Kezdőlap Edukáció Milyen a jó honlap? - A keresőoptimalizálás
No menu items!

Milyen a jó honlap? – A keresőoptimalizálás

Új vállalkozás tulajdonosaként az online világ felé lépés egyik legfontosabb állomása az első saját honlap. “Kell egy jó honlap!”– gondoljuk. De mit is jelent a “jó”? Számos tényezőre kell figyelni már az indulás előtt, közben és persze utána is!

Számtalan szempontból megközelíthetjük, hogy milyen egy jó honlap. Gondolkodhatunk a látogatók fejével és vizsgálhatjuk ezen tényezők alapján a weboldalakat, vagy figyelembe vehetjük azokat a jellemzőket is, melyek a keresők rangsorolásában játszanak fontos szerepet. Gyakorlatilag ezek a tényezők összefüggnek, most inkább a keresőoptimalizálás szempontjából gyűjtöttünk össze néhány fontos elemet, amelyeket nem árt szem előtt tartanunk, mikor a honlapunkat készítjük.

Az “alapok”

A megfelelő domain nevek választásának szabályairól már halhattunk. Ne legyenek foglaltak, válasszunk meglehetősen rövid nevet, amely figyelemfelkeltő, megjegyezhető és még folytathatnánk a sort. Azonban keresőoptimalizálási szempontból is oda kell figyelnünk arra, hogy milyen domain nevet regisztrálunk. Nem feltétlenül befolyásolási tényező, de ha módunkban áll, válasszunk kulcsszavas domaint!

Érdemes a célokat és célcsoportot is figyelembe venni már a név kiválasztásakor, hiszen a helyi TLD-k előnyt élveznek adott országra való célzáskor, mint a más országbeli domain végződések. Mindezek miatt legyünk tisztában már az elején a célcsoportunkkal, de az is egy jó taktika, ha már az induláskor lefoglaljuk a választott nevet több releváns végződéssel. Nem tudni, hogy a későbbiekben melyik fog jó célt szolgálni, és egyébként sem árt, ha bebiztosítjuk magunkat a konkurenciával szemben.

A megfelelő webtárhely csomag kiválasztása is elkerülhetetlen. Fontos, hogy minél gyorsabb legyen, mely nem csupán azt eredményezi, hogy a látogatók szívesebben böngésznek majd az oldalunkon és nem fordulnak vissza már a várakozás közben, hanem így a Google kereső sem sorolja hátra az oldalunkat a lassú oldalbetöltési sebesség miatt.

Egyes vélemények szerint az is befolyásoló tényező, hogy a célközönség országában található-e a tárhely, mely a gyorsaságot és a helyezést is befolyásolhatja, de vannak ezt cáfoló tapasztalatok is. Mindenesetre, ha magyar látogatók számára készítjük oldalunkat és találunk céljainknak megfelelő csomagot kínáló, valamint megfelelő sebességű hazai webtárhely szolgáltatót, akkor válasszuk azt, hátrány emiatt biztosan nem érhet minket.

Gyorsaság mindenekelőtt

A gyorsaság asztali gépen és mobilon egyaránt elsődleges szempont, hiszen ez is egy rangsorolási tényező a Google szemében. Igyekezzünk úgy megtervezni és kivitelezni honlapunkat, hogy minél gyorsabban betöltődjön.

A weboldal sebességét ellenőrizni tudjuk bizonyos programok segítségével, sőt még javítási tanácsokat is kaphatunk.

Ha már a mobiloknál járunk, azt is szem előtt kell tartani, hogy a felhasználók manapság már nem csak asztali gépekről interneteznek. Éppen ezért használjunk reszponzív design-t, amely bármely képernyőfelbontáshoz igazodik, így nem változik a felhasználói élmény akkor sem, ha más típusú eszközökről nyitják meg honlapunkat.

Törődjünk a biztonsággal is!

Ugyan a SemRush felmérésében csupán tizedik helyen áll a biztonságos weboldal a rangsorolási tényezők listájában, mégis figyeljünk rá, hiszen egyszerűen kivitelezhető, hogy https protokollt használjunk http helyett.

 

Ráadásul manapság már néhány böngésző nem biztonságosnak jelöli az SSL nélküli oldalakat, tehát érdemes használni, mindezzel növelve többek között a látogatók bizalmát.

Forrás: Pixabay

A jó weboldal alapkövetelménye természetesen a célcsoportnak megfelelő tartalom és design, mindennek meg kell lennie ahhoz, hogy az optimalizálás hatásos lehessen, de ez egy külön cikk témáját adhatja. Ahogyan említettük, a fent felsoroltak sem adnak teljes körű leírást, csupán egy pár tanácsot, mely hozzásegíthet az oldal optimalizálásához.

 

Csapó Gergely
Alapító – vezérigazgató
Rackhost Zrt.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.
Hirdetés

Hírek

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.

SH: októberben az előző év azonos időszakához mérten 2,7 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal bővült az ipari termelés

A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 0,5 százalékkal nagyobb volt a 2025. szeptemberinél
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.