Kezdőlap Gazdaság Hirdetési piac: nagy a visszaesés
No menu items!

Hirdetési piac: nagy a visszaesés

A tavaly még szárnyaló magyarországi hirdetési piac szereplői a koronavírus-járvány miatt idén komoly visszaeséssel néznek szembe – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait összefoglaló kiadvány, a CANnual Report 2020-as, csütörtökön bemutatott kötetéből.

A 15 ország független reklámügynökségeiből álló hálózat, a weCAN közleménye szerint a magyar ügynökségek arra számítanak, hogy éves bevételük 10 százalékkal marad el a 2019-es eredményekhez képest, míg a teljes kommunikációs szektor ennél nagyobb, 38 százalékos visszaesésre számít.

A médiafogyasztási szokások átalakultak a járvány miatt, felerősödtek az otthonról elérhető kommunikációs felületek. Ennek megfelelően az online és tévés platform sokat profitált a kialakult helyzetben, az eltöltött idő és a fogyasztók száma jelentősen nőtt ezeken a csatornákon.

A tavalyi eredményeket ismertetve közölték: Magyarországon 2019-ben valamennyi médiatípus reklámpiaca nőtt, 2 és 31 százalék közötti mértékben. A reklámköltés 13,04 százalékkal 807,5 millió euróra emelkedett.

A legnagyobb, 31 százalékos bővülést a digitális reklámpiacon lehetett tapasztalni, amelynek bevételei így elérték a 377 millió eurót. A szegmens bevételei elsősorban a globális szereplőkhöz kerültek. Tavaly a magyarországi online hirdetésekre költött reklámforintok 57 százaléka landolt a Google-nél, a Facebooknál és a többi nagy nemzetközi vállalatnál.

Tavalyi bővülés után, a kiadvány szerint nagy a  reklámpiaci megtorpanás

A televíziós reklámpiac visszafogottabban, de 2018-hoz képest újabb 6 százalékkal, 200 millió euróra nőtt.

A nyomtatott sajtós és a rádiós reklámpiac 2-2 százalékkal 126 millió, illetve 34,7 millió euróra bővült.

A közterületi reklámokra a hirdetők 3 százalékkal többet, 69,8 millió eurót költöttek Magyarországon 2019-ben.

A CANnual Report nemzetközi kitekintése szerint a Magyarországéhoz hasonló növekedési ütem jellemezte a teljes közép- és kelet-európai reklámpiacot az elmúlt öt évben.

A hirdetésekre fordított összeg nagysága ebben a régióban 2019-ben elérte a 15,2 milliárd eurót, ezt a folyamatot akasztotta meg a koronavírus-járvány, amely csak a március-májusi időszak alatt 19 százalékos visszaesést hozott a közép- és kelet-európai reklámpiacon a múlt év azonos időszakához képest.

A régió többi országában is hasonlóan alakultak a médiafogyasztási szokások, mint Magyarországon.

 

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Eltűnt csomagok és elérhetetlen ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelmi vizsgálat indul magyar csomagküldő szolgálatoknál

A kialakult helyzet miatt a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.

Kamatdöntés – Nem változtatott az alapkamaton a monetáris tanács

A monetáris tanács a várakozásoknak megfelelően nem változtatott a jegybanki alapkamat 6,50 százalékos szintjén kedden.

Ikonikus horvátországi nyaralóhelyen terjeszkedik a Hunguest Hotels

Az OPUS GLOBAL-hoz tartozó Hunguest Hotels üzemeltetheti a horvátországi...

NÚSZ: erősen indult a 2026-os autópálya-matricák elővásárlása

Fontos, hogy a vásárláskor - bárhol, bármilyen felületen történik is - még a fizetés előtt ellenőrizni kell a matrica és a jármű adatait: a matrica típusát és érvényességi idejét, a jármű rendszámát, felségjelzését és díjkategóriáját -
Hirdetés

Hírek

Eltűnt csomagok és elérhetetlen ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelmi vizsgálat indul magyar csomagküldő szolgálatoknál

A kialakult helyzet miatt a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.

Kamatdöntés – Nem változtatott az alapkamaton a monetáris tanács

A monetáris tanács a várakozásoknak megfelelően nem változtatott a jegybanki alapkamat 6,50 százalékos szintjén kedden.

NÚSZ: erősen indult a 2026-os autópálya-matricák elővásárlása

Fontos, hogy a vásárláskor - bárhol, bármilyen felületen történik is - még a fizetés előtt ellenőrizni kell a matrica és a jármű adatait: a matrica típusát és érvényességi idejét, a jármű rendszámát, felségjelzését és díjkategóriáját -

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az NGM és a VOSZ

Ma már az online kiskereskedelem teszi ki a háztartások fogyasztásának csaknem a felét, összforgalma meghaladta a 2 ezer milliárd forintot, és rohamosan nő a harmadik országból érkező rendelések aránya.

Mától lehet jelentkezni a 2026-os Hungarikum pályázatokra

A pályázati felületen 2025. december 16. 12 órától lehet regisztrálni, kitölteni a pályázati adatlapokat, illetve a mellékleteket feltölteni.

Több a téves utalás és bankkártyás fizetés a karácsonyi időszakban – figyelmeztet a szakértő

A bankkártyás fizetéseknél gyakori hiba, hogy a kártyabirtokos számláját többször is megterhelik, vagy hibás összeget írnak be.

Hitelboom 2025-ben: történelmi csúcsra pörgött a lakáshitel és a személyi kölcsön

Az Otthon Start Program hatására az új szerződések átlagos hitelösszege is sokat emelkedett.

Napi 870 forint körüli átlagos utasbiztosítási díjjal számolhatnak a síelők az idei szezonban

A síelés intenzív sport, jellemzően a fiatalabb korosztály köt síbiztosítást: a biztosított utasok 80 százaléka 45 év alatti.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.