Az év végéig a Google ötvenezer magyar kis- és közepes vállalat, induló cég és magánszemély digitális fejlesztését segíti díjmentes online technológiákkal és képzésekkel a Grow Hungary with Google programban – jelentette be Bíró Pál, a globális vállalat magyarországi vezetője online sajtótájékoztatón.
Elmondta, hogy az elmúlt 5 évben már 100 ezer ember vállalkozását vagy karrierjét támogatták a digitális készségeket javító oktatási programjukkal. Bíró Pál megjegyezte: a világjárvány körülményei között a technológia jelentette az embereket összekapcsoló, a boldogulást segítő mentőövet.
A távmunka, a videochaten keresztüli kapcsolattartás mára az új norma, az otthon sokaknak az új munkahely – mondta a társaság vezetője utalva arra, hogy ez az első olyan világjárvány, amely a digitális korszakban érte az emberiséget.
A korábbi élethez való visszatérés katalizátorai szintén a digitális eszközök lesznek – mutatott rá Bíró Pál.
Az MTI kérdésére hozzátette: sok munkaadó vegyes megoldásokban gondolkodik a munkavégzésnél; a digitális platformok használata ugyanolyan fontos maradhat, ráadásul sok digitalizációra épülő új munkahely is létrejött.
Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a Google programjához való társulással a külpiacokra lépő kkv-k sokkal szélesebb körét érhetik el. Hetven órányi tananyagukat eddig 1500 ember ismerhette meg, amelyek szeretnének megtízszerezni.
A kkv-k export-teljesítményének javulásához nemcsak készségeik, de bátorságuk fejlesztésére is szükség van – húzta alá a vezérigazgató. Azt is hozzátette, hogy jelenlétükkel 30 országban tudják támogatni a vállalkozások üzletkötését.
Magyarország az exportteljesítményét illetően a világon a 34.-35. helyen áll, ráadásul pozícióját paradox módon a járvány is segítette, hiszen a visszaesés a kivitelt kevésbé érintette, mint a gazdaság teljesítményét – idézte fel Szabó Kristóf.
Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke arról beszélt, hogy a globális vállalattal való együttműködésük nem újkeletű, a vállalkozások oktatása azonban most a járvány miatt előtérbe került.
A Google-lel díjmentes oktatási sorozatot terveznek – tette hozzá utalva arra, hogy a digtális ismereteket el kell juttatni a legkisebb falvakba is.
A hazai turizmus az elmúlt években “csúcsra volt járatva”, a vendégek ellátása mellett kevés figyelem jutott arra, hogy mit lehetne tanulni, hogyan lehetne továbbfejlődni – mutatott rá a szövetség elnöke. A turisztikai cégek digitális fejlettsége a járvány előtt igen alacsony szintű volt, a tudásszint azonban a körülmények megváltozásának hatására drasztikusan növekedésnek indult, “éveket léptünk előre” – tette hozzá utalva arra, hogy idén rekordszámú résztvevővel tartottak online előadásokat.