Elon Musk közelmúltbeli megjegyzései a több olaj és gáz szükségességéről azt az általánosabb aggodalmat tükrözik, hogy az emelkedő villamosenergia-árak akadályozni fogják az elektromos járművek terjedését – véli a Saxo Bank részvénystratégiai vezetője.
Peter Garnry a CNBC-nek hozzátette: az autógyártóknak a jövőben ellenszéllel kell szembenézniük.
“Ezt látjuk az Egyesült Államokból és Európából érkező 12 hónapos eladási adatokban is. Az eladások csökkennek, főleg Európában” – mondta.
Az elektromos járművekkel kapcsolatban Garnry megjegyezte, hogy bár a szegmens “még mindig gyorsan bővül“, vannak olyan területek is, amelyek aggodalomra adhatnak okot.
“Nem hiszem, hogy véletlen volt, hogy Elon Musk a norvégiai Stavangerben arról beszélt, hogy ‘kérem, ne állítsanak le több atomerőművet’, mert ‘szükségünk van olajra és gázra a tiszta átálláshoz’.”
“Musk nagyon is jól tudja, hogy nem lehet sok elektromos járművet eladni, ha az áramárak most az egekbe szöknek. Úgy értem, az elektromos járművek költségelőnye a benzines autókkal szemben gyorsan csökken Európában, és tényleg kíváncsi vagyok, hogy ez milyen mértékben fogja befolyásolni az elektromos járművek eladásait” – jelentette ki.
Garnry megjegyzései egy nemrégiben adott interjúra utalnak, amelyet Musk az ONS 2022 konferencián adott Norvégiában, és amelyben kifejtette véleményét a fosszilis tüzelőanyagokról és a tágabb értelemben vett energetikai átállásról.
“Igazából én nem vagyok olyan ember, aki hajlamos az olajat és a gázt démonizálni, hogy egyértelmű legyen” – mondta Musk.
“Erre most szükség van, különben a civilizáció nem tudna működni.”
“És ebben az időben úgy gondolom, hogy valójában több olajra és gázra van szükségünk, nem kevesebbre, de ezzel párhuzamosan a lehető leggyorsabban haladunk a fenntartható energiagazdaság felé” – folytatta a Tesla-vezér.
Musk, aki a megújuló energiaforrások, például a víz-, nap-, geotermikus és szélerőművek fontosságát is hangsúlyozta, később “atompártinak” nevezte magát, és azt mondta, hogy “tényleg tovább kellene működtetnünk az atomerőműveket“.
Mivel az európai gazdaságok az elkövetkező hónapokban energiaválsággal és emelkedő árakkal néznek szembe, egyesek attól tartanak, hogy az elektromos autók töltésének növekvő költségei visszatartják majd a fogyasztókat azok használatától.