A kétévente megrendezésre kerülő Szingapúri Légi Szalonon – amely a COVID-pandémia 2020-as kezdete óta először nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt – mutatták be a nyugati versenytársak konkurensének szánt kínai Comac C919-es utasszállító repülőgépet.
A kínai C919-es utasszállító repülőgépet nem véletlenül Ázsia legnagyobb légi szalonján mutatják be, mivel a Peking által támogatott gyártója vevőket keres az ország első saját fejlesztésű utasszállító repülőgépére. Az Aljazeera információi szerint a COMAC kínai állami repülőgépgyártó a C919-es típust az A320-as és a 737 MAX kihívójaként hirdeti, amelyeket a régóta piacvezető Airbus és Boeing gyárt.
A C919-es a február végi Szingapúri Légi Szalon előtti médiaeseményen hajtotta végre első, Kínán kívüli repülését, amely a COVID-19 világjárvány 2020-as kitörése óta először nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. A kínai Tibet Airlines a show keretein belül közölte, hogy véglegesítette 40 darab megrendelését a keskeny törzsű repülőgépből, amely akár 192 utas szállítására és akár 3500 mérföld (5644 km) megtételére is alkalmas.
A C919-es, amely május óta repül kereskedelmi céllal Kínában, de eddig csak hazájában kapott repülési engedélyt. A kétévente megrendezésre kerülő légi közlekedési kiállítás, amelyen idén mintegy 50 ország több mint 1000 vállalata vett részt, azért is fontos esemény, mert a világjárvány miatt több éve tartó rossz üzleti helyzetből való kilábalás időszakára esik.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint a nemzetközi légi forgalom 2023-ra a járvány előtti szint közel 89 százalékára állt helyre, a fennmaradó lemaradás pedig főként Kína lassú kilépésének köszönhető a járvány miatti korlátozásokból. A régiók közül az ázsiai-csendes-óceáni légitársaságoknál volt a legnagyobb a növekedés, az IATA szerint a forgalom 126 százalékkal nőtt 2022-hez képest.
Miközben Szingapúrban az Airbus A350-1000-es repülőgépe is megjelent, az amerikai Boeing egyetlen kereskedelmi repülőgépet sem mutatott be, mivel küzd a januári majdnem-katasztrófa következményeivel, amikor az Alaska Airlines egyik 737 MAX 9-es gépe repülés közben elveszítette a törzs egy ajtóméretű részét.
A korábbi kiállításokon részt vevő orosz cégek, köztük az Orosz Helikopterek és az Irkut, idén nem vesznek részt az ukrajnai háború miatt.
Érsek M. Z.