A felhasználók többsége veszélyben érzi személyes adatait a közösségi oldalakon, a profil beállításokat a szakértő szerint kéthavonta ellenőrizni szükséges szól a konklúzió a Groupama Biztosító Zrt. megbízásából készült országos reprezentatív kutatás szerint.
A közösségi médiát legaktívabban használó 18-45 év közötti korosztály 81 százalékát aggasztja személyes adatainak biztonsága a kutatás szerint. A válaszadók 31 százaléka “egyértelműen nem“, 50 százaléka pedig “inkább nem” érzi biztonságban személyes adatait.
A válaszadók ötödének visszaéltek már adatával, ráadásul köztük sokan vannak – a válaszadók 6 százaléka -, akikkel ez többször is előfordult a január 28-i nemzetközi adatvédelmi világnapra készített kutatás szerint.
A Groupama megbízásából készített felmérésből az is kiderült, hogy a személyes adataikkal visszaélést elszenvedők negyede már törölte is profilját valamelyik közösségi média felületről, további 20 százalékuk pedig tervezi azt. A válaszadók 43 százaléka úgy nyilatkozott, hogy megfordult már a fejében, hogy elhagy egy-egy közösségi média felületet.
A megkérdezettek legnagyobb hányada, 37 százaléka, az ügyintézéshez szükséges, például banki vagy ügyfélkapus jelszavait félti. Minden ötödik felhasználó számára a személyes adatok biztonsága a legfontosabb, de érdekes, hogy fotóikat, videóikat csak fele annyian (7 százalék) féltik, mint a levelezésüket, üzenetüket (14 százalék).
A felmérés szerint a 18-45 évesek 79 százaléka úgy gondolja, hogy ismeri a közösségi oldalak adatvédelmi beállításait, és a válaszadók 68 százaléka az elmúlt egy év során végre is hajtott valamilyen adatvédelmi módosítást.
A profil beállításait a szakértő szerint kéthavonta ellenőrizni szükséges.