Kezdőlap Zöld üzlet Megtévesztő ígéretek zöld csomagolásban, hogyan ismerjük fel az igazi öko termékeket?
No menu items!

Megtévesztő ígéretek zöld csomagolásban, hogyan ismerjük fel az igazi öko termékeket?

Sokan bedőlnek a környezetbarátnak tűnő, de valójában káros összetevőket tartalmazó tisztítószereknek – figyelmeztetnek a szakértő. Az igazi öko tisztítószerek nem tartalmaznak irritatív anyagokat, szintetikus illat- vagy színezőanyagokat, ellenben természetes összetevőkből állnak és minősítésekkel igazolják fenntarthatóságukat.

A Green Brands cím szigorú feltételei például garantálják, hogy a termékek alacsony ökológiai lábnyommal készüljenek, hatékonyak legyenek és megfeleljenek a fogyasztók elvárásainak.

Sokakban még mindig él az a tévhit, hogy az öko tisztítószerek hatékonysága elmarad hagyományos társaik mögött és túlságosan drágák is. A szakértő szerint eközben napjaink egyik legnagyobb fogyasztói csapdája, hogy a mutatós csomagolás és a hangzatos reklámszlogenek mögött sok esetben ugyanazok a káros anyagok rejtőznek, mint a hagyományos tisztítószerek esetében.

Mindenkinek fontos lenne megismerni a „zöldre mosás” fogalmát, amikor bizonyos termékek elsőre környezetbarátnak tűnnek, de valójában nem azok. „A Green Brands minősítés az egyik objektív bizonyítéka annak, hogy a termékek valóban fenntartható és tiszta alternatívát kínálnak” – tette hozzá Nagy AntalBrilliance Tisztítószer Gyártó Zrt. alapítója.

Alapvető elvárás, hogy egy öko tisztítószer  – ne tartalmazzon irritatív anyagokat, – szintetikus színezékeket, – illatanyagot.

Ellenben bővelkedjen  – a természetes összetevőkben és  – rendelkezzen olyan minősítéssel, ami garanciát jelent a fogyasztók számára, hogy biztonságos terméket vásárolnak.

„A nemzetközi Green Brands cím szigorú kritériumokat követel meg: a gyártási folyamatok ökológiai lábnyomának minimalizálását, az alapanyagok természetességét és a csomagolás fenntarthatóságát, a minősítés folyamata átfogó értékelést tartalmaz, amely kiterjed a teljes gyártási és logisztikai láncra, a termékek hatékonyságára, és a fogyasztói visszajelzések figyelembevételére is” – hangsúlyozta a szakértő. „Jelenleg a pályázó cégeknek, vállalatoknak mindössze 30 százaléka képes első nekifutásra megszerezni az elismerést” – fogalmazott.

Magyar márkát is minősítettek

„A Green Brands elismerés egy évtizedes munka eredménye. Nemcsak a tisztítószereink, hanem egész vállalati filozófiánk úgy változott, hogy valóban fenntartható megoldásokat nyújtsunk” – tette hozzá a Brilliance társalapítója. Nagy Antal szerint a nemzetközi tanúsítvány egyértelmű bizonyítéka annak, hogy nemcsak szavakban, hanem tettekben is elkötelezettek a fenntarthatóság mellett. „Az ÖkoBrill mosószer elnyerte az ECOLabel minősítést is, annak köszönhetően, hogy illatanyag-mentes, nem kell hozzá mérgező öblítő, így a legérzékenyebb bőrű babák számára is biztonságos.”

A vállalat az ipari szegmensben szerzett tapasztalatait hasznosította a háztartási termékek körében is.

„A vendéglátásban a tisztítószereknek azonnal és maradéktalanul kell működniük, hiszen egy éttermi konyhában nincs idő extra sikálásra” – fogalmazott a cégvezető. Szavai szerint ez az alapelv került át a háztartási tisztítószerek fejlesztésének folyamatába is, ahol mindvégig a fókuszban maradt a környezettudatosság.

„A cégünk legújabb termékcsaládja, az ÖkoBrill szigorúan tesztelt, fosszilis alapanyagoktól mentes formulái garantálják, hogy a zsíros edények, vízköves felületek és piszkos ablakok tisztítása kompromisszumok nélkül történjen meg” – tette hozzá.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A minilovagok és várkisasszonyok mesés birodalma: Türkiz Spa-val gyarapodott a Hotel Kapitány Wellness.

A sümegi vár lábánál, ahol a történelem szinte kézzel...

Energiaügyi államtitkár: február végéig lehet e-autó támogatást igényelni

Három hónappal tovább, 2026 február végéig meghosszabbítják az e-autó támogatás igénylési lehetőségét

NGM: 2010-hez képest 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak száma

Orbán Viktor miniszterelnök egy 80-90 milliárd forintos vállalati adócsökkentési megállapodást kötött a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, amely összesen 240 ezer vállalkozást érint.

KSH: az ipari termelői árak 2025. októberben átlagosan 0,4 százalékkal haladták meg az előző havi árakat és 1,8 százalékkal az egy évvel korábbiakat

2025. január-októberben a belföldi értékesítés árai 3,1, az exportértékesítéséi 6,7, így az ipari termelői árak összességében 5,5 százalékkal emelkedtek a 2024. január-októberihez képest.
Hirdetés

Hírek

Energiaügyi államtitkár: február végéig lehet e-autó támogatást igényelni

Három hónappal tovább, 2026 február végéig meghosszabbítják az e-autó támogatás igénylési lehetőségét

NGM: 2010-hez képest 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak száma

Orbán Viktor miniszterelnök egy 80-90 milliárd forintos vállalati adócsökkentési megállapodást kötött a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, amely összesen 240 ezer vállalkozást érint.

KSH: az ipari termelői árak 2025. októberben átlagosan 0,4 százalékkal haladták meg az előző havi árakat és 1,8 százalékkal az egy évvel korábbiakat

2025. január-októberben a belföldi értékesítés árai 3,1, az exportértékesítéséi 6,7, így az ipari termelői árak összességében 5,5 százalékkal emelkedtek a 2024. január-októberihez képest.

KSH: októberben 4 millió 674 ezer volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,4 százalék

A KSH adatai szerint a munkakeresés átlagos időtartama 12 hónapot vett igénybe, a munkanélküliek 44,9 százaléka 3 hónapnál rövidebb ideje keresett állást, miközben 32,6 százalékuk már legalább egy éve nem talált munkát.

Európai uniós oltalomban részesült az Etyeki Pezsgő és a Füred elnevezés

Az Európai Bizottság jóváhagyása az etyeki pezsgő név használatára az Etyek település környékéről származó szőlőből előállított pezsgőre vonatkozik.

Energiaügyi Minisztérium: felpörgött a Jedlik-program biogáz-biometán felhasználást ösztönző pályázata

A Jedlik Ányos Energetikai Programban mostanáig 256 milliárd forint forrás vált elérhetővé elsősorban vállalati energiahatékonysági fejlesztésekre, az energiahasználat zöldítésére.

Az agrártárca támogatja a biodiverzitás megőrzését szolgáló együttműködéseket

A biológiai sokféleség jelentőségét a Világbank és az OECD által jegyzett jelentések, tanulmányok megállapításai jól érzékeltetik.

Új bioökonómiai stratégiával erősíti az EU-t a Bizottság

Az új stratégiával az EU olyan tevékenységeket fog támogatni, amelyek a biológiai erőforrásainkat használó, fenntartható gyakorlati megoldásokat kínálnak.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.