Kezdőlap Autó Kína kaszálna az európai elektromos autó támogatásból, így lett parkoló a nagy...
No menu items!

Kína kaszálna az európai elektromos autó támogatásból, így lett parkoló a nagy kikötőkből

Fotó: euronows/ Haven van Antwerpen-Brugge/Port of Antwerp-Bruges

Mivel az elektromos autók (EV) értékesítésében Európában elmaradt a remélt felfutás, a kontinens nagy kikötői hirtelen hatalmas parkolóházzá alakultak a kínai villanyautó offenzíva miatt.

Egyre több elektromos autó, főként Kínából, várakozik a nagy európai kikötőkben, mivel a gyártók és a forgalmazók az eladások lassulásával küzdenek. Igaz, miközben a hírek arról szólnak, hogy például a belgiumi Antwerpen és Zeebrugge kikötőit elárasztották a Kínából érkező elektromos autók, a kikötő illetékesei az Euronewsnak azt mondták, a helyzet összetettebb.

A Le Monde azonban arról számolt be, hogy az Antwerpen melletti Calloo-ban és Zeebrugge-ban a 130 000 frissen szállított jármű befogadására szolgáló hatalmas parkolók is szűkösek a beérkező kínai autók, többek között az MG, BYD, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda, Hongqi és más modellek dömpingje miatt.

Nem véletlenül, hiszen a kínai EV-k célzottan profitálnak az európai piaci trendekből, elsősorban a több országban nyújtott állami támogatásokból, amelyek célja valójában az, hogy az európai országok a saját, vagy legalább az európai elektromos járművek választására ösztönözzék a vásárlókat. De miközben az európai erőfeszítések célja a helyi autóipar támogatása, Kínából továbbra is özönlenek a kontinensre azok a személygépkocsik, amelyek száma az idei első negyedévben elérte az 1,3 milliót, ami 33%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az Európai Járműlogisztikai Szövetség (ECG) adataiból. Hozzátéve, hogy az import autók döntő többsége villanyautó.

A kínai autógyártók első számú európai célállomása februárban Belgium volt, ahol a jelentések szerint látványosan felhalmozódnak az EV-k, amelyek a kikötőket parkolókká változtatják. „Ez történik minden olyan európai kikötőben, ahol nagyszámú import autót kezelnek” – mondta az Antwerpen-Bruges-i kikötő, Európa második legnagyobb kikötője nevében egy szóvivő. A kikötő tavaly összességében valamivel kevesebb, mint 1,7 millió autót fogadott, ami még mindig elmaradt a 2019-ben tapasztalt 1,95 milliótól.

A Le Monde szerint a kikötő vezetőinek előrejelzéseire hivatkozva idén a Kínából érkező járművek száma összességében 600 ezer és 1 millió között lehet Antwerpen-Bruges-ben. A kikötő szerint a parkolóházzá válás problémáját okozó másik tényező az, hogy elsősorban a sofőrhiány miatt jelentősen lecsökkent a beérkező import autók elszállításához szükséges közúti fuvarozási kapacitás, miközben az autók Európán belüli rövid távú vízi szállításához rendelkezésre álló képesség is szűkösnek számít. Nem véletlen, hogy névtelen források szerint egyes esetekben vannak olyan autók, amelyek már több mint egy éve parkolnak a kikötőben.

A Financial Times, amely elsőként számolt be az európai kikötők torlódásáról, a problémát elsősorban annak tulajdonítja, hogy a kínai modelleket egyszerűen a kontinensen lévő értékesítési hálózat és a továbbszállítás nélkül szállítják Európába. Ennek következtében sem sikerül a kínai modelleket olyan gyorsan eladni Európában, mint ahogyan azt várták.

Érsek M. Zoltán

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

BÉT – a magyar tőzsde enyhén felülteljesített az európai piacokhoz képest, újabb csúcson a BUX

A részvénypiac forgalma 10,7 milliárd forint volt, a vezető részvények vegyesen teljesítettek az előző napi záráshoz képest.

Vállalati kötvényei feltételrendszerének módosításáról állapodott meg a 4iG a befektetőivel

Módosul a Magyar Nemzeti Bank növekedési kötvényprogramja (NKP II.) keretében kibocsátott 4iG-kötvények feltételrendszere, miután a vállalatcsoport megállapodott erről a kötvények intézményi és banki befektetőivel.

Műszaki és jogi buktatók rejtőzhetnek az olcsó ingatlanok mögött

Műszaki és jogi buktatók rejtőzhetnek az olcsónak tűnő ingatlanok mögött – figyelmeztet Kálmán Ildikó, a BrixIngatlan.hu szakértője.

A tudatos tervezés és a technológiai hatékonyság éve lesz 2026 az építőiparban

A társaság 2025-ben 146 sikeres szerződéskötéssel zárta az évet, ami 27 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Hirdetés

Hírek

BÉT – a magyar tőzsde enyhén felülteljesített az európai piacokhoz képest, újabb csúcson a BUX

A részvénypiac forgalma 10,7 milliárd forint volt, a vezető részvények vegyesen teljesítettek az előző napi záráshoz képest.

A tudatos tervezés és a technológiai hatékonyság éve lesz 2026 az építőiparban

A társaság 2025-ben 146 sikeres szerződéskötéssel zárta az évet, ami 27 százalékos növekedés az előző évhez képest.

A HU-Rizont program idei pályázatán 23 program kapott támogatást

A kormány által meghirdetett HU-Rizont program idei pályázatán 23...

MNB: a Kúria is jóváhagyta a Primus Trustra kiszabott büntetést – 300 millió forint

z MNB vizsgálata előzőleg megállapította, hogy a több vagyont (trustot) is kezelő Primus Trust több cégnek és magánszemélynek nyújtott kölcsönöket több tízmilliárd forint összegben az egyes trustok vagyonkezelőjeként.

A jövő év számos adózási könnyítést hoz a kkv-knak – ígéri a NAV

Még több cég választhatja a kivát és kevesebb szochót fizetnek a főállású vállalkozók

BÉT – Növekvő forgalom mellett emelkedett a BUX a héten

Uniós forrást nyert el a 4iG leányvállalata. A 2Connect Kft. összesen 11,6 milliárd forint értékben nyert európai uniós forrást, amelyet 3 év alatt vehet igénybe a fejlesztések elkészültével.

Európai egyetem magyar vezetője kapott rangos üzleti díjat

A Fiatal Vállalkozók Hete záróeseményén Noll-Batek Frigyes, a Varsovia Üzleti és Alkalmazott Tudományok Egyetemének prorektora vehette át a FIVOSZ különdíját.

Ekkora hitelre futja a legutóbbi átlagfizetésből

Októberben a magyarországi bruttó átlagkereset már megközelítette a 700 ezer forintot, ami 8,7%-os emelkedést jelent év/év alapon.
Hirdetés

Gazdaság

Készpénzmentes üzletek: lehetőség vagy vállalati kockázat?

A kereskedelemben egyre erősebben jelenik meg a készpénzmentes működés felé való elmozdulás, amelyet egyszerre mozgatnak technológiai újítások, vásárlói igények és vezetői döntések. A CMO...

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás