodaláncot a piacon hatékonyan kommunikálni. A Danubius eredetileg gyógyszálloda üzemeltetésre jött létre, majd a képet színesítette a Hilton Budapest megnyitása. A HungarHotels privatizációja után már egy egészen eklektikus portfólió jött létre, amit tovább színesítettek a szlovákiai, csehországi és romániai – Pöstyén, Marienbad, Szováta –, szálloda-beruházásaink.

– Menedzserként milyen kihívást jelent ez a folyamat az Ön számára?

A legfontosabb az volt, hogy a munkatársak megértsék és elfogadják a változás lényegét. Főként azt, hogy senkit nem küldünk el, és a hálózatban dolgozók feladatát tekintve, alapvetően semmi sem változik. Ugyanabban a szállodában dolgoznak felszolgálóként, séfként, vagy a front office-ban és ugyanaz marad a feladatuk is: maximálisan kielégíteni a vendégek igényeit. Az értékesítésre természetesen külön csapat alakult: mindkét cégnél az adott divízióra szakosodott team-ek látják el az új feladatot.

– A Danubius számára mi most a legfontosabb feladat?

– Egyrészt az elmúlt két esztendőben megkezdett munkát folytatva, nagy energiát fordítunk a házak folyamatos felújítására. A válság idején ugyanis kényszerűségből csak a legszükségesebb szinten tartásra tudtunk áldozni, de mára gyökeresen megváltozott a helyzet. Sokkal több vendég jön Magyarországra és a magasabb árakat is megfizetik, ha ehhez magasabb szolgáltatási szint is társul. Jelenleg 6 épületünkben zajlik komoly építkezés: most nyárra fejeződik be a Hilton teljes rekonstrukciója, közben folytatódik a Radisson Blu Béke Hotel és a margitszigeti termál szállodánk felújítása, mindkettőnél éppen a lobbyval, valamint a nagykörúton a Zsolnay Kávéházzal is. A Danubius Hotel Heliaban szintén az előcsarnokon dolgozunk, ahol a nemrég megnyílt Yellow Bistroban új, modern ételkínálatot is kóstolhatnak vendégeink. Bükön a szobarekonstrukció kezdődött el és a balatonfüredi Marina szállóban is folyamatos a szobák felújítása.

– De a margitszigeti és a büki szállodák az új menedzsment cégbe kerültek…

– Igen, de ez csak a szállodák napi üzemeltetését jelenti, ahogy említettem a tulajdonos a Danubius Zrt. maradt. Továbbra is abban vagyunk érdekeltek, hogy az üzemelés alatt minél nagyobb nyereség keletkezzen, természetesen ehhez a feltételeket is megteremtjük.

– Említette, hogy a munkavállalók feladata nem változik attól, hogy az adott házon esetleg más lesz a logó. Mennyire látja elkötelezettnek a munkatársakat?

– Egy kívülálló számára talán már unalmas, hogy a turizmus-vendéglátás mennyit emlegeti a munkaerő fontosságát. De mivel ez egy olyan szakma, ahol nem helyettesíthető az emberi erőforrás, és a vendég számára kulcskérdés, milyen benyomást szerez a személyzettel való találkozáskor, nagyon fontos, hogy a munkatársaink a lehető legjobbat nyújtsák. Azt gondolom, jó alapokról indulunk, mert a Danubius ezen a téren is mindig következetes volt. Megbecsüljük munkatársainkat, Munkatársi Értékprogramunk keretében különböző kedvezményeket biztosítunk számukra (vállalati egészség- és önkéntes magánnyugdíjpénztár, iskolakezdési támogatás, jelképes árú főétkezés minden nap, stb.). De természetesen nem csak az anyagiakra koncentrálunk, mert tudjuk, hogy a szakmai képzések széleskörű támogatása, a hosszú távú karriertervezés lehetősége és a megfelelő munkakörülmények is legalább annyira fontosak. Szerencsére ebben a tulajdonos is partnerünk, aki hosszútávra tervez és ezért visszaforgatja a nyereséget. A vendéglátóipari áfa csökkentése is jól jött, az itt felszabadult összeget is bérfejlesztésre fordítottuk. Az ilyen kormányzati lépéseknek mi is nagyon örülünk.

