A Ford figyelmeztette a befektetőket, hogy a vállalat a harmadik negyedévben 1 milliárd dollár többletköltséggel számol az infláció és az ellátási lánc problémái miatt.
Az amerikai autógyártó a CNBC beszámolója szerint azt közölte, hogy az ellátási problémák miatt alkatrészhiány lépett fel, amely nagyjából 40-45 ezer járművet érint, elsősorban magas árrésű pickupokat és SUV-kat, amelyek nem tudtak eljutni a kereskedőkhöz.
A vállalat arra számít, hogy a járművek a negyedik negyedévben elkészülnek és kiszállításra kerülnek a kereskedőkhöz, és továbbra is 11,5 és 12,5 milliárd dollár közötti 2022-es korrigált kamat- és adózás előtti eredményt prognosztizál.
A vállalat részvényei a frissítést követően mintegy 5%-ot estek a hétfői kereskedésben.
A Ford szerint az infláció miatt a beszállítói költségek körülbelül 1 milliárd dollárral magasabbak is lesznek az eredetileg vártnál.
Az autógyártó a harmadik negyedévre 1,4 és 1,7 milliárd dollár közötti korrigált kamat- és adózás előtti eredményt vár.
A Ford hozzátette, hogy a vezetők “az egész éves teljesítményre vonatkozó várakozásokról bővebb tájékoztatást fognak adni“, amikor október 26-án közzéteszik a cég harmadik negyedéves eredményeit.
A Ford esete nem egyedi: az autógyártók ellátási láncproblémákkal küzdenek, amióta a koronavírusjárvány 2020 elején leállította a gyártást. A kereslet viszont erős maradt az alkatrészek, különösen a félvezető chipek elérhetőségével kapcsolatos folyamatos problémák ellenére.
A Ford legnagyobb városi riválisa, a General Motors hasonló problémákat jelentett be az év elején. A GM július 1-jén figyelmeztette a befektetőket, hogy az ellátási lánc problémái a második negyedéves eredményét befolyásolni fogják, megjegyezve, hogy mintegy 95 ezer olyan jármű van a raktárkészletében, amelyet legyártottak, de egyes alkatrészek hiányoznak.
A GM akkoriban megerősítette éves előrejelzését is, és azt közölte, hogy várakozásai szerint “lényegében az összes ilyen jármű” elkészül és 2022 vége előtt eladható lesz a kereskedőknek.