Tavaly a koronavírus-járvány miatt rekordmértékű, 45 százalékos forgalomnövekedést ért el a hazai online kiskereskedelem. A szektor alig tizenkét hónap alatt legalább három évet ugrott előre a fejlődésben – közölte a GKI Digital.
A kutató cég hatodszor teszi közzé a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Eszerint a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot tavaly, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 41 százalékát jelenti.
A magyar online kiskereskedelmi piac koncentráltságát jelzi, hogy a három legnagyobb hazai e-kereskedő tavalyi online forgalma meghaladta a bruttó 200 milliárd forintot.
A 2020-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG-Extreme Digital lett, második helyre a MediaMarkt online áruháza került, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett.
Tavaly az online kiskereskedelmen belül a napi fogyasztási cikkek értékesítése volt az egyik leginkább bővülő terület. A szektor közel kétszeres sebességgel nőtt, bruttó 76,6 milliárd forint forgalmat bonyolított.
Ezt a területet nézve a forgalom szerinti lista élén a Tesco áll, a második az új, tisztán online, cseh hátterű kifli.hu., majd Auchan, a Rossmann és a dm következik. A top öt kereskedő 2020-as összesített online forgalma meghaladta a bruttó 50 milliárd forintot.
A GKI Digital felhívta a figyelmet arra, hogy az e-toplista, azaz a legnagyobb forgalmú hazai webáruházak köre szűkebb annál, mint amit a vásárlók az online áruházak alatt értenek. Vannak ugyanis olyan, a fogyasztók szemszögéből nézve magyar online kereskedők, amelyek valójában nem azok, vagy nem klasszikus online kereskedők, illetve vannak globális, a magyar piaccal stratégiai szinten nem foglalkozó online szereplők.