– Említette a felújítási terveiket. Mi várható még ezen a téren?

– Sok minden megvalósult már, de még nagyon sok feladat áll előttünk. Az elkövetkező években, terveink szerint folyamatosan megújul majd az összes szállodánk. Ehhez persze az is kell, hogy egyrészt a kereslet továbbra is pozitívan alakuljon, másrészt a hatékony gazdálkodás is elengedhetetlen. Az elmúlt gazdasági válság sok mindenre megtanított bennünket, többek között arra is, hogy bár most bőségesen rendelkezésre állnak hitelek, nem szabad magunkat túlvállalni. Megtapasztaltuk már, hogy ez a szakma nemcsak a máról szól, hanem legalább annyira a holnapról is.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.

Már igényelhetők a kedvező kamatozású hitelek a turisztikai ágazat szolgáltatóinak

Két, kedvező kamatozású hiteltermék lesz elérhető a turisztikai ágazat szolgáltatóinak szerdától, már az első héten több száz hiteligénylés elbírálására készül a Kisfaludy Turisztikai Hitelközpont (KTH).

Kevesebb önerő, hosszabb futamidő, jelentős könnyítések az energetikai otthonfelújítási programban

Az eddigi 6 millió helyett 10 millió forintra nő a családi házak energetikai korszerűsítéséhez igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kamatmentes hitel maximális összege. A pályázók mindössze 5 százaléknyi, tehát alig több mint félmillió forint önerő birtokában belevághatnak a rezsiterheik csökkenését eredményező beruházásokba.

MNB: már hét banknál elérhető a Minősített Vállalati Hitel

A banki pályázatok elbírálása még nem zárult le, így a hét nagybankhoz hamarosan újabb hitelintézet is csatlakozhat
Hirdetés

Hírek

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.

Már igényelhetők a kedvező kamatozású hitelek a turisztikai ágazat szolgáltatóinak

Két, kedvező kamatozású hiteltermék lesz elérhető a turisztikai ágazat szolgáltatóinak szerdától, már az első héten több száz hiteligénylés elbírálására készül a Kisfaludy Turisztikai Hitelközpont (KTH).

Kevesebb önerő, hosszabb futamidő, jelentős könnyítések az energetikai otthonfelújítási programban

Az eddigi 6 millió helyett 10 millió forintra nő a családi házak energetikai korszerűsítéséhez igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kamatmentes hitel maximális összege. A pályázók mindössze 5 százaléknyi, tehát alig több mint félmillió forint önerő birtokában belevághatnak a rezsiterheik csökkenését eredményező beruházásokba.

MNB: már hét banknál elérhető a Minősített Vállalati Hitel

A banki pályázatok elbírálása még nem zárult le, így a hét nagybankhoz hamarosan újabb hitelintézet is csatlakozhat

A fiatalok után most a vásárlóképes közönség is a TikTokon van

Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynökségének szakértői szerint a TikTok és a hasonló platformok jelenleg a legfontosabb marketingcsatornák, amelyek megfelelő stratégiával a brandépítés mellett a bevételszerzés motorjává is válhatnak.

Új hitelkonstrukcióval támogatja a kormány legkisebb gazdálkodókat

A hitel egyszerűsített bírálat mellett, önerő nélkül vehető majd igénybe a Széchenyi Kártya Program keretében.

Kisebb volt az építőipari termelés volumene augusztusban

2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban.

A köztartozásmentesség a KOMA adatbázisban szerepléssel is igazolható

A köztartozásmentesség egyszerűbben is igazolható, ha valaki kéri felvételét, és szerepel a NAV Köztartozásmentes Adózói Adatbázisában (KOMA) az a legtöbb esetben kiváltja a nullás igazolást.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.