A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát – erősítette meg csütörtöki blogbejegyzésében Rob Leathern, a médiavállalat termékigazgatója.
Leathern ezzel megerősítette Mark Zuckerberg álláspontját, amelyet a Facebook internetes közösségi hálózat alapítója a washingtoni kongresszusban fejtett ki a szólásszabadságról folytatott vita során még tavaly októberben.
“Elveinket arra alapozzuk, hogy az emberek megérthessék azokat, akik az irányításuk mellett kötelezik el magukat, és akiknek mondandóját nyilvánosan meg kell vitatni” – írta most blogjában Leathern.
Bejegyzése egybecseng Zuckerberg kongresszusban kifejtett véleményével, miszerint demokráciában nem a techcégeknek, hanem
maguknak az embereknek kell eldönteniük, hogy mit tartanak hitelesnek.
A Facebook bevételeinek és óriási profitjának nagy része éppen abból származik, hogy képes rendkívüli pontossággal megcélozni a felhasználóit. A politikusok pedig, köztük az idei amerikai elnökválasztáson induló jelöltek is felismerték ennek előnyeit és politikai hasznát, és óriási összegeket költenek megjelenésükre e platformon.
Hónapok óta tart a vita az Egyesült Államokban arról, hogy kell-e szabályozni a közösségi médiumokban megjelenő politikai üzeneteket, amelyek alkalmasak lehetnek a félrevezető információk sulykolására, s a választópolgárok manipulálására is.
A Facebook a szólásszabadságra hivatkozva eddig következetesen elutasította a szabályozást.
A Twitter azonban úgy döntött, hogy betiltja a politikai reklámokat, míg a Google köztes megoldást választott. A Google vezetői novemberben jelentették be, hogy az eddigi tartalomszabályozást megszigorítják ugyan, de néhány, kirívónak ítélt kivételtől eltekintve továbbra sem ellenőrzik a platformon megjelenő információk igazságtartalmát.