Hirdetés
Kezdőlap Gazdaság Hirdetési piac: nagy a visszaesés
No menu items!

Hirdetési piac: nagy a visszaesés

A tavaly még szárnyaló magyarországi hirdetési piac szereplői a koronavírus-járvány miatt idén komoly visszaeséssel néznek szembe – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait összefoglaló kiadvány, a CANnual Report 2020-as, csütörtökön bemutatott kötetéből.

A 15 ország független reklámügynökségeiből álló hálózat, a weCAN közleménye szerint a magyar ügynökségek arra számítanak, hogy éves bevételük 10 százalékkal marad el a 2019-es eredményekhez képest, míg a teljes kommunikációs szektor ennél nagyobb, 38 százalékos visszaesésre számít.

A médiafogyasztási szokások átalakultak a járvány miatt, felerősödtek az otthonról elérhető kommunikációs felületek. Ennek megfelelően az online és tévés platform sokat profitált a kialakult helyzetben, az eltöltött idő és a fogyasztók száma jelentősen nőtt ezeken a csatornákon.

A tavalyi eredményeket ismertetve közölték: Magyarországon 2019-ben valamennyi médiatípus reklámpiaca nőtt, 2 és 31 százalék közötti mértékben. A reklámköltés 13,04 százalékkal 807,5 millió euróra emelkedett.

A legnagyobb, 31 százalékos bővülést a digitális reklámpiacon lehetett tapasztalni, amelynek bevételei így elérték a 377 millió eurót. A szegmens bevételei elsősorban a globális szereplőkhöz kerültek. Tavaly a magyarországi online hirdetésekre költött reklámforintok 57 százaléka landolt a Google-nél, a Facebooknál és a többi nagy nemzetközi vállalatnál.

Tavalyi bővülés után, a kiadvány szerint nagy a  reklámpiaci megtorpanás

A televíziós reklámpiac visszafogottabban, de 2018-hoz képest újabb 6 százalékkal, 200 millió euróra nőtt.

A nyomtatott sajtós és a rádiós reklámpiac 2-2 százalékkal 126 millió, illetve 34,7 millió euróra bővült.

A közterületi reklámokra a hirdetők 3 százalékkal többet, 69,8 millió eurót költöttek Magyarországon 2019-ben.

A CANnual Report nemzetközi kitekintése szerint a Magyarországéhoz hasonló növekedési ütem jellemezte a teljes közép- és kelet-európai reklámpiacot az elmúlt öt évben.

A hirdetésekre fordított összeg nagysága ebben a régióban 2019-ben elérte a 15,2 milliárd eurót, ezt a folyamatot akasztotta meg a koronavírus-járvány, amely csak a március-májusi időszak alatt 19 százalékos visszaesést hozott a közép- és kelet-európai reklámpiacon a múlt év azonos időszakához képest.

A régió többi országában is hasonlóan alakultak a médiafogyasztási szokások, mint Magyarországon.

 

Hirdetés
Nemzetközi ESG konferencia közhelyek nélkül, csak a lényegről.
A legjobb magyar és nemzetközi előadókkal a bevezetés és a sikeres napi gyakorlat jó példái. Mert: a fenntarthatóság, az ESG, ma már mérettől függetlenül minden vállalkozás számára megkerülhetetlen! Mert az ESG messze több, mint a fenntarthatóság! Mert folyamatosan nő az érintettek köre! Mert a beszállítóktól is elvárják az ESG megfelelést! Mert a német beszállítói törvény új korszakot hoz a magyar KKV-knak is. Mert folyamatosan születtek, születnek az új jogszabályok. Ezért segíti a cégeket AzÜzlet november 26.-i ESG konferenciája, ahol Ön is mindent megtudhat az ESG keretrendszerről, kapcsolatokat építhet és személyesen is kérdezhet a téma legjobb előadóitól.
https://azuzletkonferenciakozpont.hu/esg-a-bevezetes-buktatoi-es-sikeres-napi-gyakorlat-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kövér László: a haza kötőereje a nemzet lelki, erkölcsi, kulturális természetű állapotától függ

Miközben a nemzetpolitika alapjai változatlanok, a külső környezet változásaihoz...

Zártkörű részvénykibocsátást tervez a Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) a Concorde Értékpapír segítségével

Az SPP tavaly novemberben vezette be részvényeit a BÉT Prémium kategóriájába, amely a budapesti tőzsde történetének első euró alapú részvénykibocsátása volt. A

Jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér

Az államtitkár úgy fogalmazott, több beruházás megvalósulása is várható, Debrecen környékén például 2030-ig 30 ezer új álláshely jön létre.

700 millió palackot gyűjtött össze a MOHU hat hónap alatt

A MOHU 40 milliárd forint értékben építette ki a palack visszaváltó rendszer első szakaszát.
Hirdetés

Hírek

Vegyesen alakult szerda reggelre a forint árfolyama

Az év eleje óta a forint gyengült mindhárom devizával szemben, 6,5 százalékkal az euró, 11,0 százalékkal a dollár és 5,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Az Operában a “IV. Murat” operaelőadást adják elő a 2024-es Török-Magyar Kulturális Év részeként

Az opera török nyelven, magyar és angol felirattal kerül bemutatásra, így a szélesebb közönség is hozzáférhet ehhez a kulturális mesterműhöz.

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Gazdaság

A hitel nem ajándék – kampány a karácsonyi időszakra kvízjátékokkal

Az év végi időszakban sokan igényelnek rövid lejáratú, kisebb összegű hiteleket is a karácsonyi kiadások fedezésére.

Már több mint 2000 milliárd forintnyi vagyont tartanak külföldi bankbetétekben a magyarok 

A pénzügyi vagyon kétharmada ugyanis a legvagyonosabb 10 százalék kezében van az MNB korábbi felmérései szerint.

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.

Megszületett a döntés: így változik majd az ÁFA az Európai Unióban

2024. november 5-én az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Tanácsának (ECOFIN) miniszterei a soros magyar elnökség alatt elfogadták az úgynevezett „VAT in the Digital...