Kezdőlap Gazdaság Nyugat-kínai nyitás: megérkezett a Sichuan Airlines cargo járata Budapestre
No menu items!

Nyugat-kínai nyitás: megérkezett a Sichuan Airlines cargo járata Budapestre

Nyugat-Kína vezető légitársasága, a Sichuan Airlines cargo járatot indított a kínai Szecsuan-tartománybeli Csengdu-Suangliu Nemzetközi Repülőtér és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új légi összeköttetés újabb fontos lépés a Budapest Airport légiáru szállításban betöltött régiós vezető szerepe felé, amely a magyar gazdaság szempontjából is kiemelt jelentőséggel bír.

Csütörtökön elindult a Budapest Airport történetének első rendszeres nyugat-kínai cargo járata. A kínai Sichuan Airlines első Szecsuan-Budapest cargo járata mostantól hetente három alkalommal közlekedik a kínai tartomány és Budapest között, A330p2F típusú repülőgéppel. A járat az általános import-export áruk szállítása mellett az e-kereskedelmre is nagy hangsúlyt fektet, így az új járatkapacitások mind Magyarország, mind Kína számára jövedelmező kereskedelmi kapcsolatot jelentenek.

René Droese, a Budapest Airport fejlesztési vezérigazgató-helyettese elmondta: „A cargo közösségünkkel folytatott kiváló közös munka eredményeként a Budapest Airport szerepe közép-kelet-európai légi áruszállítás kapujaként gyorsan növekszik, különösen Ázsia, ezen belül Kína felé. Egyre nagyobb igényeket tapasztalunk új cargo útvonalakra, illetve a meglévő útvonalakon nagyobb kapacitásokra, és terveink között szerepel, hogy cargo kapcsolatainkat Ázsia mellett Nyugat-Európa és a transzatlanti térség felé is kiterjesszük. Örömmel üdvözöljük a Sichuan Airlines-t Budapesten, és sok sikert kívánunk nekik!”

„Az új légi összeköttetés az Egy Övezet, Egy Út program keretében támogatja a légi Selyemút sikerességét, tovább erősítve a Magyarország és Kína közötti kiváló kereskedelmi kapcsolatot – hangsúlyozta Peter Xu, a Sichuan Airlines cargo állomásvezetője. Hozzátette: – „A Sichuan Airlines cargo hálózata integrált, testreszabott és professzionális logisztikai szolgáltatásokat kínál mind a magyar, mind pedig a kínai vállalkozások számára, az új járat pedig minden bizonnyal fontos logisztikai csatornává válik majd a kiváló minőségű magyar áruk kínai nagyvárosokba történő exportja számára is, és fordítva.”

Budapesten a légiáru mennyisége minden korábbi rekordot megdöntve tavaly év végére elérte a 194 005 tonnát, amely 2021-hez képest 5,8 százalékos, 2019-hez viszonyítva pedig 43 %-os növekedést jelent. A felívelés idén márciusban is folytatódott: a légiáru volumene 4,3%-kal haladta meg az előző év, és 49,3%-al 2019-es év átlagos havi árumennyiségét. Mindez kivételesnek számít más európai repülőterek cargo mennyiségével összehasonlítva, hiszen a globális gazdasági lassulás a légiáru szállításban is visszaesést okozott. Fontos hozzátenni, hogy a rekord árumennyiséget kevesebb gépmozgással sikerült elérni, tavaly 2021-hez képest 11,5 százalékkal csökkent a cargo járatok száma.

A Budapest Airport által 2020-ban megnyitott BUD Cargo City biztos pontot jelent nem csupán az ország gazdasága számára, de az ellátási lánc minden szereplője, beleértve a 12 ezer, ma Magyarországon a légiáruszállítási szektorban dolgozó ember számára is.

A BUD Cargo City sikerének okán tavaly megindult a létesítmény fejlesztése: bővül a központhoz kapcsolódó cargo előtér, valamint az árukezelő (handling) épület és a raktárak kapacitása is. A bővítésnek köszönhetően a repülőtér éves cargo kapacitása 250 000 tonnáról 300 000 tonnára nő. Ez alapvető versenyelőnyt biztosít majd a magyar gazdaság valamennyi szereplője számára.

A Budapest Airport ezúton is köszöni a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a cargo közösség munkáját, amelynek köszönhetően a BUD Cargo City légi áru elosztóközpont szerepe a kelet-közép-európai régióban folyamatosan erősödik.

 

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Máért – Orbán Viktor: a magyar gazdaság bajai, meglévő gyenge pontjai nem strukturális természetűek

Ezeknek az országoknak nem minden kérdésben esik egybe az érdekük, de a legfontosabb stratégiai kérdésekben összehangolhatóak az érdekeik - mondta.

Zöld utat kaptak a fontos közlekedési projektek

Az építési és közlekedési miniszter által benyújtott előterjesztések alapján a kormány több jelentős közlekedési és infrastrukturális fejlesztés megvalósítását támogatja - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) .

Az MNB feljelentést tett a Szabadság téri székház felújítása ügyében

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) feljelentést tett a Szabadság téri székház felújításával összefüggésben felmerült hűtlen kezelés, hanyag kezelés, csalás és hivatali visszaélés gyanúja miatt.

Napi 250 millió köbméterrel nőtt a Mol részvételével kitermelt kurdisztáni gázmező teljesítménye

A Pearl Petroleum 1,1 milliárd dolláros gázbővítési projektje (KM250) keretében az iraki Kurdisztán régióban (KRI) található Khor Mor létesítményben megkezdődött a gáz kereskedelmi értékesítése.
Hirdetés

Hírek

Zöld utat kaptak a fontos közlekedési projektek

Az építési és közlekedési miniszter által benyújtott előterjesztések alapján a kormány több jelentős közlekedési és infrastrukturális fejlesztés megvalósítását támogatja - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) .

Az MNB feljelentést tett a Szabadság téri székház felújítása ügyében

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) feljelentést tett a Szabadság téri székház felújításával összefüggésben felmerült hűtlen kezelés, hanyag kezelés, csalás és hivatali visszaélés gyanúja miatt.

Napi 250 millió köbméterrel nőtt a Mol részvételével kitermelt kurdisztáni gázmező teljesítménye

A Pearl Petroleum 1,1 milliárd dolláros gázbővítési projektje (KM250) keretében az iraki Kurdisztán régióban (KRI) található Khor Mor létesítményben megkezdődött a gáz kereskedelmi értékesítése.

Rekordszinten az arany és az ezüst ára

Történelmi csúcsra erősödött az arany és az ezüst jegyzése unciánként a New York-i tőzsde fémrészlegében (Comex) csütörtökön kora reggel.

Nincs B terv – gyakorlati segítség a hulladék csökkentéséhez

A hulladékprobléma napjaink egyik legégetőbb környezeti kihívása. Évente több milliárd tonna szemét keletkezik világszerte, amelynek jelentős része kezelés nélkül mérgezi a környezetet .

Szállodai klíma, a rejtett veszélyforrás: szakértői tanácsok utazóknak

Rossz szag és zaj jelezheti a problémás klímaberendezést a hotelekben

Egyre több gazda lát lehetőséget a sütőtöktermesztésben

Tovább bővült a sütőtök termőterülete, egyre több gazda lát lehetőséget az aszálytűrő, alacsony költség mellett termelhető sütőtökben. Az idei szezon már elkezdődött, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) körképe szerint a legfinomabb sütőtököt továbbra is közvetlenül a termelőknél érdemes keresni, a személyes vásárlás mellett pedig akár már a világhálón is rendelhető az őszi csemege.

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.