Kezdőlap Agrár Fókuszban a magyar élelmiszerexport promóciója Szlovéniában
No menu items!

Fókuszban a magyar élelmiszerexport promóciója Szlovéniában

Fotó: AM Sajtóiroda

Szlovénia fővárosa, Ljubljana ad otthont az Agrármarketing Centrum (AMC) által létrehozott, a magyar élelmiszergyártók exportpiaci megjelentését segítő Hungarian Food Business Program újabb üzletfejlesztési állomásának. Hazánkat a rendezvényen az Agárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára képviselte.

Feldman Zsolt köszöntőjében hangsúlyozta, hogy Magyarország célja a mezőgazdaság és élelmiszeripar erősítése a nemzetközi piacon való eredményes szereplés érdekében. Kiemelte, hogy mára a magyar élelmiszeripar a feldolgozott termékeinek 43-45 százalékát az exportpiacokon értékesíti. A számok az elmúlt közel másfél évtized agrár-élelmiszer külkereskedelmi adatait nézve is biztatóak. A magyar agrárexport 2010 és 2023 között 129 százalékkal, a külkereskedelmi többlet 65 százalékkal bővült. Kulcsfontosságú, hogy az exportszerkezeten belül a feldolgozott termékek aránya is jelentősen, 62 százalékról 74 százalékra növekedett.

 Ezt a pozitív folyamatot támasztotta alá az elmúlt egy évtizedben élelmiszeripari fejlesztésekre uniós és hazai forrásokból odaítélt mintegy 800 milliárd forint is. Az árualap növekedését, a hazai termelési hatékonyság további javulását erősíti a következő években megvalósuló újabb fejlesztési hullám. A magyar élelmiszeripari cégek perspektívát látnak a tevékenységükben, hiszen a legutóbbi európai uniós társfinanszírozásból, a Közös Agárpolitika keretei között meghirdetett élelmiszeripari pályázati felhívásra több mint 760 milliárd forint támogatási igény érkezett – hangsúlyozta Feldman Zsolt.

 Az államtitkár szerint a magyar agrártermékek mind árban, mind pedig minőségben versenyképesek, de az erős nemzetközi versenyben nem elég jónak lenni és jó terméket előállítani, hanem fejleszteni is kell a meglévő értékesítési csatornákat és újakat kell találni.

 A 2021 óta működő Hungarian Food Business Program jelentős mértékben segíti a hazai élelmiszeripari vállalkozások külföldi piacra lépését, és a magyar termékek minél szélesebb körű megismertetését a nemzetközi színtéren. Szlovéniában is az a célunk, hogy az újabb exportpiacokat kereső sikeres hazai élelmiszergyártók bemutathassák az itthon már jól ismert és kedvelt termékeiket a külföldi partnereknek” – fejtette ki az államtitkár. Az AMC évente mintegy 20-25 országban végez ilyen jellegű exportfejlesztési tevékenységet, mellyel több száz magyar élelmiszeripari vállalkozást tud piaci lehetőségekhez juttatni. A jelen esemény során 24 magyar gyártó cég mutatkozik be, köztük számos nagy múltú vállalat.

 A Hungarian Food Business Program eszköztára felöleli a professzionális nemzetközi kiállításokon történő megjelenés biztosítását, a B2B delegációs üzleti programok szervezését, a külföldi beszerzők szervezett beutaztatása mellett Hungarian Food Summit néven zajló hazai B2B konferenciát, illetve Hungarian Food Business Catalogue néven egy valós idejű, online, a világ bármely pontján letölthető, 250 hazai gyártó céget és 2200 terméküket bemutató exportkatalógus működtetését.

 A szlovén-magyar piaci kapcsolatokról Feldman Zsolt elmondta, hogy a magyar-szlovén agrár-külkereskedelmi forgalmunkban a kivitelünk 2023-ra meghaladta a 217 millió eurót. Hagyományosan gabonát, takarmányt, húsokat és húskészítményeket értékesítenek a magyar vállalkozások a szlovén piacon. A mostani üzletfejlesztési találkozó célja az alapvetően innovatív, magasan feldolgozott élelmiszerek, tészták, húskészítmények, pékáruk vagy éppen borok értékesítési lehetőségeinek bővítése. (AM Sajtóiroda)

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Pancsoljon vagy gördeszkázzon az atombunkerben Helsinkiben

A föld alatti víziparadicsom az Itäkeskus Fotó: aquamagazine.com Helsinki első...

Linamar vezér: a közszféra a kanadai termelékenység legnagyobb fékje

Linda Hasenfratz, a Linamar Corporation elnök-vezérigazgatója Fotó: country93.ca Kanadában évek...

Sokba kerülnek az új ügyfelek: egyre több ajándékpénzt fizetnek a bankok

Egyre többször honorálják a termékeik igénybevételét ajándékpénz adásával a pénzintézetek, néhány napon belül a személyi kölcsönöknél is két újabb szereplő állt be az egyszeri jóváírást adó pénzügyi szolgáltatók sorába

Ne maradjon le, bárki elmondhatja a véleményét az e-számla koncepcióról

A ViDA-csomag fő célja az áfacsalások visszaszorítása és a gazdaság digitalizációjának előmozdítása. A hazai megvalósítás koncepciójának kidolgozása hónapok óta zajlik.
Hirdetés

Hírek

Sokba kerülnek az új ügyfelek: egyre több ajándékpénzt fizetnek a bankok

Egyre többször honorálják a termékeik igénybevételét ajándékpénz adásával a pénzintézetek, néhány napon belül a személyi kölcsönöknél is két újabb szereplő állt be az egyszeri jóváírást adó pénzügyi szolgáltatók sorába

Ne maradjon le, bárki elmondhatja a véleményét az e-számla koncepcióról

A ViDA-csomag fő célja az áfacsalások visszaszorítása és a gazdaság digitalizációjának előmozdítása. A hazai megvalósítás koncepciójának kidolgozása hónapok óta zajlik.

Visit Hungary: csaknem 80 elismerést adtak át a Virágos Magyarország díjátadóján

Az Év óvodakertje elismerést a Budapest XXII. Kerület Egyesített Óvoda nyerte el, a Virágos városi- és faluséták kategória idei díjazottja pedig Miskolc.

Hó, jég, dugó: így készülhetünk a reptéri ünnepi rohamra

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kapacitása évek óta nem tud lépést tartani a forgalom növekedésével. A téli szezonban naponta több tízezer utas érkezik vagy indul útnak, miközben a parkolóhelyek száma szinte változatlan.

Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba

Folyamatosan érkeznek a régóta várt támogatói okiratok a KAP ST pályázatokban érintett agrártermelők és élelmiszeripari szereplők felé.

Megalakult a Magánegészségügyi Szakmai Koordinációs Testület

Megalakult a Magánegészségügyi Szakmai Koordinációs Testület, amely intézményes keretet biztosít a szektor továbbfejlesztéséhez és a szereplők közötti összehangolt együttműködéshez.

KSH: a beruházások teljesítménye 2025 III. negyedévében 3,8 százalékkal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál

A beruházások csökkenéséhez a legnagyobb mértékben a szállítás, raktározás, valamint a feldolgozóipar gazdasági ág járult hozzá.

MNB: új alelnöke lehet a Magyar Nemzeti Banknak

Banai Péter Benő AZ MNB: új alelnöke lehet .

Gazdaság

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.