Különböző hiányosságok és szabálytalanságok miatt a Magyar Nemzeti Bank 45 millió forint felügyeleti, valamint 15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.-re.
A vizsgálat szabálysértőnek ítélte többek között a díjfizetési gyakorlatot, a biztosítási termékek szerződési feltételeit, és megállapította, hogy a számlavezetési költségeket az Aegon nem a szerződési feltételekkel összhangban vonta le. A társaság értesítő levelei hiányosak voltak, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál pedig többször megsértették a tájékoztatási kötelezettséget.
A jegybank a kiszervezési tevékenységben és az informatikai területen is talált szabálytalanságokat, a panaszkezelési szabályzat elérhetőségét pedig nehézkesnek ítélték. Sérültek a panaszok megválaszolására, valamint a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó szabályok is – tették hozzá.
Enyhítő körülményként vették ugyanakkor figyelembe, hogy az Aegon a vizsgálat során több hiányosságot orvosolt. Hangsúlyozták továbbá, hogy a hiányosságok nem érintik a társaság megbízható működését, a pénzügyi mutatók megbízhatóak.
A biztosítónak március 31-ig írásban kell tájékoztatnia az MNB-t a jogsértések megszüntetésére tett intézkedéseiről.