Kezdőlap Gazdaság Hirdetési piac: nagy a visszaesés
No menu items!

Hirdetési piac: nagy a visszaesés

A tavaly még szárnyaló magyarországi hirdetési piac szereplői a koronavírus-járvány miatt idén komoly visszaeséssel néznek szembe – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait összefoglaló kiadvány, a CANnual Report 2020-as, csütörtökön bemutatott kötetéből.

A 15 ország független reklámügynökségeiből álló hálózat, a weCAN közleménye szerint a magyar ügynökségek arra számítanak, hogy éves bevételük 10 százalékkal marad el a 2019-es eredményekhez képest, míg a teljes kommunikációs szektor ennél nagyobb, 38 százalékos visszaesésre számít.

A médiafogyasztási szokások átalakultak a járvány miatt, felerősödtek az otthonról elérhető kommunikációs felületek. Ennek megfelelően az online és tévés platform sokat profitált a kialakult helyzetben, az eltöltött idő és a fogyasztók száma jelentősen nőtt ezeken a csatornákon.

A tavalyi eredményeket ismertetve közölték: Magyarországon 2019-ben valamennyi médiatípus reklámpiaca nőtt, 2 és 31 százalék közötti mértékben. A reklámköltés 13,04 százalékkal 807,5 millió euróra emelkedett.

A legnagyobb, 31 százalékos bővülést a digitális reklámpiacon lehetett tapasztalni, amelynek bevételei így elérték a 377 millió eurót. A szegmens bevételei elsősorban a globális szereplőkhöz kerültek. Tavaly a magyarországi online hirdetésekre költött reklámforintok 57 százaléka landolt a Google-nél, a Facebooknál és a többi nagy nemzetközi vállalatnál.

Tavalyi bővülés után, a kiadvány szerint nagy a  reklámpiaci megtorpanás

A televíziós reklámpiac visszafogottabban, de 2018-hoz képest újabb 6 százalékkal, 200 millió euróra nőtt.

A nyomtatott sajtós és a rádiós reklámpiac 2-2 százalékkal 126 millió, illetve 34,7 millió euróra bővült.

A közterületi reklámokra a hirdetők 3 százalékkal többet, 69,8 millió eurót költöttek Magyarországon 2019-ben.

A CANnual Report nemzetközi kitekintése szerint a Magyarországéhoz hasonló növekedési ütem jellemezte a teljes közép- és kelet-európai reklámpiacot az elmúlt öt évben.

A hirdetésekre fordított összeg nagysága ebben a régióban 2019-ben elérte a 15,2 milliárd eurót, ezt a folyamatot akasztotta meg a koronavírus-járvány, amely csak a március-májusi időszak alatt 19 százalékos visszaesést hozott a közép- és kelet-európai reklámpiacon a múlt év azonos időszakához képest.

A régió többi országában is hasonlóan alakultak a médiafogyasztási szokások, mint Magyarországon.

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Már az összes budapesti fiókban lehet készpénzért vásárolni állampapírt

A Magyar Államkincstár 1,1 millió értékpapír- és Start-számlával rendelkező ügyfele idén eddig rekordforgalmat bonyolított le mind online, mind a fiókokban. Szeptemberig közel 360 ezren keresték fel személyesen a kincstár fiókjait, ami 6,3 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát

Itt a roham: Több ezer ügyfél jelentkezett egy nap alatt a fix 3 százalékos hitelre

Tehát egy nappal az indulást követően ma még jobb otthon startosnak lenni, beindult a verseny, egy nap alatt több százezer forinttal lettek gazdagabbak az elsőlakás-vásárlók.

KTK: elindult a FIX 3% Startolj rá applikáció az androidos készülékeken

A közlemény alapján szeptember 1-én elindult az elmúlt évtizedek legnagyobb állami otthonteremtési támogatása, az Otthon Start Hitelprogram.

Tisztított szennyvizet az iparba: ez kell ahhoz, hogy Magyarország továbbra is víznagyhatalom maradhasson

Az akkumulátorgyártás vízigénye is jelentősen csökkenthető lehet ezzel a technológiával
Hirdetés

Hírek

1,5 billió forint! Mindenki szegényházi a Premier League átigazolási szezonja mellett. Itt megnézheti a számokat.

Illusztráció:premierleague.com  Az európai futball átigazolási piaca 2025 nyarán újabb rekordokat...

Már az összes budapesti fiókban lehet készpénzért vásárolni állampapírt

A Magyar Államkincstár 1,1 millió értékpapír- és Start-számlával rendelkező ügyfele idén eddig rekordforgalmat bonyolított le mind online, mind a fiókokban. Szeptemberig közel 360 ezren keresték fel személyesen a kincstár fiókjait, ami 6,3 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát

Itt a roham: Több ezer ügyfél jelentkezett egy nap alatt a fix 3 százalékos hitelre

Tehát egy nappal az indulást követően ma még jobb otthon startosnak lenni, beindult a verseny, egy nap alatt több százezer forinttal lettek gazdagabbak az elsőlakás-vásárlók.

KTK: elindult a FIX 3% Startolj rá applikáció az androidos készülékeken

A közlemény alapján szeptember 1-én elindult az elmúlt évtizedek legnagyobb állami otthonteremtési támogatása, az Otthon Start Hitelprogram.

Tisztított szennyvizet az iparba: ez kell ahhoz, hogy Magyarország továbbra is víznagyhatalom maradhasson

Az akkumulátorgyártás vízigénye is jelentősen csökkenthető lehet ezzel a technológiával

Karagich István: ahol az állam extrahozamot ad, okkal nem vállal senki befektetési kockázatot

A Blochamps Capital szerint a magyar privátbanki szektor sokkal tudatosabb és célzottabb vagyonkezelési gyakorlatot folytat, mint amit más nyilvános statisztikák sugallnak.

Zártkertek menthetnék meg a fiatalokat a lakásdrágulástól

A zártkertek lakóingatlanokká minősítését javasolja a hmhm.hu véleménycikke annak érdekében, hogy a szeptember 1-jén induló Otthon Start 3%-os lakáshitelprogram ne okozzon árrobbanást a lakáspiacon. A portál szerint a mezőgazdasági művelés alól kivont, kihasználatlan zártkertek bevonása jelentősen növelhetné a kínálatot, így fékezhetné az árak emelkedését, sőt akár csökkenést is eredményezhetne. A cikk úgy véli, ez különösen a fiatal vásárlóknak kínálna megfizethető alternatívát. Orbán Viktor korábban a Kossuth rádióban hangsúlyozta: az árplafonokkal és értékhatárokkal a kormány elejét kívánja venni a piaci túlfűtöttségnek.

Elstartolt a fix 3 százalékos hitel

Elindultunk! A fix 3 százalékos hitel a mai nappal elstartolt, elindult a rendszerváltás utáni legnagyobb otthonteremtési program, Európa legerősebb elsőlakás-programja! Albérletből saját otthonba! - írta a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára hétfőn a Facebook-oldalán.
Hirdetés

Gazdaság

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.