Reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, ezért a Gazdasági Versenyhivatal 7 millió forint bírságot szabott ki a KiwiSun bioszolárium franchise hálózatot működtető Fox Consulting Kft.-re – közölte a GVH.
A GVH megállapította, hogy a cég a “fokozza az endorfin termelődését”, “segíti a kalcium beépülését”, “jobban mozognak az ízületek”, “immunrendszer erősítő” típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett, emellett nem fejtette ki, hogy a “zöld bio”, “bio” és a “természet erejével” típusú állítások alatt mit ért, ami így – önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt – szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül; “a “speciális fény”, a “világon egyedülálló technológia” és az “egész Európában piacvezető újdonság” típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.
A hivatal a bírság mellett a vállalkozást egyúttal eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a szolárium szolgáltatást 14 európai országban tiltották be a 18 év alattiak számára. Az Európai Bizottság Egészségi, Környezeti és Újonnan Felmerülő Kockázatok Tudományos Bizottsága (SCHEER) 2016-ban készült állásfoglalása alapján rákkeltőnek minősül az ultraibolya sugárzás, beleértve a napozóágyak által kibocsátottat is.