A Ferrari kedden bemutatta legújabb modelljét, a Purosangue-t, a 75 éves gyártó első négyajtós sportautóját.
A Purosangue úgy néz ki, mint egy SUV, olyan márkák más luxus sport SUV-jaihoz hasonlóan, mint a Porsche és a Maserati. De mérete, formája és magasabb tartása ellenére a vállalat ragaszkodik ahhoz, hogy a Purosangue – ami olaszul telivért jelent – egy sportkocsi, amelyet az alapoktól kezdve igazi Ferrariként terveztek – számolt be a CNBC.
És bár a Purosangue nem követi a Ferrari hagyományos formavilágát, úgy fog szólni, mint egy Ferrari: az új modellt egy 6,5 literes, 715 lóerős V-12-es motor hajtja, amelyet az első tengely mögé szereltek, nem pedig fölé, mint a legtöbb SUV és crossover esetében.
A Ferrari szerint a motor – és a hátulra szerelt transaxle – elhelyezése szinte egyenletesen osztja el a jármű súlyát a négy kerék között, ami javítja a kezelhetőségét.
Bár a Ferrari leginkább a kétüléses sportautóiról ismert, a vállalat az 1960-as évek eleje óta épít négyüléseseket, és a 2011-ben bemutatott FF kupé óta összkerékhajtású modelleket is. De még a Ferrari is elismeri, hogy a Purosangue új területre viszi a legendás márkát.
A Purosangue 390 ezer eurós indulóáron kerül piacra Olaszországban, amivel a cég második legdrágább szériamodellje lesz a 440 ezer eurós SF90 hibrid sportkocsi után.
A kiszállítások 2023 második negyedévében kezdődnek Európában, a harmadik negyedévben az Egyesült Államokban és a jövő év végére a többi globális piacon – közölte az autógyártó.
Magas indulóára ellenére a Purosangue valószínűleg népszerű lesz a Ferrari tehetős ügyfelei körében.
A rivális Porsche két SUV-ja, a Cayenne és a Macan együttesen a Porsche termelésének mintegy 55%-át adta 2021-ben. A Ferrari azonban nem fogja hagyni, hogy a Purosangue ennyire népszerű legyen: a vállalat azt tervezi, hogy a Purosangue gyártását a teljes éves termelésének legfeljebb 20%-ára, azaz évente csak körülbelül 3000 darabra korlátozza.