A 16. század óta, amikor a velenceiek elkezdtek kávébabot importálni, az olaszok a világ legigényesebb kávéfogyasztóinak tartják magukat. Így nem meglepő, hogy sokan kétkedve fogadták a Starbucks legújabb innovációját: az olívaolajjal ízesített kávét.
Howard Schultz, a vállalat vezérigazgatója kedden Milánóban mutatta be az italt. A “lenyűgöző” főzetet úgy jellemezte, hogy “gyönyörűen megmarad az ízlelésben“, és elmondta, hogy az ötlet egy szicíliai utazás során jutott eszébe, amikor látta, hogy a helyiek egy teáskanálnyi olajat fogyasztanak a jó egészség megőrzése érdekében.
A milánói Starbucks vásárlói azonban kevésbé voltak elragadtatva az Oleato termékcsaládtól. “Nem rossz, de az olaj aromája túl erős volt. Inkább olyan volt, mintha olajat innék” – mondta a 22 éves Giorgia Ricci, egy egyetemista.
Az Oleato fajták, köztük a latte és a jeges cortado elkészítéséhez a Starbucks munkatársai extra szűz olívaolajat gőzölnek vagy ráznak össze zabtejjel, hogy “fényűző, textúrás élményt” teremtsenek.
“Nem vagyok benne biztos, hogy újra meginnám, mert nem akarok olívaolajat inni reggelente. Nem tudok olyan napszakot, amikor ezt meginnám” – mondta Alessio Perrone, egy milánói újságíró a The Timesnak.
A 49 éves Carlo viszont le volt nyűgözve, és pontosan tudja, mikor inná meg újra. “Nagyon jó, és szerintem ideális lenne villásreggelihez” – mondta.
A legmeglepőbb bizalmat Luigi Morello, az Olasz Espresso Intézet vezetője szavazta meg, amely a baristákat képzi és a kávé minőségét ellenőrzi Olaszországban. Miután megkóstolta a keveréket a Starbucksban, azt mondta: “Meglepődtem, de tetszett. Ideális hűsítő ital lenne nyáron. Nem veszi fel a versenyt az eszpresszóval, de jó módja annak, hogy a fiatalokat megismertessük a kávéval.”
Schultz azt állítja, hogy egy 1983-as milánói kávézóban tett látogatás után kapta az ihletet a Starbucks elterjesztésére az egész világon. A cég azonban csak 2018-ban nyitotta meg első kávézúját Olaszországban, látszólag megfélemlítve az ország kávékultúrájától, amely szerint olaszok milliói a nap minden szakában beugranak a kávézókba, hogy lenyomjanak egy olcsó eszpresszót.
Ma az olasz Starbucksokban nem is a frappuccino vagy a mogyorós bianco latte a legkelendőbb kávé, hanem az eszpresszó.